2018-10-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tack
Vi kan inte prata om det på jobbet under arbetstid men det har drabbat många av oss
som gör att vi får prata med företagshälsovården.
Vi är många som hört vad HD sagt under åren
om SD och även LW.
Jag tycker inte synd om HD då hon haft så många möjligheter att lämna SD hon har
även varit medveten om SD och LW.s förhållande.
Hennes föräldrar har hjälpt henne med allt mer än vad man kan begära av föräldrar när man är vuxen som HD
Hjälpt henne med att hon och barnen har fått bo hos dem hjälpt henne så hon kunde köpa sin bostad passat barnen.
Men den omtalande USA resan ska enligt HD inte hennes föräldrar ha köpt i julklapp.
Hur har hon beskrivit honom?
Citera
2018-10-03, 17:58
Medlem
Citat:
Tack
HD har för några år sedan berättat att hon och
SD växt allt mer i från varandra dem hade inget gemensamt. Hon skulle flytta hennes föräldrar hjälpte henne till slut då SD vägrade sälja huset så HD skulle få sin del efter försäljningen.
HD har berättat att SD träffat en annan kvinna och det tyckte hon va bra för då blev hon av med honom mer och mer.
HD säger att hon vaknade av att polisen stormade hennes hus vad exakt dem tog mer än mobilen vet jag inte. Sen sjukanmälde hon sig och har varit sjukskriven i omgångar.
HD säger att mycket kan hon tro om SD men att han verkligen inte har mördat LW det är hon säker på det får vi höra ofta.
Vi är några som sent i sommars fick sms av SD så vi fick lämna våra mobiltelefoner till polisen och fick dem efter drygt en vecka.
Det är så mycket HD berättat så mycket som hänt sen om allt HD sagt är sant det vet inte vi som hon sagt det till. Det är polisens jobb att utreda det och jag tror att det kommer bli åtal men allt tar tid.
Varför skrev han till er.. och vad skrev han?
Citera
2018-10-03, 18:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Tack
Vi kan inte prata om det på jobbet under arbetstid men det har drabbat många av oss
som gör att vi får prata med företagshälsovården.
Vi är många som hört vad HD sagt under åren
om SD och även LW.
Jag tycker inte synd om HD då hon haft så många möjligheter att lämna SD hon har
även varit medveten om SD och LW.s förhållande.
Hennes föräldrar har hjälpt henne med allt mer än vad man kan begära av föräldrar när man är vuxen som HD
Hjälpt henne med att hon och barnen har fått bo hos dem hjälpt henne så hon kunde köpa sin bostad passat barnen.
Men den omtalande USA resan ska enligt HD inte hennes föräldrar ha köpt i julklapp.

Tack för att du berättar.

Så USA resan kan alltså ha varit ett försök till flykt?

Vem skapade trådsanningen att den var en julklapp
från HDs föräldrar?
Citera
2018-10-03, 18:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Tack
HD har för några år sedan berättat att hon och
SD växt allt mer i från varandra dem hade inget gemensamt. Hon skulle flytta hennes föräldrar hjälpte henne till slut då SD vägrade sälja huset så HD skulle få sin del efter försäljningen.
HD har berättat att SD träffat en annan kvinna och det tyckte hon va bra för då blev hon av med honom mer och mer.
HD säger att hon vaknade av att polisen stormade hennes hus vad exakt dem tog mer än mobilen vet jag inte. Sen sjukanmälde hon sig och har varit sjukskriven i omgångar.
HD säger att mycket kan hon tro om SD men att han verkligen inte har mördat LW det är hon säker på det får vi höra ofta.
Vi är några som sent i sommars fick sms av SD så vi fick lämna våra mobiltelefoner till polisen och fick dem efter drygt en vecka.
Det är så mycket HD berättat så mycket som hänt sen om allt HD sagt är sant det vet inte vi som hon sagt det till. Det är polisens jobb att utreda det och jag tror att det kommer bli åtal men allt tar tid.

I tråden har det skrivits att SD köpte ut henne ur huset.
Då är det också en trådsanning?

Vilken gris! Först är han otrogen, sedan vägrar han att
sälja huset så att HD ska kunna flytta!
Citera
2018-10-03, 18:20
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det finns inga andra troliga teorier. Någon om inbrottstjuvar, random killer och sånt. Hitills ingen som föreslagit att hon mördade sig själv för att sätta dit SD men det kommer nog från kaninen eller egt när som helst.

En av trådens mer spektakulära teorier som jag läste långt innan jag ens hade konto här var att den stackars hårt prövade tonårsmodern LW i nattlig stress och jäkt inför stundande resa och barnkalas fick ett psykbryt över presentsnörena som inte ville krulla sig vackert på paketen varpå hon stormade ut ur radhuset, tågade ner till planket och där under höga rop (som Dalaan hörde) slog sig själv för bröstet tills hon föll ner död. Nu var det förvisso bara ett mycket tragikomiskt scenario av en användare här i tråden, Lonnrot – med ordets gåva, men som jäktad förälder själv så fann jag det så oerhört träffande i all dess nattsvarta komik. Om de här som drevar mot LW som till den största delen skyldig det hon utsatts för får fortsätta så kanske detta snart läggs fram som huvudteori bättre än SD som GM... Mer seriöst så de enda alternativa teorier som jag kan se är väl huruvida vi ska, ifall SD nu är GM, bedöma från det lilla vi vet/inte vet om han genomförde detta själv eller fick stöd av några fler. Men det kanske kan sägas ryms inom samma huvudteori ändå mot SD. Sedan ska jag ju erkänna att jag tjatat i tråden om MH men där har vi bara bloggen att gå efter och tolkningen av den kan vi ju bråka om här i tråden lika länge som när vi försöker avgöra vad som egentligen sades i bilen natten innan LWs födelsedag samt huruvida våld mot annan person medelst fasthållande är ett effektivt sätt att avlägsna någon med.

En slags kanske långsökt teori (ja, jag kan hålla med om detta men den bör upprepas) som någon annan tidigare postat varpå det drunknade i allt annat, är att SD försvaras på ett provocerande sätt för att just blickarna skulle falla på honom medan den riktige GM då går helt fri från misstankar. Medan vi är nedgrävda i varsin skyttegrav och bråkar om SDs vara eller icke vara, påeldade av just tämligen provokativa hätska angrepp på LW och tramsanden så blir ju bara mer benägna att låsa fast oss vid SD. Minns att Medinsyn, ifall vi nu ska lita på hen, menade att försvaret här i tråden av SD bara var negativt för honom och knappast var till hans fördel. Skulle det kunna vara med flit? Nu tänker jag bara väldigt långsökt. Och hursom, det vore en dålig strategi då tråden inte avgör gripande eller dom utan polisens utredning. Det spelar liksom ingen roll hur GM än skulle kunna få anhöriga att dupera oss i tråden åt det ena eller andra hållet vem hen nu än är, utredningen kommer nog att bry sig föga om vi blir trollade som tomtar allihopa här.
Citera
2018-10-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

från HDs föräldrar?
Har tvivlat på julklappsuppgiften ett bra tag, varför i hela friden skulle föräldrarna köpa en resa till dottern och det otrogna exet..Någon har gjort detta till en sanning här i tråden, minns inte vem som tog upp det från början
Citera
2018-10-03, 18:23
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
I tråden har det skrivits att SD köpte ut henne ur huset.
Då är det också en trådsanning?

Vilken gris! Först är han otrogen, sedan vägrar han att
sälja huset så att HD ska kunna flytta!

Eller hur?!

Men. Det framstår bara mer otroligt och orimligt då den lojalitet som HD uppvisar mot honom nu i sommar då hon rest runt med honom. Antingen är hon inblandad tror jag eller så är hon sjukt snäll och alldeles, alldeles för vek mot en sådan usling om han både varit långvarigt otrogen mot henne och sedan vägrat sälja huset så hon kunnat flytta ut. Hur tänker hon? Är hon ändå hopplöst kär i honom? Nej, inte om man ska tolka den nya användarens uppgifter. Då verkar ju HD bara vara glad ifall han är intresserad av någon ny kvinna nu. Man kan f ö undra vad denna kvinna tänker efter denna sommar. Men om HD är glad att ha flyttat ut, glad att han går vidare för hon blir av med honom osv... varför tillbringar hon då semestern med karln?
Citera
2018-10-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Har tvivlat på julklappsuppgiften ett bra tag, varför i hela friden skulle föräldrarna köpa en resa till dottern och det otrogna exet..Någon har gjort detta till en sanning här i tråden, minns inte vem som tog upp det från början
EGT har jag för mig, eller kaninen.
Inte oväntat
Citera
2018-10-03, 18:24
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten

Jag har för mig att det togs upp riktigt tidigt i tråden. Minns dock inte av vem. Men om det är en trådsanning så etablerades den snabbt isåfall. Jag själv har iaf accepterat den måste jag erkänna.
Citera
2018-10-03, 18:40
Medlem
Citat:

från HDs föräldrar?

Är inte helt säker på att det är första gången det kommer upp.
Här sägs visserligen bara att det är en julklapp, inte var den kommer ifrån.
Lite andra fel.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Pappren var i sin ordning. Dom har varit i USA. Den resan fick dom i julklapp. Så de har länge varit känt att dom ska åka.

Här kanske.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
När dom for visste ingen mer än att LW var saknad möjligen bortförd mot sin vilja. I och med att resan var en julklapp till båda ville hon säkert utnyttja den för att visa sin tacksamhet mot givarna (svärföräldrarna) och av eget intresse.
Citera
2018-10-03, 18:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Du låtsas vara lagkunnig? Citat ur brottsbalken är trevligt men du kanske i stället borde läsa det som handlar om förtal i stället för att citera?
Instämmer med Energizer666
Du måste väl åndå hålla med om att brottsbalken Energizer666 refererar till är lagkunnig ?

"Då någon är gäst får denne stanna kvar tills man blir uppmanad att ge sig av, gör inte gästen detta får gästen avlägsnas med det våld som krävs. , se NJA 1978 s. 356."
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-03 kl. 19:02.
Citera
2018-10-03, 18:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Eller hur?!

Men. Det framstår bara mer otroligt och orimligt då den lojalitet som HD uppvisar mot honom nu i sommar då hon rest runt med honom. Antingen är hon inblandad tror jag eller så är hon sjukt snäll och alldeles, alldeles för vek mot en sådan usling om han både varit långvarigt otrogen mot henne och sedan vägrat sälja huset så hon kunnat flytta ut. Hur tänker hon? Är hon ändå hopplöst kär i honom? Nej, inte om man ska tolka den nya användarens uppgifter. Då verkar ju HD bara vara glad ifall han är intresserad av någon ny kvinna nu. Man kan f ö undra vad denna kvinna tänker efter denna sommar. Men om HD är glad att ha flyttat ut, glad att han går vidare för hon blir av med honom osv... varför tillbringar hon då semestern med karln?

Ja, det låter ju inte klokt.
Men man kan ju säga en sak till
jobbarkompisar - att man är trött på karln och att det är bra
att han har hittat någon annan -
för att hålla skenet uppe.
För att reagera så som jobbarkompisarna
försväntar sig att man ska.
Men vad man verkligen känner är ju inte säkert att man delar.
Speciellt inte om man är en ensamvarg.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-10-03 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in