2018-10-03, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Varför gör dom så då?

Hon med fittpiercingen i läppen som råka höra av sig till Simon var snyggast.
Turligt nog inser jag redan i först avsnittet här att han kommer välja den där Emelie

Mr Pigg har fått mest matchande *kroppsbyggar* tjejer, fan va rätt, för han förtjänar fan
inte grillen

Medelvikten på Pers tjejer måste vara 100 kilo i snitt?!?
Citera
2018-10-03, 20:39
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Var verkligen detta det bästa Susanna kunde skrapa fram? Nu är hon ju ingen vidare skönhet själv, rejäla hästtänder och utvuxen hårfärg. Det är ingen skönhetsklass i år kan man lugnt säga. Maken till mesproppar har man heller sällan skådat.

Har någon av dessa överhuvudtaget rört det motsatta könet någon gång?
Vad fan är en utvuxen hårfärg för nått?, fast hennes hästtänder håller ju hög klass faktiskt jämfört med andra kusar, och hade intensivt sminkade ögon som ändå lockar, hon är faktiskt snygg
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-03 kl. 20:42.
Citera
2018-10-03, 20:40
Medlem
Citat:
Var verkligen detta det bästa Susanna kunde skrapa fram? Nu är hon ju ingen vidare skönhet själv, rejäla hästtänder och utvuxen hårfärg. Det är ingen skönhetsklass i år kan man lugnt säga. Maken till mesproppar har man heller sällan skådat.

Har någon av dessa överhuvudtaget rört det motsatta könet någon gång?
Finns ju en del djur på gården
Citera
2018-10-03, 20:43
Bannlyst
Citat:
Vad fan är en utvuxen hårfärg?, fast hennes hästtänder håller ju hög klass faktiskt, och hade intensivt sminkade ögon som ändå lockar

Utvuxen hårfärg: när man har färgat håret och det vuxit ut så pass mycket så det bara är färg längre ner eller i topparna, ser så ovårdat ut. Hon har orange-brunt i uppsättningen och råttbrunt längre upp. Vilka lökringar Per har på skjortan.
Citera
2018-10-03, 20:46
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Utvuxen hårfärg: när man har färgat håret och det vuxit ut så pass mycket så det bara är färg längre ner eller i topparna, ser så ovårdat ut. Hon har orange-brunt i uppsättningen och råttbrunt längre upp. Vilka lökringar Per har på skjortan.
Jaha, är det möjligen så att du är ett frubent fruntimmer och att det bara är ni själva som bedömer sådant hos medsystrar?, allt snubbar tänker på är nämligen att hon har uppsatt hår...vilket är förföriskt nog att man inte ens noterat om det hade vart neon-lila

Fan vad ful hud Erik har, hans skallform & ögon är väldigt lik Hitler, så jag förstår att det kompenserar för tjejerna

Simon ser mer och mer ut som en otvättad häger med 5 dagars resediarre
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-03 kl. 21:02.
Citera
2018-10-03, 21:01
Bannlyst
Citat:
Jaha, är det möjligen så att du är ett frubent fruntimmer och att det bara är ni själva som bedömer sådant hos medsystrar?, allt snubbar tänker på är nämligen att hon har uppsatt hår...vilket är förföriskt nog att man inte ens noterat om det hade vart neon-lila

Fan vad ful hud Erik har, hans skallform & ögon är väldigt lik Hitler, så jag förstår att det kompenserar för tjejerna

Simon ser mer och mer ut som en otvättad häger

Nej, jag är kille, men man ser det ganska tydligt när det är två olika hårfärger.
Erik var röd som en kräfta...
Citera
2018-10-03, 22:33
Medlem
Då har man sett speeddejtingen och tycker väl inte det var så roligt som jag hade förväntat mig.

Pers tjejer kändes rätt lika och det var ingen som egentligen stack ut, ja det skulle väl vara hon med grillen då. Hoppas det blir roligare när man får se Per och de 6 han väljer ut till gruppdejt nästa vecka.

Susanna, tycker hon är snygg och som någon annan sa, var verkligen detta det bästa hon kunde skrapa ihop från de 200 brev hon fick? Men hon kände ju pirr med vissa och vad hon känner är ju det viktiga.

Simon..nervös som sjutton, men han verkade klicka med den lite blyga tjejen, minns inte namnet men tror det var en av de sista han dejtade, så hon lär nog gå vidare till gruppdejt och kanske till och med till gården.

Eriks tjejer tycker jag inte var nåt speciellt heller,den sista han dejtade som han sa var en "käftsmäll" och som hade intensiva ögon upplever jag som en som kan verka charmig men som kan bli ganska jobbig och krävande i längden. De andra tycker jag var som många andra tjejer man sett under årens lopp i BSF som söker till de yngre bönderna. Men det kanske blir bättre när man kommer in i säsongen lite .

Då blir det "Kärlek åt alla" på webben lite senare och man får hoppas speeddejtandet blir lite roligare där. Om inte annat så lär det väl bli lite pinsamheter från Leonora
Citera
2018-10-03, 23:52
Medlem
Ja, vad ska man säga om dessa då. Per verkar vara en härlig glad prick, kändes inte som någon av hans dejter var riktigt lika go och glad. Många rejäla bitar så finns nog en del tjejer som är bra på att laga mat och baka iaf

Simons dejter var ju lite småpinsamma, satt bara och glodde, hummade eller skrattade hysterisk. Påminner om ngn annan som jag inte kommer på, sedan finns där lite bitar av båda tidigare bondeklassiker som Fredrik och Klas. Både Per och Simon känns som de kärar ner sig rätt lätt så bara hoppas det besvaras av motparten också.

Erik känns som han borde kunnat få fler toppbrudar men ingen jag reagerade jättemycket på. Tjejen med kort hår hade utstrålning men kan va att hon är lite för intensiv. Tycker annars Erik och Susanna hade varit ett snyggt par som verkar lika i temperamentet, men den gamla godingen ska vi väl inte önska oss.

Susanna var mer nervig än jag trodde hon skulle vara, känns som hon hade haft en del erfarenhet sedan gammalt ändå. Sedan vet jag inte varför en del tycker hon hade kassa killar, tycker de var ganska average svenska landetkillar (mest sådana som söker i bsf kan jag tänka mig), med medelutseende, en del ganska söta/något över. Dock en del unga och ett par stolpskott. Vet inte om hon bör rikta in sig på 22-åringarna, minns den där Charlie med Jennifer för ett par säsonger sedan.
Senast redigerad av sweintoo 2018-10-03 kl. 23:55.
Citera
2018-10-04, 00:22
Medlem
dialektikers avatar
Susanna är ju supersöt. Men hennes urval...inte så lyckat. De som kanske såg lite mer okej ut, verkade rätt fåordiga. Varför ska alltid snygga tjejerna i Bonde söker fru, få så torftigt urval att välja på?
Vadå hästtänder. Hennes tänder gav ett sött leende. Linda Lindorffs tänder är däremot riktiga hästtänder,
men jag tror hon har tilldragande sätt ändå.
Såna där tänder, alltså även om man har Linda Lindorffs hästtänder behöver inte vara något hinder om man är en härlig person.

Och killarna...vad ska man säga om det?...Det är ju bra att det finns massa folk som vill dejta dem.
De verkade ganska positiva överlag. De kan nog hitta någon.
Bondtjejen är jag mer osäker på, om det blir någon i slutändan som kan vara något för henne.
Men vi får väl hoppas.
Citera
2018-10-04, 00:25
Medlem
dialektikers avatar
Just det glömde. Han med skägget... Susannas. Men hon stirrade nästan på honom lite med avsmak. Det kan jag faktiskt förstå. Hur fan har han mage att se ut sådär på en första dejt?
Inte hennes stil för fem öre heller. Han åker nästa vecka.
Citera
2018-10-04, 01:23
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Just det glömde. Han med skägget... Susannas. Men hon stirrade nästan på honom lite med avsmak. Det kan jag faktiskt förstå. Hur fan har han mage att se ut sådär på en första dejt?
Inte hennes stil för fem öre heller. Han åker nästa vecka.
Se ut sådär?, åsyftas lösskägget?, jag förstår inte vad du menar med stil, dom flesta människor har inte ens en stil...funkar dom för Susanna?
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-04 kl. 01:26.
Citera
2018-10-04, 08:23
Medlem
Lite tankar kring gårdagens webb-avsnitt då.

Tycker speeddejtingen var mer underhållande på Siggesta om jag ska vara ärlig. I alla fall hos vissa bönder.

Fart och fläkt på Leonoras dejter som väntat, men måste faktiskt säga att Leonora uppträdde bättre än vad jag hade förväntat mig och var riktigt trevlig. Kanske hon tänker lite mer med huvudet i år...återstår att se.

Både Henriks och Magnus dejter flöt på lite liknande, lite samma typ av tjejer enligt mig, och en besvikelse gällande en brevskrivare från bägge bönderna. I Henriks fall hade hon väl skickat med gamla bilder eller vad det var? Han tyckte ju inte hon såg likadan ut. Magnus dissade ju den blonda kraftiga tjejen rejält, hon fick inte ens en kram när hon gick ut efter 5 minuter och han sa ärligt att han inte "kände för någon kram". Man kan ju undra vad som hände som vi tittare inte fick se som fick honom att känna så efter bara 5 minuter?

Slutligen då Marie som hade dem skönaste/mest udda dejterna , två av hennes män verkade otroligt tråkiga, det var Alireza och Alberto. Sen han skåningen som kom in igår och som kallade sig för "hästoman" och som trodde att han skulle vinna Maries hjärta verkade ju inte heller så rolig. Tore som hon verkar gilla anser jag också som otroligt grå och trist. Den skönaste av hennes gubbar är ju helt klart Hans-Erik som kom in i rummet med humor och direkt körde sin "bergsprängartango" . Även hans sätt att prata var kul innan han gick in till Marie. "Jag har ju fem barn med tre olika fruntimmer, jag har träffat många fruntimmer jag", eller "Såhär nära har du inte varit en man från Lappland på 55 år va?" . Hoppas hon INTE skickar hem honom i nästa avsnitt, man vill ju se mer av honom

Och den där Jyrki som Marie ringde upp när Linda kom med breven var tydligen inte aktuell alls eftersom hon inte bjöd in honom till Siggesta. Trodde ju att han skulle vara den femte som kom senare men icke.
Senast redigerad av Hjortfelt 2018-10-04 kl. 08:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in