Lite tankar kring gårdagens webb-avsnitt då.
Tycker speeddejtingen var mer underhållande på Siggesta om jag ska vara ärlig. I alla fall hos vissa bönder.
Fart och fläkt på Leonoras dejter som väntat, men måste faktiskt säga att Leonora uppträdde bättre än vad jag hade förväntat mig och var riktigt trevlig. Kanske hon tänker lite mer med huvudet i år...återstår att se.
Både Henriks och Magnus dejter flöt på lite liknande, lite samma typ av tjejer enligt mig, och en besvikelse gällande en brevskrivare från bägge bönderna. I Henriks fall hade hon väl skickat med gamla bilder eller vad det var? Han tyckte ju inte hon såg likadan ut. Magnus dissade ju den blonda kraftiga tjejen rejält, hon fick inte ens en kram när hon gick ut efter 5 minuter och han sa ärligt att han inte "kände för någon kram". Man kan ju undra vad som hände som vi tittare inte fick se som fick honom att känna så efter bara 5 minuter?
Slutligen då Marie som hade dem skönaste/mest udda dejterna

, två av hennes män verkade otroligt tråkiga, det var Alireza och Alberto. Sen han skåningen som kom in igår och som kallade sig för "hästoman" och som trodde att han skulle vinna Maries hjärta verkade ju inte heller så rolig. Tore som hon verkar gilla anser jag också som otroligt grå och trist. Den skönaste av hennes gubbar är ju helt klart Hans-Erik som kom in i rummet med humor och direkt körde sin "bergsprängartango"

. Även hans sätt att prata var kul innan han gick in till Marie. "Jag har ju fem barn med tre olika fruntimmer, jag har träffat många fruntimmer jag", eller "Såhär nära har du inte varit en man från Lappland på 55 år va?"

. Hoppas hon INTE skickar hem honom i nästa avsnitt, man vill ju se mer av honom
Och den där Jyrki som Marie ringde upp när Linda kom med breven var tydligen inte aktuell alls eftersom hon inte bjöd in honom till Siggesta. Trodde ju att han skulle vara den femte som kom senare men icke.