2018-10-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ymar
Svenska elitserien cs go: lag avstängt för fusk...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/esport/a/21xzky/lag-diskvalificeras-efter-fusk-i-elitserien

Vilket fusk är det frågan om?

Sporten har problem på den fronten helt klart. Blir även förbannad för att dessa aktivt hindrat riktiga talanger att visa upp sig på grund av fuskandet.

Tråkigt men inte oväntat
Citera
2018-10-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelkuken
Tråkigt men inte oväntat

Jupp.. .men det sorgliga är att det är en liga som faktiskt får plats i aftonbladet med livesändning där.
De där grabbarna förstör så otroligt mkt.. det går inte att ta det seriöst helt enkelt.
Möjligtvis med uppmärksamhet kring person.
Att lagen har riktiga sidor med lagnamn, nicks och riktiga namn.. det ska vara förenat med stor skam att bli påkommen fuskare.

Tycker att heaton, potti och gänget skulle låta sig intervjuas i aftonbladet angående uppkomna situation. Och prata om spelarna med deras namn.
Det är idrott vi pratar om här.. inte en 14 åring som sitter o lirar mm i källaren i en kompisturnering.

Frågor som måste lyftas för den inhemska esportens skull.
Citera
2018-10-03, 20:15
Medlem
Hur finner jag kvällens matcher via ab?
Är det förseningar eller?
Citera
2018-10-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentKiller
Hur finner jag kvällens matcher via ab?
Är det förseningar eller?

Inte en aning.. är fullt upptagen av fnatic.. fan.. ett helt annat drag i laget nu.. twist känns stabil.. och scream likaså.. jag är impad.. trots deras förlust.. två nya spelare och prata utrikiska i ts och ändå hålla ett ganska formstarkt heroic på alster.

Fortsätter de såhär ska de försöka behålla scream
Citera
2018-10-03, 20:36
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/esport/a/4deAzE/se-alla-matcher-fran-elitserien-i-csgo
Citera
2018-10-03, 20:42
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/esport/a/4deAzE/se-alla-matcher-fran-elitserien-i-csgo

Tack, jag hittade dit efter ett tag, men det var ovanligt bökigt ikväll.
Citera
2018-10-03, 20:56
Medlem
Forever Winters avatar
Fan, Fnatic är riktigt roliga att se nu. Fan vilka plays de gör. Nu hoppas man nästan att Scream stannar.
Citera
2018-10-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Fan, Fnatic är riktigt roliga att se nu. Fan vilka plays de gör. Nu hoppas man nästan att Scream stannar.

De har flax att en madfragger står clanlös.. tycker att han kunde göra nytta i g2.. men det lär aldrig hända tillsammans med shox tydligen
Citera
2018-10-03, 21:17
Medlem
Citat:
De har flax att en madfragger står clanlös.. tycker att han kunde göra nytta i g2.. men det lär aldrig hända tillsammans med shox tydligen

Shox och scream satt ju och drack öl(?) tillsammans i NY nyligen däremot.
Citera
2018-10-03, 21:25
Medlem
Enligt vad jag har läst så funkar de inte tillsammans ingame...men det är rykten
Citera
2018-10-03, 22:14
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Enligt vad jag har läst så funkar de inte tillsammans ingame...men det är rykten
Jag börjar få känslan att Shox inte funkar med speciellt många andra...
Citera
2018-10-03, 22:35
Medlem
Citat:
Jupp.. .men det sorgliga är att det är en liga som faktiskt får plats i aftonbladet med livesändning där.
De där grabbarna förstör så otroligt mkt.. det går inte att ta det seriöst helt enkelt.
Möjligtvis med uppmärksamhet kring person.
Att lagen har riktiga sidor med lagnamn, nicks och riktiga namn.. det ska vara förenat med stor skam att bli påkommen fuskare.

Tycker att heaton, potti och gänget skulle låta sig intervjuas i aftonbladet angående uppkomna situation. Och prata om spelarna med deras namn.
Det är idrott vi pratar om här.. inte en 14 åring som sitter o lirar mm i källaren i en kompisturnering.

Frågor som måste lyftas för den inhemska esportens skull.

Tycker dom lika gärna hade kunnat utesluta dom andra grabbarna från att få kvala nästa säsong också. Det SKA vara hårt för alla inblandade när det gäller fusk/matchfixing precis som du säger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in