2018-10-02, 15:39
Medlem
Är hyrorna betalda?
Är andra räkningar betalda?

Om inte så kollar säker polisen upp det.

Om Tess är på rymmen (som en del "tror") så undrar jag varför?
För det stämmer inte med den ordningsamma Tess som jag känner.
Om en människa är på rymmen, vad lever han/hon/hen av då?
Har pengar tagits ut på kontot, det vet säkerligen polisen osv.

Så många frågor som står obesvarat än så länge för vi kan omöjligt veta.
Men polisen vet alltid mer än oss och så ska det vara.
Citera
2018-10-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Jag vet hur det är i denna värld med försvunna människor ...

Klart att det är viktigt att Tess kommer tillrätta och det är det med andra människor som är försvunna också.
Då kanske du kan förklara hur världen med försvunna personer funkar. Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter.

Självklart är det viktigt att alla kommer tillrätta,har aldrig skrivit nåt annat.
Denna tråd handlar om Tess dock,därför vi skriver specifikt om henne..
Citera
2018-10-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71
Då kanske du kan förklara hur världen med försvunna personer funkar. Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter.

Självklart är det viktigt att alla kommer tillrätta,har aldrig skrivit nåt annat.
Denna tråd handlar om Tess dock,därför vi skriver specifikt om henne..

Men nu talar jag ur ett MPS perspektiv och det man får lära sig där.

Tess handlar tråden om, det vet vi.

Så varför har du "fått till dig" att Tess är på rymmen och vad menar du med det?
Säg inte att du är en "sierska/medial" för då går jag upp i taket. Då kan vi få hur
många som helst som "ser Tess" lite här och var
Citera
2018-10-02, 15:55
Medlem
Allt som oftast hittar man människor ca 500 - 600 meter från hemmet.
En liten del hittas på ett avstånd på ca 2 km.

En liten liten del av människor som är försvunna kallar man något, som i MPS och hos polisen, för en ROW.
Alltså: Rest Of World=ROW

Sedan så gör nu polisen en tidslinje för Tess försvinnande vilket också MPS gör, men MPS får inte allt från polisen, okej?

Kan ni nu sluta hoppa på mig, nu är det trakasserier på hög nivå.

Var är Tess, fråga Gasbonden, han verkar veta.

Tillägger: att en del människor hittas aldrig och tyvärr
Senast redigerad av spunkankan 2018-10-02 kl. 16:14.
Citera
2018-10-02, 16:03
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag kände inte Tess men har läst hela Tess-tråden. Jag gör en liten sammanfattning åt dig, Spunkankan verkar vara labil, minst sagt. Du får nog inget vettigt ur hen på ett tag i alla fall.

Tess verkade ha ett ganska ordnat liv med bra jobb och så tills för ett par år sedan, kanske en 10 år, sedan verkar det gått utför, mycket alkohol och dåligt ölsinne, ofta mycket otrevlig när hon drack, och ofta misshandlande kortvariga pojkvänner.

Midsommarafton år 2017 var hon på någon fest på Öland, (campingplats ?), och blev (oprovocerat ?) svårt misshandlad med tillhygge av någon äldre man (60-års åldern ?) som var (f.d. ?) polis och/eller säpoanställd. Han har ett finskklingande efternamn börjar på V tror jag. Han lär även bo i Väsby.

Tess skulle vittna mot honom måndagen efter det att hon försvann. Sedan den 18 augusti har hon inte varit hemma, det vet man bl.a. på att hennes katter var i dåligt skick, troligen nästan ihjälsvultna när polis öppnade dörren den 9 september. Hon brukade ta mycket väl hand om sina katter, de var hennes allt.

Tess har uppgivit till sina nära vänninor att hon var mycket rädd för denna (ex ?)-polis V, och att hon blivit mordhotad de sista veckorna innan hon försvann, men det har inte framkommit om det var V som mordhotat.

Det är vad jag kommer ihåg utifrån tråden.

På det stora hela stämmer det bra. Tror dock misshandeln skedde i Väsby och inte på Öland. Den åtalade bor mycket riktigt i Väsby.
Citera
2018-10-02, 16:43
Medlem
En känsla jag har: Det bor massor av rumäntattare i dom där skogarna. Kan det inte vara så enkelt att det är en av dom som tagits av daga av sina tattarkollegor?
Citera
2018-10-02, 17:13
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Om Tess är på rymmen (som en del "tror") så undrar jag varför?
För det stämmer inte med den ordningsamma Tess som jag känner.
Det börjar bli tröttsamt att läsa vilket helgon du tycker att Tess är. Det får anses belagt av flera av varandra oberoende postare i tråden att det förekom strul och oordning i hennes liv och sånt är alltid en viktig pusselbit i ett försvinnande. Det finns ingen anledning att hålla på att skönmåla någon i ett sånt här läge.

Om du hellre målar upp henne som någon hon uppenbart inte var, än ger en rättvis bild av en bra människa som råkat ut för situationer och människor som gjort livet struligt för henne, ja då är jag beredd att sälla mig till dom som säger att du inte vill att hon ska hittas.

Nyckeln är fortfarande användningen av mobil och betalkort. Finns det inget att hämta där sedan i mitten på augusti och inget uppseendeväckande hände precis innan (till exempel ett större kontantuttag, en debitering från ett resebolag eller en överföring till någon) så får vi nog ställa in oss på att hon inte hittas vid liv.

Kanske är det hon som hittats vid Arlanda. Då finns det många frågetecken som kanske aldrig kommer att rätas ut.
Citera
2018-10-02, 18:13
Medlem
[quote=NW175|65424570]
Citat:
När en person försvinner så ska man förstå att det är en värdefull person som är försvunnen och det oavsett om den personen dricker alkohol eller inte eller är kriminelle eller inte osv.
Tess är en värdefull person och hon har en syster, systern är en värdefull person också.
Pernilla är orolig oavsett vad andra tycker om henne, det är inte ens relevant vad ni tycker här eller irl.

/QUOTE]

Det du inte fattar är att hennes livsstil och vanor är ledtrådar till varför hon är försvunnen. Då blir det lite cheezy emellanåt, men man kan diskutera saker utan att lägga en massa värderingar. Tess spottade inte i glaset, det är fakta och kanske inte så smickrande men nog så viktigt eftersom det påverkar människors omdöme t ex.

Det är också fakta att systrarna ofta blev osams, och Tess är väldigt bra på att få det att låta som att alla andra är dumma mot henne men hon är inte själv alltid så jättegullig och rätt bra på att skapa drama.

Så ja, de är båda värdefulla och t o m härliga människor på sitt sätt. Men det handlar inte om det, det handlar om att hitta Tess, och då kan vi inte sitta och vara överdrivet hänsynsfulla och inte våga säga saker som du eller någon tycker är dåligt beteende och ska hyschas.

Om du har problem med vad som skrivs på nätet får du skärma av dig och bara läsa på sidor som du just nu klarar av. Det enda jag, och de flesta i tråden vill, är att få vetskap om vad som hänt Tess.
Tess är en väldigt bra människa det ska inte glömmas, men hon har två olika sidor det ska heller inte glömmas och som du skriver att det är viktigt att ta upp detta för det är ofta orsaken till att något händer som inte är så bra.
Citera
2018-10-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag kände inte Tess men har läst hela Tess-tråden. Jag gör en liten sammanfattning åt dig, Spunkankan verkar vara labil, minst sagt. Du får nog inget vettigt ur hen på ett tag i alla fall.

Tess verkade ha ett ganska ordnat liv med bra jobb och så tills för ett par år sedan, kanske en 10 år, sedan verkar det gått utför, mycket alkohol och dåligt ölsinne, ofta mycket otrevlig när hon drack, och ofta misshandlande kortvariga pojkvänner.

Midsommarafton år 2017 var hon på någon fest på Öland, (campingplats ?), och blev (oprovocerat ?) svårt misshandlad med tillhygge av någon äldre man (60-års åldern ?) som var (f.d. ?) polis och/eller säpoanställd. Han har ett finskklingande efternamn börjar på V tror jag. Han lär även bo i Väsby.

Tess skulle vittna mot honom måndagen efter det att hon försvann. Sedan den 18 augusti har hon inte varit hemma, det vet man bl.a. på att hennes katter var i dåligt skick, troligen nästan ihjälsvultna när polis öppnade dörren den 9 september. Hon brukade ta mycket väl hand om sina katter, de var hennes allt.

Tess har uppgivit till sina nära vänninor att hon var mycket rädd för denna (ex ?)-polis V, och att hon blivit mordhotad de sista veckorna innan hon försvann, men det har inte framkommit om det var V som mordhotat.

Det är vad jag kommer ihåg utifrån tråden.

Rättegången skull ha varit 18 september.
Citera
2018-10-02, 18:24
Medlem
Jag har snabbläst tråden och det är en sak som slår mig.
Hon har aldrig tidigare vittnat i en rättgång men två veckor innan hon skall vittna försvinner hon!
Ett sammanträffande som inte ens självaste GW kan bortse i från, börja nysta där privatspaning med konfrontation med dold mikrofon är mitt förslag. Även en bra lögn är en lögn och det går alltid att peta hål på.

Går inte detta finns ju alltid alternativ 2 men det kan jag inte skriva så mycket här om, men... använd er fantasi, rätt personer kommer att kunna få fram sanningen men det är dyrt och ustagan håller knappats i en rättegång!
Citera
2018-10-02, 18:25
Medlem
NW175s avatar
[quote=Hera2018|65425882]
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Tess är en väldigt bra människa det ska inte glömmas, men hon har två olika sidor det ska heller inte glömmas och som du skriver att det är viktigt att ta upp detta för det är ofta orsaken till att något händer som inte är så bra.

Så är det. Hon har jättefina sidor och kan vara den mest omtänksamma vän man kan tänka sig.

Kanhända att vissa bara sett de goda sidorna och därför inte förstår vad vi pratar om.
Citera
2018-10-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskenth
Rättegången skull ha varit 18 september.
Han som misshandlade Tess midsommarn 2017 jobbar på Säpo som tekniker, inte polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in