2018-10-04, 18:10
Medlem
Kan hon ha hämtat någon på flyget? Det var ju typiskt hon. Hon ville inte ens att sin syster skulle behöva åka kommunalt utan brukade hämta henne i sin bil.

Det finns en amerikansk kille som misshandlat henne tidigare och som jag vet var bortrest denna period - undrar om han har kommit hem, och när.... för de hade blivit vänner igen efter misshandeln (som hon så ofta gjorde).

Edit: Han reste alltså någon vecka innan hon försvann, därav att jag undrar när han kom tillbaka..
Senast redigerad av Majorskan52 2018-10-04 kl. 18:23.
Citera
2018-10-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Kan hon ha hämtat någon på flyget? Det var ju typiskt hon. Hon ville inte ens att sin syster skulle behöva åka kommunalt utan brukade hämta henne i sin bil.

Det finns en amerikansk kille som misshandlat henne tidigare och som jag vet var bortrest denna period - undrar om han har kommit hem, och när.... för de hade blivit vänner igen efter misshandeln (som hon så ofta gjorde).

Hade hon kvar sin bil? Och vet de var den är..?
Citera
2018-10-04, 18:16
Medlem
Är bilen borta från hennes parkeringsplats? Tänker om hon blivit bortförd så borde den stå kvar, såvida inte förövaren varit våghalsig o hämtat den. O är det så att hon tagit bilen för att möta upp någon som dräpt henne så kanske kameror på vägen fångat upp något (om det finns kameror på vägarna i området dvs). Förhoppningsvis har hon i så fall varit i kontakt med förövaren innan via telefon osv o det kan leda till färre misstänkta o ett snabbare gripande.
Citera
2018-10-04, 18:40
Medlem
Bilen är såld tydligen. Jag kom inte ihåg, det var så många turer.
Citera
2018-10-04, 18:45
Medlem
Men om hon skulle hämta någon, så kanske den hade en egen bil som hon hämtade den med...... (Spånar bara för mig själv..)
Citera
2018-10-04, 18:47
Medlem
Citat:
Men om hon skulle hämta någon, så kanske den hade en egen bil som hon hämtade den med...... (Spånar bara för mig själv..)

Bilen sålde T
Citera
2018-10-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Bilen sålde T

Ja, jag skrev det ovan. Därav att jag funderade om det kunde vara så att hon kört någon annans bil dit om hon skulle hämta någon vid flyget. Det är ju något som hon kunde ha gjort.
Citera
2018-10-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ja, jag skrev det ovan. Därav att jag funderade om det kunde vara så att hon kört någon annans bil dit om hon skulle hämta någon vid flyget. Det är ju något som hon kunde ha gjort.

Polisen gör nu en utredning, svaren har dem.
Citera
2018-10-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Polisen gör nu en utredning, svaren har dem.

Ja, jag fattar det, Spunkankan, men faktum är att detta är vad hela tråden gått ut på - försöka hitta svar - och faktum är att sådana trådar på Flashback hjälpt polisen tidigare.
Citera
2018-10-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Vi får se ikväll Om Efterlyst nämner något angående Tess
Allt detta styr polisen och de kan ju vara i ett mycket känsligt utredningsläge.

De borde dock nämna att hon är funnen MEN att de inte kan säga något mer.

Jag har en fråga men bara till den/ de som vet
Personen som skulle upp i rättegången anklagad för att ha misshandlat Tess

Är det SÄKERT att denne arbetar och eller har arbetat hos Säpo ?
Jag var kompis med Tess och en kille som hon alltid umgicks med som kompis. Han är också kompis med han som misshandlade Tess midsommaren 2017 och han skulle också vittna i rättegången 18 september. Han säger att den misshandlande mannen jobbar på Säpo som tekniker.
Senast redigerad av maskenth 2018-10-04 kl. 19:23.
Citera
2018-10-04, 19:16
Medlem
Jag kan inte sånt här mer än vad man ser på teve, så ursäkta om jag låter naiv och korkad, men finns det knarkkurirer som folk kan träffa på sådana stora flygplatser som Arlanda? Eller gör man inte sånt på flygplatser?

Tänker på killen i somras som hon hängde med, kan hon ha följt med honom på en sådan deal och att det gick åt helvete...?

Vill bara förstå varför i hela friden som hon befann sig just där...
Citera
2018-10-04, 19:17
Medlem
Citat:
Hade hon kvar sin bil? Och vet de var den är..?
Hon har sålt bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in