Citat:
Ursprungligen postat av
spunkankan
Om Tess är på rymmen (som en del "tror") så undrar jag varför?
För det stämmer inte med den ordningsamma Tess som jag känner.
Det börjar bli tröttsamt att läsa vilket helgon du tycker att Tess är. Det får anses belagt av flera av varandra oberoende postare i tråden att det förekom strul och oordning i hennes liv och sånt är alltid en viktig pusselbit i ett försvinnande. Det finns ingen anledning att hålla på att skönmåla någon i ett sånt här läge.
Om du hellre målar upp henne som någon hon uppenbart inte var, än ger en rättvis bild av en bra människa som råkat ut för situationer och människor som gjort livet struligt för henne, ja då är jag beredd att sälla mig till dom som säger att du inte vill att hon ska hittas.
Nyckeln är fortfarande användningen av mobil och betalkort. Finns det inget att hämta där sedan i mitten på augusti och inget uppseendeväckande hände precis innan (till exempel ett större kontantuttag, en debitering från ett resebolag eller en överföring till någon) så får vi nog ställa in oss på att hon inte hittas vid liv.
Kanske är det hon som hittats vid Arlanda. Då finns det många frågetecken som kanske aldrig kommer att rätas ut.