2018-10-02, 18:33
Medlem
[quote=NW175|65426021]
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018

Så är det. Hon har jättefina sidor och kan vara den mest omtänksamma vän man kan tänka sig.

Kanhända att vissa bara sett de goda sidorna och därför inte förstår vad vi pratar om.

Precis.
Citera
2018-10-02, 18:42
Medlem
MegaLomanis avatar
[quote=NW175|65426021]
Citat:

Så är det. Hon har jättefina sidor och kan vara den mest omtänksamma vän man kan tänka sig.

Kanhända att vissa bara sett de goda sidorna och därför inte förstår vad vi pratar om.

Man kan ju naturligtvis tänka sig att de goda sidorna på något sätt också kan ha bidragit till att hon råkat i svårigheter. Hjälpsam och godtrogen mot fel person t ex.

Nog har det funnits ett antal "fel" personer i närheten?
Citera
2018-10-02, 18:49
Medlem
NW175s avatar
[quote=MegaLomani|65426155]
Citat:
Ursprungligen postat av NW175

Man kan ju naturligtvis tänka sig att de goda sidorna på något sätt också kan ha bidragit till att hon råkat i svårigheter. Hjälpsam och godtrogen mot fel person t ex.

Så kan det vara. Hon har t ex väldigt många följare som verkar vara ensamkommande. Hjälpte hon dem på något sätt?
Citera
2018-10-02, 19:17
Medlem
[quote=NW175|65426021]
Citat:

Jag är fd vän med henne, därav att jag skrev att Tess är inte bara en fin människa, hon har elaka sidor och som du säger det är av vikt att det kommer fram hur hon är.
Citera
2018-10-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Men nu talar jag ur ett MPS perspektiv och det man får lära sig där.

Tess handlar tråden om, det vet vi.

Så varför har du "fått till dig" att Tess är på rymmen och vad menar du med det?
Säg inte att du är en "sierska/medial" för då går jag upp i taket. Då kan vi få hur
många som helst som "ser Tess" lite här och var
Som jag skrev tidigare så var det en livs levande person som bor nära Tess som menar att hon är på rymmen,och det är tydligen något som det spekuleras om i hennes hemtrakter.
Citera
2018-10-02, 20:05
Medlem
NW175s avatar
[quote=Hera2018|65426476]
Citat:
Jag är fd vän med henne, därav att jag skrev att Tess är inte bara en fin människa, hon har elaka sidor och som du säger det är av vikt att det kommer fram hur hon är.

Vi har samma erfarenhet och syn på detta.
Citera
2018-10-02, 20:12
Medlem
[quote=Hera2018|65426476]
Citat:

Bara för att man är kvinna, betyder det inte alltid att man är ett offer om man åker på stryk.

Tycker för min egen del att det är väldigt lågt att ta till knytnävarna, oavsett om man är man eller kvinna...men en del konfliktsökande gaphalsar kan få vem som helst att spåra ur...speciellt i missbrukarkretsar, och konstigt nog är det ofta samma personer som hela tiden åker på stryk.

Jag håller med dig, det är av största vikt att man förstår hur hon är för att förstå i vilka kretsar man ska söka svaret på hennes försvinnande.
Citera
2018-10-02, 21:02
Medlem
[quote=NW175|65426997]
Citat:

Vi har samma erfarenhet och syn på detta.

Tack då är vi två, och det är väldigt viktigt i denna tråden att belysa. Jag skriver ärligt och tänker inte måla upp Tess som någon människa som bara var /är god det är viktigt att belysa i hennes försvinnande att hon har andra sidor.
Citera
2018-10-02, 21:09
Medlem
[quote=MegaLomani|65426155]
Citat:

Ja, det har absolut funnits fel personer i hennes liv och det handlar inte om en person, det är många det handlar om , och frågan är, hur kom det sig att hon alltid hamnade i detta?
Citera
2018-10-02, 21:19
Medlem
Om det är Tess och om det är en polis/säpo/tekniker inblandad där så känns dumpningsplatsen ganska dum.
Har man någon koll på hur polis/rättsmedicin fungerar så är man medveten att en kropp som upptäcks tidigt leder även in folket på rätt spår tidigt och att färska spår är bättre än gamla.
Bättre då att köpa tid och gömma kroppen. Vilket inte verkar vara gjort i det här fallet. Den låg väl mera eller mindre öppet.
Vore det den personen som det spekuleras om i Tess fallet så borde ju denne ha viss kännedom om hur saker fungerar och denne skulle då snarare gömma eller förstöra en kropp och inte bara dumpa den så öppet.
Visst kan panik spela in, men har man kommit i kontakt med döda i tjänsten (alla poliser har väl det) så borde man kunna handskas med lite mera eftertänksamhet än att agera som det är gjort i detta fall.

Här hade det ju räckt att svänga höger i korsningen och ta någon av de närmaste vägarna in till höger. Skogen där är större och här skulle ingen se en om man grävde ned någon. Än mindre skulle någon hitta en nedgrävd person här.

Om det är EU-migranter... Tja, det skulle ju kunna vara det. De finns i närliggande skogar. De har säkert parkerat på vägstumpen som finns där.
Citera
2018-10-02, 21:20
Medlem
[quote=SagtVar|65427063]
Citat:

Bara för att man är kvinna, betyder det inte alltid att man är ett offer om man åker på stryk.

Tycker för min egen del att det är väldigt lågt att ta till knytnävarna, oavsett om man är man eller kvinna...men en del konfliktsökande gaphalsar kan få vem som helst att spåra ur...speciellt i missbrukarkretsar, och konstigt nog är det ofta samma personer som hela tiden åker på stryk.

Jag håller med dig, det är av största vikt att man förstår hur hon är för att förstå i vilka kretsar man ska söka svaret på hennes försvinnande.
Japp, det är aldrig ok med våld, men Tess var ofta i bråk det är inget att dölja nu tycker jag, om det var hennes orsak till det eller den som gjorde det har jag ingen aning om. Jag vet bara att jag har suttit på nätterna och lyssnat som tredje part när hon har gått loss på människor,
Citera
2018-10-02, 21:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag skrev att det kunde vara en miljon anledningar. Vet du att det var den vattenfyllda båten som låg på annan plats som de letade efter vid båtklubben? Eller känner du bara för att börja rabbla en miljon anledningar och sabba tråden ännu mer med nonsens?

För övrigt spekuleras det bland folk som umgåtts med henne i närtid (dvs inte avlägsna vänner eller vänner som t ex hittats i nån grupp för utbrända) att hon snarare är på rymmen än försvunnen. Fullt möjligt det med. Polisen kanske borde söka hemma hos dig, du är den enda i tråden som sabbar och verkar vilja att hon hittas.

Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71
Jag har också fått till mig hon skulle vara på rymmen av en granne(som fö inte alls umgås med henne utan mer vill svartmåla henne)
Att folk bara orkar spekulera är för mig helt obegripligt.
Jag är övertygad om att vi är många som önskar att Tess hittas.

Då ni verkar känna Tess, så undrar jag varför ni tror att hon skulle vara på rymmen? Har hon varit det tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in