2018-04-07, 08:26
Medlem
JackBurtons avatar
Full English Breakfast (2014)

"The British Scarface" enligt omslaget...

Så skrattretande usel. Allt, verkligen allt med den är uselt.

Finns att köpa på Ginza för 10kr (Blu-Ray) om man vill kasta bort nästan två timmar av sitt liv.
https://www.ginza.se/product/full-english-breakfast/9114/
Citera
2018-07-11, 18:01
Medlem
EdvardGriegs avatar
Spider-Man: Homecoming var plågsamt dålig. Snarare en kass parodi än en riktig Spidey-film.
Citera
2018-07-11, 19:16
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdvardGrieg
Spider-Man: Homecoming var plågsamt dålig. Snarare en kass parodi än en riktig Spidey-film.
Ja den var kass som fan, faktiskt den sämsta Spidermanfilmen hittills.

Annars vill jag påstå att Black Panther måste vara en av de sämsta filmerna jag någonsin sett. Extremt kass film. Bad Taste är ju åtminstone en lågbudget film som inte försökte vara seriös på något sätt, men Black Panther är en högbudget film som är extremt seriös (seriösa filmer kan dock vara mycket bra, t.ex. Interstellar, men Black Panther var dkit takt igenom). Bad Taste och Black Panther är ungefär lika dåliga, trots att de är raka motsatser. Jag fick plåga mig igenom båda.
Citera
2018-07-12, 10:46
Medlem
Geomeisters avatar
Alien: Covenant (2017)

Att en Alien-film (som borde automatiskt få mer reklam än tidigare Promethus via namnet) försvann så snabbt ifrån diskussionen förbryllade mig. Är filmen verkligen så dålig eller hamnade den mellan stolarna bara?

Handlingen om Ripley är över sedan länge. Promethus försökte bygga upp något nytt och visst hade den filmen en del frågetecken och mindre bra detaljer, men överlag en sevärd film tycker jag. Jag antar att dom inte fick genomslaget dom hoppats på och därför bytte tillbaka namnet till Alien.

Jag kan någonstans förstå handlingen bakom denna film, men det mesta är gjort på så dåliga sätt att det inte spelar någon roll. Folk dör hux-flux. Ingen riktig action, inget psykologiskt, inget skrämmande.. Bara billigt.

Att man lägger in nostalgiska detaljer ifrån gamla filmer kan jag förstå, men här känns det nästan som man gjorde parodi (som inte var roligt) av mycket. Karaktärerna är helt anonyma. Jag såg filmen för bara kanske två veckor sedan och minns inte ett enda namn.

Både som nästa steg i serien om Alien och som enskild film är detta bara dåligt. OM det görs framtida filmer om Alien hoppas jag dom lämnar denna del till historien och skaparna går vidare från en mer intressant startpunkt.
Citera
2018-09-09, 11:55
Medlem
Motorprinsens avatar
”Becker - Kungen av Tingsryd” är nog den sämsta film som någonsin gjorts. I världen.
Citera
2018-10-04, 07:41
Bannlyst
Min tjej fick för sig att titta på "moonrise kingdom" och det kan nog ha varit den tråkigaste filmen jag någonsin sett. Alltså helt sinnessjukt tråkig. Var tvungen att gå o ta en whiskey efter ett tag för att klara mig genom skiten.
Citera
2018-10-04, 09:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
”Becker - Kungen av Tingsryd” är nog den sämsta film som någonsin gjorts. I världen.

Njae, den dras ju med problemet att den både ser ut och känns billig, men en rätt rolig film betraktad som en svensk gangsterfilm är det i min mening. Men jag har full förståelse för om man tycker att den suger.
Citera
2018-10-04, 11:10
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Min tjej fick för sig att titta på "moonrise kingdom" och det kan nog ha varit den tråkigaste filmen jag någonsin sett. Alltså helt sinnessjukt tråkig. Var tvungen att gå o ta en whiskey efter ett tag för att klara mig genom skiten.

Wes Anderson är ju den odiskutabla kungen av att tråka ut en publik. Det måste fattas en hjärnhalva hos den mannen.
Citera
2018-10-04, 11:13
Medlem
Rakiis avatar
Håller med er om Moonrise Kingdom och Wes Anderson, Hotel-filmen han gjorde häromåret var också rent mög, men det hade man ju redan på känn innan man såg filmen. Den enda film han lyckats någorlunda bra med i min mening var The Royale Tenenbaums, men det var innan han ballade ur fullständigt.

Wes Anderson är hipsterns krönte konung då det kommer till film.
Citera
2018-11-02, 06:47
Medlem
Motorprinsens avatar
The Watch, med Ben Stiller, Vince Vaughn, Jonah Hill och Richard Ayoade, var så dålig ur alla aspekter att det inte gick att sluta titta.

Hur kan sånt hända?

Var alla dessa kända och välbetalda skådespelare - och deras rådgivare - pårökta när de tackade ja till skiten?

Filmen borde ligga under 1 på imdb!
Citera
2018-11-02, 07:15
Medlem
Scarface tyckte jag var dålig.
Citera
2018-11-03, 06:44
Medlem
Motorprinsens avatar
Nina Frisk, vilken jävla soppa.

Började svidåligt, sen blev det bara värre.

Komedi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in