Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
- Vågar bestämt påstå det troligare handlade om krävande begär efter könskärlek än kaffe med dopp mitt i natten.
- Begå en brottslig handling medelst egenmäktigt förfarande för en kopp kaffe med nybakt ter sig mig mycket osannolikt.
Ni e ju skojia allihop. Om en dör så är det nåt som inte e som det bort. Och då kan man av folk i den åldern och den ställningen förvänta sig lite karaktär, eller så får man fundera på vad som kan ha gått käpprätt. Men man behöver ju inte smyga där med nå dammroller i sängen för att hålla efter deras göranden o låtanden. Det finns ju vissa biologiska ”konstanter”, och sen finns det hyfs och uppförande, som varenda tonåring känner till som är någorlunda vaggad, och sen får ju folk liksom sköta sina privata behov som de behagar och efter förmåga. Till det går snett. Eller nån säger till. Och då kopplar man den dummare av de två. Vi kan ju inte ha polisen till att bevaka folks sängkammare. I ett fungerande fritt och demokratiskt land kan man också ställa vissa krav på folks förmåga att reda sig, eller säga till. Ibland blir det kanske lite extra olyckligt om ngn inte har ngn att vända sig till som kan ta somliga bekymmer på allvar. Men en präst borde ju ha vissa förutsättningar att lösa saker på ett vettigt sätt.
Därtill var väl barnen hennes hemma den kvällen, har jag för mig det sades, så det kan väl knappast vara myvket annat än en ”rejäl fika” som hon ville erbjuda. En bokstavlig sådan.
Prinsen vår gillar både födelsedagar och rejäla fika har det visat sig, och hans trovärdighet vad gäller bilincidenten känns ju klen.
Riktiga människor skulle ju liksom då förstå att en fika ibland bara är en fika och ibland egentligen inte ens en fika, för det är för sent och verkligheten kallar. LW kanske till slut började tala klarspråk i stället, och det ville inte prinsen höra talas om.
Hursom så är det under allas vår värdighet att grotta i två medelsnittsintelligenta örebrobors fritidsproblem. Låt oss låsa in puckot på prov, och sen går vi vidare. Hans humör lär ju kunna slinta igen nästa gång han inte får sin brandbil i present.