2018-10-03, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Välkommen till tråden, bra med en ny som kanske har nya vinklar!
Misstänker att Ni har mycket att prata om på jobbet... ?

Tack
Vi kan inte prata om det på jobbet under arbetstid men det har drabbat många av oss
som gör att vi får prata med företagshälsovården.
Vi är många som hört vad HD sagt under åren
om SD och även LW.
Jag tycker inte synd om HD då hon haft så många möjligheter att lämna SD hon har
även varit medveten om SD och LW.s förhållande.
Hennes föräldrar har hjälpt henne med allt mer än vad man kan begära av föräldrar när man är vuxen som HD
Hjälpt henne med att hon och barnen har fått bo hos dem hjälpt henne så hon kunde köpa sin bostad passat barnen.
Men den omtalande USA resan ska enligt HD inte hennes föräldrar ha köpt i julklapp.
Citera
2018-10-03, 15:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det finns en senare artikel också:
De nya uppgifterna gäller bakgrunden till bråket. Enligt Lena Wesströms egna uppgifter till polisen hade hon bakat och ville fika – vilket han avböjde, skriver Nerikes Allehanda.

De satte sig då i hans bil och började tjafsa "om allt möjligt". Mannen bad Lena Wesström att lämna bilen men hon svarade att hon ville prata klart först. Det var då han misshandlade henne, enligt hennes berättelse.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Citat:
Är det en trådsanning det här med bullarna eller kommer det från polisen (kommer inte ihåg vad som skrivits i tråden)?
Jag tänker om det ev var SD som inte ville släppa ut LW ur bilen (man ringer inte polisen mitt i natten för "lite normalt tjafs").
Ps Och gnuggningen kom i samband med att han inte ville släppa ut henne... ds

Tror att just detta med bullarna inte är en trådsanning
Citera
2018-10-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
[/b]

Ja, och detta, i sammanhanget, ytterst grova brott borde ju SD ha anmält. Någon jävla ordning får det väl ändå vara!

Eller?

(Kanske bäst att förtydliga att jag är ironisk - man vet aldrig hur inlägg här kan tolkas.)

Haha nej varken kaninen eller snoris fattar att vi driver med dom...
F.ö var ju våldet inte berättigat då det inte användes för att " avlägsna gästen".
Inte heller det fattar dom, hur ska vi få dessa dumhuvuden att förstå?

Inget, de tänder säkert på att slå kvinnor.
Citera
2018-10-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tack
Vi kan inte prata om det på jobbet under arbetstid men det har drabbat många av oss
om SD och även LW.
Jag tycker inte synd om HD då hon haft så många möjligheter att lämna SD hon har
Hennes föräldrar har hjälpt henne med allt mer än vad man kan begära av föräldrar när man är vuxen som HD
Hjälpt henne med att hon och barnen har fått bo hos dem hjälpt henne så hon kunde köpa sin bostad passat barnen.
Men den omtalande USA resan ska enligt HD inte hennes föräldrar ha köpt i julklapp.
Tack för infon. Vi är nog många som tycker synd om HD, även om vi inte känner henne. Förfärlig rävsax hon hamnat i när fadern till hennes barn beter sig sådär. Jag hoppas av hela hjärtat att hon inte är inblandad i skyddande av brottsling. Förstår att det måste vara påfrestande för er runtomkring. Skönt att ni får hjälp!
Citera
2018-10-03, 15:17
Bannlyst
Citat:
Har HD varit där har polisen gjort bort sig ytterligare eftersom dom inte spärrade av HD:s hus per omgående.

Vad gäller media är både NA och lokal-TV dåliga på att ställa på polisen (vad gäller uppdateringar om alla grova brott som gjorts i Örebro på senaste tiden).

Polisen har varit inne i HD,s hus och vänt upp och ner på allt när vet jag inte men hon har själv berättat att allt i skåp garderober lådor låg utslängt på golvet.
Citera
2018-10-03, 15:25
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Tack
om SD och även LW.

Välkommen till tråden och tack för att du delar med dig av vad du vet! Information om HD har det varit väldigt sparsamt med i tråden.
Kan du utveckla vad som framkommit om SD och LWs relation?
Vet du hur HD resonerar kring mordet på LW och SD som misstänkt?
Citera
2018-10-03, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
så nu är det ändrat till att LW ville lämna bilen men SD höll henne kvar?

undrar när du slutar kalla folk för det ena och det andra när dem inte tycker som du?
kan förstå att LW inte tyckte om dig, för det har du "glömt" att berätta i tråden?

Ojoj du fattar bara inte oavsett hur man försöker. Men det gör inget, det finns män som gillar att slå kvinnor, SD är en och du en annan.

Nävisst hon anmälde mig egentligen, inte SD..
Haha
Citera
2018-10-03, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Tack för infon. Vi är nog många som tycker synd om HD, även om vi inte känner henne. Förfärlig rävsax hon hamnat i när fadern till hennes barn beter sig sådär. Jag hoppas av hela hjärtat att hon inte är inblandad i skyddande av brottsling. Förstår att det måste vara påfrestande för er runtomkring. Skönt att ni får hjälp!

Man ska nog inte tycka för mycket synd om HD
hon har haft alla möjligheter att lämna SD.
Hoppas kan man alltid göra HD är så förändrad vi tycker hon skulle vara mer upprörd ledsen men det är hon inte.
Påfrestande är det och förhör vi får gå på.
Citera
2018-10-03, 15:40
Medlem
Välkomna, ni nya i tråden!

Jag har funderat på hur man kan veta att en person är mördare och kommer fram till att det vet man inte om man inte sett mordet med egna ögon eller att det finns ofrånkomliga bevis.

Jag känner 3 mördare och om jag inte visste att de suttit för mord, skulle jag aldrig kunna ana vad de har på sitt samvete. Ingen påvisar våldstendenser, de är oerhört sociala med trevligt uppträdande. Inget mörkt går att se på ytan idag, de har ordnade förhållanden, jobb och vänner. Vet man inte vad som hänt historiskt, är det omöjligt att ana att de har mördat.

Naturligtvis har jag frågat vad som hände, hur det kom sig och hur det är att leva med att ha tagit en annans liv.

Det märkliga är att ingen av de 3 ångrar sig eller upplever att de gjort något fel -"Det var han eller jag" "Det var en idiot" "Han var värd det" "Jag tog gärna mitt straff".
Undrar om det är något liknande GM i LW-mordet tänker?
Citera
2018-10-03, 15:56
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Tack
om SD och även LW.

Hej TinnaNinna85! Tusen tack för att du orkar ta dig tid att skriva här och ge oss mer information om HD. Det är som sagt något som vi länge efterfrågat men bara fått sparsamt. Det du skriver bekräftar ju den bild man kunnat få av att läsa geocachingloggar postade i tråden, utom då betalningen av USA-resan varifrån den uppgiften nu kom (någon som minns?). Man har ju onekligen fått bilden av att hennes föräldrar får dra ett mycket tungt lass och stort ansvar för barnen då HD och SD ägnar sig åt deras favorithobby. Vet du förresten varför hon valde att flytta just så nära LW? Var placeringen av ny bostad något som kom upp på jobbet?

Om man får vara frank, tror du på HD som oskyldig helt och hållet, involverad på något sätt kanske i efterhand av rädsla eller av lojalitet eller rentav som aktivt involverad i mordet eller initiativtagare? Som Ulanna skriver så kan man ju inte se på en person om det är en person som är kapabel till att begå mord men jag menar mer, har du som kollega hört henne säga hatiska saker som varit "över gränsen" mot LW, har otroheten mellan SD och LW varit något som ältats länge? Jag förstår så klart om hon varit ledsen och upprörd, men finns det något i hennes beteende som antytt att hon kunnat ha gjort något drastiskt? Att hon inte lämnade SD kan ju ha många orsaker tänker man ifall han är manipulativ som det spekuleras kring samt ifall hon blivit medberoende i ett destruktivt förhållande över åren då de har barnen ihop... men om du bara skulle spekulera, finns det något som tyder på en aktiv inblandning från HDs sida eller ser du henne mer som frun vid sidan om?

Jag försöker läsa ikapp tråden nu så ursäkta om jag missat svar på dessa frågor.
Citera
2018-10-03, 16:01
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Man ska nog inte tycka för mycket synd om HD
hon har haft alla möjligheter att lämna SD.
Hoppas kan man alltid göra HD är så förändrad vi tycker hon skulle vara mer upprörd ledsen men det är hon inte.
Påfrestande är det och förhör vi får gå på.

Nu innan någon tjärar och fjädrar mig så vill jag understryka att vi alla kan reagera olika på sorg eller rädsla. Men det du skriver får mig ändå att undra, har HD någon gång visat någon slags allmän rädsla för att det, ifall hennes man nu är oskyldig, går runt en galen random mördare lös i deras kvarter där de bor med sina barn? Ifall nu SD är oskyldig så borde paret D ju vara rädda att det går runt en random galen mördare som kan vara ett hot även mot dem liksom alla andra i kvarteret. Men HD har hon varit oberörd inför detta också?

Hur skulle du beskriva HD som person? Är hon alltid oberörd utåt så man inte ska tolka in något i detta eller avviker hennes beteende efter mordet från det normala på något sätt?
Citera
2018-10-03, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Välkommen till tråden och tack för att du delar med dig av vad du vet! Information om HD har det varit väldigt sparsamt med i tråden.
Kan du utveckla vad som framkommit om SD och LWs relation?
Vet du hur HD resonerar kring mordet på LW och SD som misstänkt?

Tack
HD har för några år sedan berättat att hon och
SD växt allt mer i från varandra dem hade inget gemensamt. Hon skulle flytta hennes föräldrar hjälpte henne till slut då SD vägrade sälja huset så HD skulle få sin del efter försäljningen.
HD har berättat att SD träffat en annan kvinna och det tyckte hon va bra för då blev hon av med honom mer och mer.
HD säger att hon vaknade av att polisen stormade hennes hus vad exakt dem tog mer än mobilen vet jag inte. Sen sjukanmälde hon sig och har varit sjukskriven i omgångar.
HD säger att mycket kan hon tro om SD men att han verkligen inte har mördat LW det är hon säker på det får vi höra ofta.
Vi är några som sent i sommars fick sms av SD så vi fick lämna våra mobiltelefoner till polisen och fick dem efter drygt en vecka.
Det är så mycket HD berättat så mycket som hänt sen om allt HD sagt är sant det vet inte vi som hon sagt det till. Det är polisens jobb att utreda det och jag tror att det kommer bli åtal men allt tar tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in