Citat:
Ursprungligen postat av
wishfulthinking
När det gäller bilincidenten har jag funderat på några saker. LW har födelsedag nästa dag och har bakat. Av någon anledning vill hon att SD skall följa med in och fika. Han vill inte. Bara det här verkar underligt. Nästan som en efterkonstruktion. De är grannar och geocachekompisar. Om SD tackar nej, varför är LW så envis och vill till varje pris övertala honom? De kan ju fika en annan dag. Bakverken går inte till spillo, utan lär väl ätas upp på födelsedagen.
Jag har så svårt att sätta mig in i att just fikandet var så viktigt.
Därför undrar jag vad tjafsar om allt möjligt egentligen betyder, och varför inte utredaren har frågat mer om det. Det är ju ändå ganska allvarligt att anmäla någon för misshandel, det ser vi ju nu när just det faktum att LW har polisanmält SD, är en del av misstanken mot honom.
Eftersom denna anmälda misshandel har föregåtts av en konflikt, och man ansåg att SD trots allt hade rätt att avvisa LW från bilen så känns avböjande av fika, samt tjafs om allt möjligt som lite luddigt.
Vi kan ju aldrig få veta exakt vad bråket och bilsittningen, knoggnuggningen och anmälan egentligen handlade om, men det vore intressant med lite olika spekulationer.
Den här här händelsen har nog diskuterats mest här i tråden, tydligt är iaf att LW ville prata men inte SD, varvid han tog armen runt hennes hals, tryckte ned hennes huvud och gnuggade med knogarna på huvudet.
JG tyckte SD hade rätt att ta till våld och menar att SD "hade skäl till det". Japp en hyvens karl JG, en värdig vän till SD.