2018-10-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Jag kan inte sånt här mer än vad man ser på teve, så ursäkta om jag låter naiv och korkad, men finns det knarkkurirer som folk kan träffa på sådana stora flygplatser som Arlanda? Eller gör man inte sånt på flygplatser?

Tänker på killen i somras som hon hängde med, kan hon ha följt med honom på en sådan deal och att det gick åt helvete...?

Vill bara förstå varför i hela friden som hon befann sig just där...

Obduktionen ger de mesta svaren, först måste man veta om det var en olyckshändelse som gjorde att hon dog eller dog hon p g a sjukdom eller var det självmord eller mördade någon henne.

Svaren kanske vi heller aldrig får, Tess lever inte mer, kan det inte vara bra så?

Jag har svårt att man har mage att fortsätta och spekulera?

Polisen är väldigt duktiga, mycket duktigare än en del vill ge sken av här inne.
Citera
2018-10-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Obduktionen ger de mesta svaren, först måste man veta om det var en olyckshändelse som gjorde att hon dog eller dog hon p g a sjukdom eller var det självmord eller mördade någon henne.

Svaren kanske vi heller aldrig får, Tess lever inte mer, kan det inte vara bra så?

Polisen är väldigt duktiga, mycket duktigare än en del vill ge sken av här inne.

Ett råd i all välmening är att du hoppar över fortsatt diskussion här, för du gör dig snart ovän med alla.

Och rörande spekulation så kanske den behövs eftersom inte ens systern visste om Tess kontaktnät och vilka hon umgicks med. På detta vis kanske mer kommer fram som inte polisen vet om.
Citera
2018-10-04, 19:33
Medlem
Citat:
Ett råd i all välmening är att du hoppar över fortsatt diskussion här, för du gör dig snart ovän med alla.

Och rörande spekulation så kanske den behövs eftersom inte ens systern visste om Tess kontaktnät och vilka hon umgicks med. På detta vis kanske mer kommer fram som inte polisen vet om.

Ursäkta, är du med i drevet mot mig?

Det är ni som inte har tålamod att vänta, är det okej att Tess får vara död INNAN ni spekulerar mer?

Är det okej om polisen går igenom precis allt INNAN ni spekulerar mer?

Kan inte en människa som nyss hittats avliden få vara ifred?
Kan hon få vila i frid?
Citera
2018-10-04, 19:36
Medlem
NW175s avatar
Citat:

Flashback är ett heaven för spekulationer. Om man inte klarar det är det lämpligt att begränsa sig själv. Istället försöker du begränsa omgivningen så den passar dig och dina önskemål. Hur självupptagen får man bli?
Citera
2018-10-04, 19:37
Medlem
Citat:
Ursäkta, är du med i drevet mot mig?

Det är ni som inte har tålamod att vänta, är det okej att Tess får vara död INNAN ni spekulerar mer?

Är det okej om polisen går igenom precis allt INNAN ni spekulerar mer?

Kan inte en människa som nyss hittats avliden få vara ifred?
Kan hon få vila i frid?

Nej, men du är ju anti allt just nu, och gör utfall mot alla. Kanske bra att pausa då.

Hon kommer inte få vila i frid förrän mördaren hittats. Så jag tänker fundera och nysta i detta så gott jag kan.

HUR ska polisen kunna gå igenom allt om de inte vet allt?
Citera
2018-10-04, 19:42
Medlem
Citat:
Nej, men du är ju anti allt just nu, och gör utfall mot alla. Kanske bra att pausa då.

Hon kommer inte få vila i frid förrän mördaren hittats. Så jag tänker fundera och nysta i detta så gott jag kan.

HUR ska polisen kunna gå igenom allt om de inte vet allt?

Anti? Nej men inte godtrogen. Har det inte slagit dig att det kan finnas en mördare eller kanske fler, är du helt säker på vilka som finns i tråden?

En del går bokstavligen över lik för att gotta sig i andras död, är det okej bara för att det är flashback?
Men du gör som du vill, men va inte så godtrogen och naiv.
Citera
2018-10-04, 19:48
Medlem
Så här står det på polisens sida:

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/september/29/29-september-14.52-morddrap-sigtuna/
Citera
2018-10-04, 19:53
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
MP är extremt noga med att deras information kommer från säkra källor

Detta vore väl något för Tess allra bästa vän Spunkankan att ta tag i som även enligt henne själv varit delaktig i MP ..

Eller har hon kommit på kant även med MP ?
Tess Syster tänker förmodligen inte alls på detta just nu

Spunkankan tjafsade om allt möjligt så den slutade jag lyssna på.
Hennes syster borde ju haft någon sorts kontakt med MP, så de borde fått info av henne då.

Som jag ser det, just nu, så är inget bekräftat. Sen kan ni tjafsa hur mkt ni vill.
Citera
2018-10-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Hennes syster borde ju haft någon sorts kontakt med MP, så de borde fått info av henne då.

Som jag ser det, just nu, så är inget bekräftat. Sen kan ni tjafsa hur mkt ni vill.

MP har tagit bort infon om henne.
Citera
2018-10-04, 19:55
Medlem
Citat:
Anti? Nej men inte godtrogen. Har det inte slagit dig att det kan finnas en mördare eller kanske fler, är du helt säker på vilka som finns i tråden?

En del går bokstavligen över lik för att gotta sig i andras död, är det okej bara för att det är flashback?
Men du gör som du vill, men va inte så godtrogen och naiv.

Naturligtvis, men jag tror ju hellre att man går säker om man skriver det här än sitter och vet något i ensamhet. Ju fler som vet, desto säkrare.
Citera
2018-10-04, 19:58
Medlem
MPS och Efterlyst har tagit bort allt om Tess, jag skrev det förut.

Problemet är att ni inte vill lyssna in det jag skriver.

Polisen utreder detta fall
Citera
2018-10-04, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00

Det kan vara så att en del har pratat direkt med systern Pernilla och hon om någon vet att hennes syster är hittats avliden och att en polisutredning görs i detta nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in