Citat:
Ursprungligen postat av
Forever Winter
När Ska är bra så är han ju överjävlig och kan bära laget. Tyvärr har han även förmågan att sjunka rejält. Han verkar ha svårt med motivationen stundtals. Verkar som att C9 hoppas på att han ska komma tillbaka i gammal form.
Att C9 är off är egentligen inte konstigt. De hade ett lag på G som kunde utmana på allvar, då lämnar lagets två stjärnspelare. Tillbaka på ruta ett igen. Jag tror helt enkelt att de som är kvar (Ska, Auti och Rush) tappade all lust och tro. Valet av Golden och Styko talar sitt eget språk.
Om C9 ville utmana på riktigt hade de försökt värva några NA-talanger. C9 har pengar och kan betala.
Problemet med stew och tarik är ju att de hade chansen, i flera månader, att visa varför dom vann majorn. Tyvärr så visade dom att det var en fluke bara.
Ska var en gud runt 2015, sedan dess så har hans dal varit extremt lång. Förutom just den majorn när han var 100% MVP. Så det är svårt, för han är så extremt upp och ner och det är svårt att bygga ett lag runt.
Sen tror jag inte c9 oavsett pengar kommer få någon bra spelare. Varför skulle NRG etc gå med på att sälja deras spelare? Och BO lär ligga ruskigt högt där. Liquid är samma. Då finns det inte många stjärnspelare kvar. Skulle tro att det var det Optic såg och valde att köpa bra EU istället.
Problemet med många IGLs för mig är att dom verkar vara så ointresserade av att köra mycket struktur. "jag gillar att köra en loose-style. Mina spelare är så bra" jojo. Men titta på astralis, dom har spelare i världsklass och vinner stort på att spela strukturerat. För det kommer nästan alltid vara bättre.