2018-10-02, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag är nästan beredd att hålla med dig. Kroppen är fortfarande kvar på RMV. Ingen är anhållen eller häktad. En person är skäligen misstänkt men inte frihetsberövad.
Jag börjar som sagt oroa mig, det känns liiiite tunt med svar från NFC. Okej, det har varit semestertider juni-juli samt dagar in i augusti, men nu har det snart gått 5 månader.

Bara det att kroppen fortfarande är kvar är för mig anmärkningsvärt - det verkar som man vill/försöker hitta spår mot en GM. Jag har tagit upp detta flera gånger tidigare i tråden.
På något sätt ter det som om FU riktat in sig på en specifik MT för att SEDAN leta spår/bevisning mot honom.

Jag ger detta max tre veckor - har man ingen häktad då. Ja, då blir det svårt. Det är vad jag tror

Betänk också att HADE häktningen av SD gått igenom sist så hade svaren från NFC gått mycket mycket fortare. Vet ej ordningen exakt, men prioriteringsordningen på hur snabbt de betar av prov för ett visst ärende hänger ju helt på hur ärendet prioriteras i förhållande till alla andra ärenden som står på tur. Det är ju inte så att de går i tidsmässig turordning utan jobbar ju efter hård prioritet beroende på faktorer i ärendet såsom:
- Brott mot barn har högsta prioritet och går som jag förstått det alltid först
- Är person under 21 år häktad för brottet får ärendet prioritet
- Ärenden där misstänkt suttit häktad lång tid får hoppa fram i kön så fort möjlighet ges
- TROR även sexualbrott såsom våldtäkt ofta får förtur
Allra allra sist i prioriteringen hamnar ALLTID ärenden där ingen misstänkt sitter häktad. Helt enkelt för att ingen person sitter inspärrad i väntan på resultaten från NFC. Eftersom SD försattes på fri fot sist, brottsoffret inte är ett barn, etc etc etc så kommer allt i detta ärende analyseras först efter typ varendaste mord och sexualbrott som skett i år har analyserats. Nya brott sker varje dag som direkt hamnar före detta fall, högre i prioriteringsordningen.

Hade bara SD tvingats förbli i häkte skulle resultaten varit tillbaka för längesen.
Citera
2018-10-02, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Betänk också att HADE häktningen av SD gått igenom sist så hade svaren från NFC gått mycket mycket fortare. Vet ej ordningen exakt, men prioriteringsordningen på hur snabbt de betar av prov för ett visst ärende hänger ju helt på hur ärendet prioriteras i förhållande till alla andra ärenden som står på tur. Det är ju inte så att de går i tidsmässig turordning utan jobbar ju efter hård prioritet beroende på faktorer i ärendet såsom:
- Brott mot barn har högsta prioritet och går som jag förstått det alltid först
- Är person under 21 år häktad för brottet får ärendet prioritet
- Ärenden där misstänkt suttit häktad lång tid får hoppa fram i kön så fort möjlighet ges
- TROR även sexualbrott såsom våldtäkt ofta får förtur
Allra allra sist i prioriteringen hamnar ALLTID ärenden där ingen misstänkt sitter häktad. Helt enkelt för att ingen person sitter inspärrad i väntan på resultaten från NFC. Eftersom SD försattes på fri fot sist, brottsoffret inte är ett barn, etc etc etc så kommer allt i detta ärende analyseras först efter typ varendaste mord och sexualbrott som skett i år har analyserats. Nya brott sker varje dag som direkt hamnar före detta fall, högre i prioriteringsordningen.

Hade bara SD tvingats förbli i häkte skulle resultaten varit tillbaka för längesen.

Visst är det Exakt så.

Även i prioriterade fall (med en häktad) är det inte onormalt att resultat dröjer. Länge.
Citera
2018-10-02, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Känns iofs som det mesta är sagt. Gissar att det handlade om att han ville följa med in och återuppta deras tidigare sexuella relation men hon ville inte det. Han blev då kanske tvärtjurig över att bli avvisad och tänkte dra iväg utan ett ord. För att ”det inte skulle bli värre” kanske hon ville prata ut över en fika istället. Möjligtvis blev hon också upprörd över att han ville följa med in och ha sex men inte fika och prata. Tror att de inte ville uppge så mycket i polisförhören om deras kärleksrelation. Men det kom fram ändå förstås.

Tycker det stämmer bättre om du vänder på det hela, åtminstone
där och då i det läget.
Det är hon som vill ha in honom "kom i mitt nät sa spindeln".
Han vägrar, hon blir tvärtjurig över att bli avvisad och vägrar lämna bilen.

Ville han ha sex så hade han naturligtvis följt med henne in.
Citera
2018-10-02, 04:04
Medlem
Honan6s avatar
Jag tror inte att en så modig kvinna som LW anmäler någon i första taget. Hon ville nog klara av SD:s trakasserier på egen hand, men antagligen så stegrade dessa till nivåer som hon inte accepterade och klarade av på egen hand till slut. Hon blev tvungen att anmäla SD, men blev rädd att det kunde bli värre om hon inte tog tillbaka anmälan?

LW försöker ändå vara vän med SD i fortsättningen, men går samtidigt vidare och träffar nya vänner. SD tappar gradvis kontrollen över henne?

Vid tiden runt första anmälan umgicks LW mycket med ML. Kan SD ha upplevt honom som ett hot?

Precis innan julhelgen -16 for LW till Stockholm och umgicks med en mugglarvän som fick följa med på cachejakt. LW lade ut bild på sitt geokonto (22/12 -16) och han såg trevlig ut (ses i bildlänken nedan). Kanske SD såg rött då?

Julen -16 firar hon med barnen och UW.

Nyårsafton firar hon med Peter N och hans barn (ses i bildlänken). PN är geocachare och församlingsmedlem. Skild och därmed ett potentiellt hot?
Bildlänk: http://forumbilder.se/H8BVA/pixlr-20181002024054588

En dryg vecka senare sker bilincidenten.
Är det en slump? Troligen inte.

Livet fortsätter. Skenet hålls uppe och LW försöker gå vidare, men SD kan inte låta henne vara?
Hon faller till föga ibland för hon orkar inte stå emot? Till slut kommer det till HD:s kännedom. Kanske LW berättar för henne?

Unfriending och kontaktförbud råder från slutet av mars -17. SD försöker lappa ihop sitt äktenskap, men det fungerar inget vidare eftersom HD talar om att hon vill skiljas i början av juli, men fortsätter ändå bo ihop med honom.
SD:s svärföräldrar stöttar paret i äktenskapsknaket och tar stort ansvar för sina barnbarn när föräldrarna mår dåligt? De vill hjälpa till parets egentid och ger dem en USA-resa i julklapp?

LW skadar sina ben i januari -18 och SD har det trassligt hemma. Han tänker att nu behöver LW honom och han tar tillfället i akt för att bli en hemlig samararit med dolda avsikter?
HD får reda på detta och i feb -18 tvingar hon SD att signera skilsmässoansökan?

Våren -18 upplever sig SD ensam, vilse och övergiven? Frun vill skiljas och tidigare älskarinnan har hittat nya partners, varav en upplevs som ett särskilt hot - d v s JH som är betydligt vassare på flera plan - speciellt inom geocaching. LW ska åka till Norge med honom. SD blir galen? Slump? Knappast.

Kvällen den 14 maj går allt fel. SD:s mentala spärrar slutat fungera och han mördar LW i affekt?

Om SD är mördaren, hur ska han kunna leva med sitt verk? Jaga cacher och/eller medicinera sig med bedövande substanser? Eller, är han samvetslös och bryr sig inte? Tycker att nu är hindret borta? Möjligheten till fortsatt äktenskap med HD har ökat?
Senast redigerad av Honan6 2018-10-02 kl. 04:06.
Citera
2018-10-02, 07:51
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag är nästan beredd att hålla med dig. Kroppen är fortfarande kvar på RMV. Ingen är anhållen eller häktad. En person är skäligen misstänkt men inte frihetsberövad.
Jag börjar som sagt oroa mig, det känns liiiite tunt med svar från NFC. Okej, det har varit semestertider juni-juli samt dagar in i augusti, men nu har det snart gått 5 månader.

Bara det att kroppen fortfarande är kvar är för mig anmärkningsvärt - det verkar som man vill/försöker hitta spår mot en GM. Jag har tagit upp detta flera gånger tidigare i tråden.
På något sätt ter det som om FU riktat in sig på en specifik MT för att SEDAN leta spår/bevisning mot honom.

Jag ger detta max tre veckor - har man ingen häktad då. Ja, då blir det svårt. Det är vad jag tror
Bra analys. NFC har absolut hunnit gjort sitt jobb. Framförallt DNA prover vilket inte tar så lång tid. Tömning av mobiler och sms tar inte heller någon jättelång tid.
Jag tror som du att polisen famlar och försöker hitta något för att sätta SD.
Dödsorsak är självfallet fastställd.
Tyvärr, tåget har gått i detta fall, SD har haft en sabla tur att polisen inte hittat något.
Citera
2018-10-02, 10:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag tror inte att en så modig kvinna som LW anmäler någon i första taget. Hon ville nog klara av SD:s trakasserier på egen hand, men antagligen så stegrade dessa till nivåer som hon inte accepterade och klarade av på egen hand till slut. Hon blev tvungen att anmäla SD, men blev rädd att det kunde bli värre om hon inte tog tillbaka anmälan?

LW försöker ändå vara vän med SD i fortsättningen, men går samtidigt vidare och träffar nya vänner. SD tappar gradvis kontrollen över henne?

Vid tiden runt första anmälan umgicks LW mycket med ML. Kan SD ha upplevt honom som ett hot?

Precis innan julhelgen -16 for LW till Stockholm och umgicks med en mugglarvän som fick följa med på cachejakt. LW lade ut bild på sitt geokonto (22/12 -16) och han såg trevlig ut (ses i bildlänken nedan). Kanske SD såg rött då?

Nyårsafton firar hon med Peter N och hans barn (ses i bildlänken). PN är geocachare och församlingsmedlem. Skild och därmed ett potentiellt hot?

Livet fortsätter. Skenet hålls uppe och LW försöker gå vidare, men SD kan inte låta henne vara?
Hon faller till föga ibland för hon orkar inte stå emot? Till slut kommer det till HD:s kännedom. Kanske LW berättar för henne?

Unfriending och kontaktförbud råder från slutet av mars -17. SD försöker lappa ihop sitt äktenskap, men det fungerar inget vidare eftersom HD talar om att hon vill skiljas i början av juli, men fortsätter ändå bo ihop med honom.
SD:s svärföräldrar stöttar paret i äktenskapsknaket och tar stort ansvar för sina barnbarn när föräldrarna mår dåligt? De vill hjälpa till parets egentid och ger dem en USA-resa i julklapp?

LW skadar sina ben i januari -18 och SD har det trassligt hemma. Han tänker att nu behöver LW honom och han tar tillfället i akt för att bli en hemlig samararit med dolda avsikter?
HD får reda på detta och i feb -18 tvingar hon SD att signera skilsmässoansökan?

Våren -18 upplever sig SD ensam, vilse och övergiven? Frun vill skiljas och tidigare älskarinnan har hittat nya partners, varav en upplevs som ett särskilt hot - d v s JH som är betydligt vassare på flera plan - speciellt inom geocaching. LW ska åka till Norge med honom. SD blir galen? Slump? Knappast.

Kvällen den 14 maj går allt fel. SD:s mentala spärrar slutat fungera och han mördar LW i affekt?

Om SD är mördaren, hur ska han kunna leva med sitt verk? Jaga cacher och/eller medicinera sig med bedövande substanser? Eller, är han samvetslös och bryr sig inte? Tycker att nu är hindret borta? Möjligheten till fortsatt äktenskap med HD har ökat?
19 insuanta icke frågor som ställts hundratals gånger vittnar om ett mycket besynnerligt behov att karaktärsmörda MGM.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-02 kl. 11:07.
Citera
2018-10-02, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
19 insuanta icke frågor som ställts hundratals gånger vittnar om ett mycket besynnerligt behov att karaktärsmörda MGM.

Karaktärsmörda har SD gjort helt själv, utan vår hjälp. Denna spekulation blandad med fakta syns mig som ett mycket rimligt händelseförlopp.
SD har betett sig som en svin både mot HD och LW, mot sin familj, mot sina vänner eller håller du inte med om det?
Nej det gör du nog inte.
Citera
2018-10-02, 11:44
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
När det gäller bilincidenten har jag funderat på några saker. LW har födelsedag nästa dag och har bakat. Av någon anledning vill hon att SD skall följa med in och fika. Han vill inte. Bara det här verkar underligt. Nästan som en efterkonstruktion. De är grannar och geocachekompisar. Om SD tackar nej, varför är LW så envis och vill till varje pris övertala honom? De kan ju fika en annan dag. Bakverken går inte till spillo, utan lär väl ätas upp på födelsedagen.
Jag har så svårt att sätta mig in i att just fikandet var så viktigt.
Därför undrar jag vad tjafsar om allt möjligt egentligen betyder, och varför inte utredaren har frågat mer om det. Det är ju ändå ganska allvarligt att anmäla någon för misshandel, det ser vi ju nu när just det faktum att LW har polisanmält SD, är en del av misstanken mot honom.
Eftersom denna anmälda misshandel har föregåtts av en konflikt, och man ansåg att SD trots allt hade rätt att avvisa LW från bilen så känns avböjande av fika, samt tjafs om allt möjligt som lite luddigt.
Vi kan ju aldrig få veta exakt vad bråket och bilsittningen, knoggnuggningen och anmälan egentligen handlade om, men det vore intressant med lite olika spekulationer.

Meh..... "Fikat" betydde nåt annat begriper du väl. Det förstod Stefan,och han ville inte. Varför är det svårt att förstå? Varför ville Lena ha in honom på "fika" tror du? Det kliade i tofsen såklart. Stefan ville inte ha med henne att göra. Hon vägrade släppa taget. Kvinnor är såna. Vill mannen inte ha henne längre så försöker de locka med murran.
Citera
2018-10-02, 12:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Karaktärsmörda har SD gjort helt själv, utan vår hjälp. Denna spekulation blandad med fakta syns mig som ett mycket rimligt händelseförlopp.
SD har betett sig som en svin både mot HD och LW, mot sin familj, mot sina vänner eller håller du inte med om det?
Nej det gör du nog inte.
Kan delvis hålla med dig , förutsatt paret Davidsson inte hade ett öppet förhållande. En genuin man lurar aldrig någonsin sin partner genom att gå bakom ryggen. Vad gäller LW så var hon lika "svinig" Nog om det.

F.ö förhåller det sig så, att om man upprepar att någon är ett svin tillräckligt många gånger, så blir man blir svinet själv..
Citera
2018-10-02, 12:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Meh..... "Fikat" betydde nåt annat begriper du väl. Det förstod Stefan,och han ville inte. Varför är det svårt att förstå? Varför ville Lena ha in honom på "fika" tror du? Det kliade i tofsen såklart. Stefan ville inte ha med henne att göra. Hon vägrade släppa taget. Kvinnor är såna. Vill mannen inte ha henne längre så försöker de locka med murran.
Hahaha, roligt formulerat. Nerkokat i få ord är det mitt i prick. SD försökte förgäves sätta gränser.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-02 kl. 12:24.
Citera
2018-10-02, 12:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hahaha, roligt formulerat. Nerkokat i få ord är det mitt i prick. SD försökte förgäves sätta gränser.
Haha ni är så totalt förda bakom ljuset av SD.
Citera
2018-10-02, 14:20
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Du har en förmåga att samla ihop spridda och spretiga uppgifter och göra dessa tydliga i ett sammanhang. Tacksamt att få ta del av dina sammanställningar och funderingar!

Om SD är skyldig till mordet så tror jag att den här bakgrunden ligger nära sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in