2018-10-04, 07:42
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
HD kanske hade lyckats somna efter mordnatten och barnen var i skolan...

Om polisen har gjort husrannsakan i HD:s hus, så tror jag det skett efter de kommit hem från det misslyckade försöket att ta sig till USA. Polisen hade nog ingen misstanke om HD:s eventuella inblandning när LW var försvunnen. Det var ju enl uppgifter SD som konverserade med LW och därför han utan alibi blev den förste att misstänka.

Ponera att HD såg SD på väg mot LW och smög ut. Hon blev åskådare till mordet och kanske hjälpte till att hålla fast LW eller så är det hon som ringde 112 kl 23.47? Har vi sett polisen bekräfta att skrikvittnena förhörts så som det beskrivits i tråden?

(Det har funnits postare i tråden som skrivit saker som sen förnekats trots flera vittnen och det är något märkligt beteende i mitt tycke.)
Citera
2018-10-04, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det kan jag verkligen hålla med om. Det visar inte minst det allt mer tilltagande fanatiska geocachandet.
Är det en pakt?
Hållhakar?
Nyväckt kärlek?
En sorts flykt/stressreaktion (absorberande intresse för att undvika en jobbiga känslor och en påfrestande hemsituaion)
Beteendet känns oavsett helt irrationellt i mina ögon.

Håller med, HD uppträder fullständigt irrationellt.
Från att ha varit glad att få lämna honom, skiljas, att få komma ur huset till detta maniska cachande tillsammans. De umgås mer nu än någonsin som gifta, det tänder mina varningslampor iaf.
Inte alla bedragna hustrur skulle bete sig så med sin ex som är misstänkt för mord på sin älskarinna.
Helt bisarrt.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-10-04 kl. 07:51.
Citera
2018-10-04, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om polisen har gjort husrannsakan i HD:s hus, så tror jag det skett efter de kommit hem från det misslyckade försöket att ta sig till USA. Polisen hade nog ingen misstanke om HD:s eventuella inblandning när LW var försvunnen. Det var ju enl uppgifter SD som konverserade med LW och därför han utan alibi blev den förste att misstänka.

Ponera att HD såg SD på väg mot LW och smög ut. Hon blev åskådare till mordet och kanske hjälpte till att hålla fast LW eller så är det hon som ringde 112 kl 23.47? Har vi sett polisen bekräfta att skrikvittnena förhörts så som det beskrivits i tråden?

(Det har funnits postare i tråden som skrivit saker som sen förnekats trots flera vittnen och det är något märkligt beteende i mitt tycke.)
Tänkte fel där, Du har rätt.

Kanske dom hade något att prata med LW om och gick dit tillsammans på mordkvällen för att prata... inte heller omöjligt.

Tänker Du Dalaans vittnesmål? Att dom varit inne på förhör tror jag på.
Citera
2018-10-04, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vet du om de bekostat resan på egen hand för att hitta tillbaka till varandra? Vet du när bestämde de sig för eventet i USA?
Vet du vem är/var HD:s nya kille - S*ll*n eller någon annan?
Vad säger han om HD:s resor med SD?

Har jag redan svarat på, sillen är en vän.
Tror hon bara har en msn i sitt liv - SD.

November enligt tråden. Om jag tolkade det rätt av närstående skulle dom resa redan under vintern, nyår/mellandagarna typ. Tror inte HD var mogen då, så dom senarelade detta.

Allt detta med att redan var en flykt är så orimligt. Tänk efter lite på förutsättningarna.
Citera
2018-10-04, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Och hur hittar man på att SD skickat sms till HD:s arbetskamrater? Det är ju omöjligt.
Inget trollande här tror jag. Väldigt nyfiken på vad sms:en från SD handlade om dock;
"jag är oskyldig till mordet på min älskarinna" eller
"jag har en teori hur mordet gick till och vem som är skyldigl"
eller
"LW och jag träffades inte mordkvällen, vi råkade bara chatta precis före mordet"
Eller ”HD fyller år och jag tänkte ordna en födelsedagsfest”....

Fler förslag på rent nonsens och idiotiska kommentarer?
Citera
2018-10-04, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Har jag redan svarat på, sillen är en vän.
Tror hon bara har en msn i sitt liv - SD.

November enligt tråden. Om jag tolkade det rätt av närstående skulle dom resa redan under vintern, nyår/mellandagarna typ. Tror inte HD var mogen då, så dom senarelade detta.

Allt detta med att redan var en flykt är så orimligt. Tänk efter lite på förutsättningarna.

Du borde inte uttala dig här, som står bakom SDs våld mot LW.
Du har spridit lögner och felaktigheter här från början, allt i syfte att få SD att framstå som helt oskyldig till allt som läggs honom till last.
Hoppas du blir åtalad ihop med resten av gänget. Skyddande av brottslig, då du antagligen vet saker som utredarna borde få veta.
Citera
2018-10-04, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Eller ”HD fyller år och jag tänkte ordna en födelsedagsfest”....

Fler förslag på rent nonsens och idiotiska kommentarer?
Tror Du att det skulle ha blivit en stor fest?
Citera
2018-10-04, 08:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Och hur hittar man på att SD skickat sms till HD:s arbetskamrater? Det är ju omöjligt.
Inget trollande här tror jag. Väldigt nyfiken på vad sms:en från SD handlade om dock;
"jag är oskyldig till mordet på min älskarinna" eller
"jag har en teori hur mordet gick till och vem som är skyldigl"
eller
"LW och jag träffades inte mordkvällen, vi råkade bara chatta precis före mordet"

Intressant, hur du försöker virka ihop allt som postas till dina redan förutfattade meningar. Du är inte riktigt klok om du tror SD skickat sms till HDs arbetskamrater och förnekat mordet?
Citera
2018-10-04, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Fått lov att lämna vi hade inget val HD tyckte det var löjligt att anmäla det. Sen har HD inte pratat mer om det och vi får inte prata med henne om det då det kan bli övergrepp i rättsak.
Det fick vi besked om när vi var på förhör för 2,3 gången.
Har ni varit på förhör 2-3 gånger eller vad menar du?
När du skriver "vi", menar du flera personer från er arbetsplats?
Citera
2018-10-04, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Intressant, hur du försöker virka ihop allt som postas till dina redan förutfattade meningar. Du är inte riktigt klok om du tror SD skickat sms till HDs arbetskamrater och förnekat mordet?
Lågvattenmärket är att han i så fall skulle skriva ut "älskarinna"....
Citera
2018-10-04, 08:12
Medlem
Citat:
Fått lov att lämna vi hade inget val HD tyckte det var löjligt att anmäla det. Sen har HD inte pratat mer om det och vi får inte prata med henne om det då det kan bli övergrepp i rättsak.
Det fick vi besked om när vi var på förhör för 2,3 gången.
"Övergrepp i rättssak"... intressanta ord. Vem sa dom till er?
Citera
2018-10-04, 08:13
Medlem
Citat:
HD blev tillfrågad varför hon inte berättat
om Julklapps resan till USA då många va avis att få en sådan resa. Då berättade HD att hon hade inte fått någon resa till USA av hennes föräldrar eller av någon annan.
Så hon hade inte sökt ledigt för resan?
Och hon har inte pratat om att hon skulle vara själv med barnen medan SD reste själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in