2018-10-02, 14:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hahaha, roligt formulerat. Nerkokat i få ord är det mitt i prick. SD försökte förgäves sätta gränser.

Hur kan du tycka att det där var roligt?
Du vet ju inte vad som hände i bilen. Det vet bara två personer och kvar finns bara den ena i livet.

1.
2. Du har inte en aning om vad som egentligen utspelade sig den där natten i bilen. Vi andra spekulerar. Du "vet"? Var du där eller hur kan du då döma ut LW och skratta åt henne?
3. Att använda sådana sunkiga ord för att beskriva en situation och en person; att tycka att det är roligt och "mitt i prick", fick dig själv att koka ner... Har du ingen värdighet?
4. Hoppas vi får FUP och du får sätta skrattet i halsen.
Citera
2018-10-02, 15:01
Medlem
notknapparens avatar
Fantombilden som pressen skrev om härom dagen användes i fallet om den mördade Marie Johansson, vars mördare aldrig hittats.

I det här fallet är det ju inte aktuellt, då man fn har en skäligen misstänkt.

Senast redigerad av notknapparen 2018-10-02 kl. 15:05.
Citera
2018-10-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ber om ursäkt, jag missade ditt inlägg i min vilda scrollning förbi allt djävla trams som florerar i tråden.

Eftersom jag är en kriminalnörd och hänger här i AB&K för jämnan så försöker jag komma på ett fall där åklagaren så illa bedömt läget för bevisning att hon/han åker på däng två gånger och jag måste erkänna, jag går bet på det.

Förhoppningsvis så har det inte gått prestige i ärendet, vore ju djävligt illa om man håller MGM "skäligen misstänkt" endast för att man inte kan erkänna att man tänkt fel initialt.

Annars är det ju ett djävligt märkligt fall där MGM uppenbarligen inte har lämnat några tekniska spår efter sig, NFC måste rimligtvis vara klara nu med det som utredarna velat analysera och inget har hänt.

Vittnet som efterlystes är hört och det gav ju som det verkar inget handfast att bita i.

Om nu mordet inte va planerat, vilket jag fortfarande tror, bl.a. p.g.a. skriken
som kom och gick i cirka fem minuter, en jävligt lång tid i ett sådant här sammanhang.
Det borde drälla av DNA på offret.

Det kan väl inte vara så illa att NFC fått i uppdrag att bara matcha spår från SD.
Man borde ha lärt sig av "älgmordet" hur jävla fel det kan bli.

Tycker det lutar mer och mer mot en annan GM.
Citera
2018-10-02, 16:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja sant, det har gått för lång tid. Tänker även på flertalet foton på dom tillsammans där hennes leende ser konstlat ut.

Att hennes leende sett konstlat ut kan ju
bero på att hon mår dåligt av all press
från omgivningen.
Jag tycker att hon på att fotona från Nederländerna och Tyskland
ser mer ut som den "vanliga" HD, som hon såg ut innan
hon fick reda på att SD varit otrogen.

Hon har säkert haft det väldigt jobbigt ända sedan hon
fick reda på otroheten och när hon sedan ansökte om
skilsmässa och flyttade ifrån SD så hände det här med LW.
Hon har inte hunnit läka och gå vidare än.
Citera
2018-10-02, 17:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du har ingen aning om om det handlade om sex.

Det kan lika gärna handlat om den ojämna relation de hade.

Att vi har olika teorier om vem som ville mer är en annan sak.

Det är bara att titta på foton av SD och LW tillsammans
så ser man klart vem som ville mer.

SD ser "helt borta ut" och totalförälskad.
Citera
2018-10-02, 18:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du har ingen aning om om det handlade om sex.

Det kan lika gärna handlat om den ojämna relation de hade.

Att vi har olika teorier om vem som ville mer är en annan sak.
- Vågar bestämt påstå det troligare handlade om krävande begär efter könskärlek än kaffe med dopp mitt i natten.

- Begå en brottslig handling medelst egenmäktigt förfarande för en kopp kaffe med nybakt ter sig mig mycket osannolikt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-02 kl. 18:14.
Citera
2018-10-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur kan du veta att det med visshet var sant?

Vad vet du om LWs frigjordhet och lustar?

Kände du henne intimt?
Givetvis fick han nobben och är en bitter kränkt snorunge.
Citera
2018-10-02, 18:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
- Vågar bestämt påstå det troligare handlade om krävande begär efter könskärlek än kaffe med dopp mitt i natten.

- Begå en brottslig handling medelst egenmäktigt förfarande för en kopp kaffe med nybakt ter sig mig mycket osannolikt.

Ni e ju skojia allihop. Om en dör så är det nåt som inte e som det bort. Och då kan man av folk i den åldern och den ställningen förvänta sig lite karaktär, eller så får man fundera på vad som kan ha gått käpprätt. Men man behöver ju inte smyga där med nå dammroller i sängen för att hålla efter deras göranden o låtanden. Det finns ju vissa biologiska ”konstanter”, och sen finns det hyfs och uppförande, som varenda tonåring känner till som är någorlunda vaggad, och sen får ju folk liksom sköta sina privata behov som de behagar och efter förmåga. Till det går snett. Eller nån säger till. Och då kopplar man den dummare av de två. Vi kan ju inte ha polisen till att bevaka folks sängkammare. I ett fungerande fritt och demokratiskt land kan man också ställa vissa krav på folks förmåga att reda sig, eller säga till. Ibland blir det kanske lite extra olyckligt om ngn inte har ngn att vända sig till som kan ta somliga bekymmer på allvar. Men en präst borde ju ha vissa förutsättningar att lösa saker på ett vettigt sätt.

Därtill var väl barnen hennes hemma den kvällen, har jag för mig det sades, så det kan väl knappast vara myvket annat än en ”rejäl fika” som hon ville erbjuda. En bokstavlig sådan.

Prinsen vår gillar både födelsedagar och rejäla fika har det visat sig, och hans trovärdighet vad gäller bilincidenten känns ju klen.

Riktiga människor skulle ju liksom då förstå att en fika ibland bara är en fika och ibland egentligen inte ens en fika, för det är för sent och verkligheten kallar. LW kanske till slut började tala klarspråk i stället, och det ville inte prinsen höra talas om.

Hursom så är det under allas vår värdighet att grotta i två medelsnittsintelligenta örebrobors fritidsproblem. Låt oss låsa in puckot på prov, och sen går vi vidare. Hans humör lär ju kunna slinta igen nästa gång han inte får sin brandbil i present.
Citera
2018-10-02, 18:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om nu mordet inte va planerat, vilket jag fortfarande tror, bl.a. p.g.a. skriken
som kom och gick i cirka fem minuter, en jävligt lång tid i ett sådant här sammanhang.

Det kan väl inte vara så illa att NFC fått i uppdrag att bara matcha spår från SD.

Ja, det vore ju djävligt underligt om det inte gått att säkra något DNA från BO men uppenbarligen så verkar det inte funnits något eller så matchar det inte mot MGM och då är fyndet inte relevant i utredarnas ögon, fan vet hur det ligger till men märkligt är det.

Lite för tidigt att återlansera "älgmördaren" men får det gå några veckor till utan några framsteg så får väl den notoriske älgen dammas av igen.

Vi får se vad som händer.
Citera
2018-10-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Normalt sett borde det finnas DNA, exempelvis under BO:s naglar eller på annan plats på kroppen, men gassande sol och i övrigt 5 dygns gång gör möjligen analyserna mer svårtolkade. Det är, enligt mig, detta som gör att analyssvar dröjer, men de kommer i en eller annan form. NFC gör naturligtvis inte ensidigt analyser för att påvisa MGM:s delaktighet. De redovisar all främmande DNA på BO. Håller tills vidare inte med om din teori om annan GM.
Citera
2018-10-02, 19:53
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Normalt sett borde det finnas DNA, exempelvis under BO:s naglar eller på annan plats på kroppen, men gassande sol och i övrigt 5 dygns gång gör möjligen analyserna mer svårtolkade. Det är, enligt mig, detta som gör att analyssvar dröjer, men de kommer i en eller annan form. NFC gör naturligtvis inte ensidigt analyser för att påvisa MGM:s delaktighet. De redovisar all främmande DNA på BO. Håller tills vidare inte med om din teori om annan GM.

Väldigt intressant information angående svårtolkade analyser. Vad innebär det egentligen för DNA-spår att kroppen låg oskyddad utomhus under flera dygn?
Citera
2018-10-02, 19:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
-- Det är rättsligt en avgrundsdjup skillnad mellan å ena sidan tvång och andra sidan våld. Om du inte förstår att det finns en begreppsmässig skillnad mellan kategorierna tvång/våld så bör du inte ge dig in i diskussionen i falskt sken av att värna utsatta kvinnor. Om du inte är klar över skillnaden i ditt förvar i rätten riskerar du dra en målsägandes trovärdighet i smutsen.

-- Om ÅK i nedläggningsbeslutet slår fast att "visst tvång" förekommit kan inte lekmän som dig med trovärdighet påstå att våld förekommit.

Det är primitivt att alltid dra upp "unken kvinnosyn" kortet för det stämmer inte på mig.
Du har kallat mig för, As, Idiot samt för att uppmuntra kvinnomisshandel samtidigt som du i förtäckta ordalag uppmanat till fysiskt våld mot MGM.

Du mår och far oroväckande illa så jag ber dig vänligt att söka terapeutisk hjälp för dina emotionella problem. Det kan vara förlösande att beskriva din smärta i bättre ord .

Förstår inte varför du fortfarande far med osanning rörande detta. Det har förklarats tidigare för dig vad tvång står för. Antingen är det genom våld, eller genom hot i någon form, (det som kallas för kompulsivt tvång). I detta fallet vet vi ju att det är genom fysiskt våld, mera osäkert är om det även fanns kompulsivt tvång med i bilden.

Sen om du vill diskutera huruvida det fysiska våldet för att påverka LW:s vilja åt ett håll, var okej, diskutera då det istället. Men tyvärr gör du bara bort dig när du påstår saker som du inte har en blekaste aning om. Exempelvis det jag fetat i ditt inlägg. Tvång innefattar påverkan på en persons vilja, antingen genom våld, eller genom hot. Upprepning för ditt eget bästa; I detta fallet vet vi att det var genom våld.

Någon som vet om SD först försökte få LW att lämna bilen även genom något slags hot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in