2018-10-02, 15:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagomtillalla
Jag syftar på lägenheter med utsikt över nordstan i gbg. Ingen förort eller långt från centrum. Folk vill ändå inte bo för 15k i hyra.

Så de står tomma? Nja det tror jag knappast...men motbevisa mig gärna.
Citera
2018-10-02, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ja. De HR man har råd med är det kö på, och de HR man inte behöver köa för har man inte råd med.

Massor av människor skulle såklart bosätta sig i innerstan om det kostade 15k. Men inte i Barkarby. Du pratar som om området inte spelar någon roll för folk. Då kan man fråga sig varför det är 30 års väntetid i city men något år i Tensta.
Citera
2018-10-02, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lagomtillalla
Jag syftar på lägenheter med utsikt över nordstan i gbg. Ingen förort eller långt från centrum. Folk vill ändå inte bo för 15k i hyra.

Sist jag var i Nordstan var det ett riktigt ghetto. Så det är förståeligt iofs.

Klart folk är jävligt tveksamma till att betala 15k för en lgh de kan få för 6k om de köar något år, även om det är en bit utanför stan. Då hittar man hellre ett tillfälligt boende tills dess.

Hade du köpt en Skoda för 200k om du hade fått en Volvo för halva priset om du väntade ett år med att köpa bil?
Citera
2018-10-02, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Unga har chansen idag. Man har ungdomsbostäder som bara vissa i ett visst åldersspann får söka.

Så alla i det spannet som vill kan få en lgh på Östermalm, Avenyn eller Lilla Torg utan kötid? Det har undsluppit mig isf.
Citera
2018-10-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Fortfarande inget svar på vilket parti du tycker jag borde byta till om jag vill ha marknadshyror, du är helt svarslös här.

Och varför ska jag bygga äldreboenden, saknar du totalt argument för det du häver ur dig?

OM du vill ha marknadshyror. Vet du inte ens själv vad du vill ? Skall jag visa upp alla
inlägg där du talat om din Gud, alltså marknadshyran ?

Om man har marknadshyran (kanske frånvaron av densamma) som Gud och säger
säg ha bytt till SD (FRÅN VADÅ?) och SD intensivt, som enda parti, förklarat att det
gamla systemet är bra tyder detta på en personlighetsklyvning utan like hos dig. Vet
du vem du är egentligen ? Och tycker du att det finns någon bostadsbrist eller har alla
sina 42 m2 ? Och tycker du att gamlingarna skall ha någonstans att bo ? Och om ja, vad
tänker du göra åt det ? Du har ännu så länge lite tid på dig.

Eller menar du att SD ljuger när de tar avstånd från marknadshyror ? Är det därför du
har bytt till detta parti ?

Och vilka byggen har blivit av/inte blivit av p g a avsaknad/existens av marknadshyror ?
Och vilka av utförsäljningarna har lett till marknadshyror ? Nu eller framgent ?
Citera
2018-10-02, 15:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
OM du vill ha marknadshyror. Vet du inte ens själv vad du vill ? Skall jag visa upp alla
inlägg där du talat om din Gud, alltså marknadshyran ?

Nu har du förlorat konceptet helt, har du fått hjärnblödning?

Det jag skrev var: Fortfarande inget svar på vilket parti du tycker jag borde byta till om jag vill ha marknadshyror, du är helt svarslös här.

Citat:
Om man har marknadshyran (kanske frånvaron av densamma) som Gud och säger
säg ha bytt till SD (FRÅN VADÅ?) och SD intensivt, som enda parti, förklarat att det
gamla systemet är bra tyder detta på en personlighetsklyvning utan like hos dig. Vet
du vem du är egentligen ? Och tycker du att det finns någon bostadsbrist eller har alla
sina 42 m2 ? Och tycker du att gamlingarna skall ha någonstans att bo ? Och om ja, vad
tänker du göra åt det ? Du har ännu så länge lite tid på dig.

Eller menar du att SD ljuger när de tar avstånd från marknadshyror ? Är det därför du
har bytt till detta parti ?

Och vilka byggen har blivit av/inte blivit av p g a avsaknad/existens av marknadshyror ?
Och vilka av utförsäljningarna har lett till marknadshyror ? Nu eller framgent ?

Nu är det nog dags för de där männen med vita rockar och komma och hämta dig.
Citera
2018-10-02, 15:46
Medlem
Citat:
Nu har du förlorat konceptet helt, har du fått hjärnblödning?

Det jag skrev var: Fortfarande inget svar på vilket parti du tycker jag borde byta till om jag vill ha marknadshyror, du är helt svarslös här.

Nu är det nog dags för de där männen med vita rockar och komma och hämta dig.

Du har inte svarat på någon enda fråga, vare sig förr eller tidigare.

Alltså, du som gått över till SD (enligt egen utsago). VAD TYCKER du om deras kampanj mot marknadshyror ?
Och vad tycker du om deras bostadspolitik i övrigt ? Var den det som fick dig att byta parti
(oklart från vad) ?
Och om du inte tycker om deras kampanj mot marknadshyror, tänker du byta tillbaka ?
Eller tänker du påverka inifrån ?

Du måste väl ändå kunna svara på någon enkel fråga ! Själv tycker jag att Allmännyttan
skall bygga, gärna billiga Stockholmshus. Vad tycker du ? Eller måste du fråga ditt parti
innan du svarar ?
Citera
2018-10-02, 15:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du har inte svarat på någon enda fråga, vare sig förr eller tidigare.

Alltså, du som gått över till SD (enligt egen utsago). VAD TYCKER du om deras kampanj mot marknadshyror ?
Och vad tycker du om deras bostadspolitik i övrigt ? Var den det som fick dig att byta parti
(oklart från vad) ?
Och om du inte tycker om deras kampanj mot marknadshyror, tänker du byta tillbaka ?
Eller tänker du påverka inifrån ?

Du måste väl ändå kunna svara på någon enkel fråga ! Själv tycker jag att Allmännyttan
skall bygga, gärna billiga Stockholmshus. Vad tycker du ? Eller måste du fråga ditt parti
innan du svarar ?

Du borde kanske svara på de frågor du får innan du avkräver svar från andra. Vilket parti tycker du att jag ska byta till om jag vill ha marknadshyror, du är helt svarslös här eftersom det inte finns något parti som driver den frågan.

Dessutom är denna fråga inte en fråga som avgör vilka jag lägger min röst på, det finns en lång rad viktigare frågor för mig. Jag har redan bostad och om de bostadslösa inte kräver marknadshyror då får väl de gilla läget.
Citera
2018-10-02, 15:59
Medlem
Citat:
Du borde kanske svara på de frågor du får innan du avkräver svar från andra. Vilket parti tycker du att jag ska byta till om jag vill ha marknadshyror, du är helt svarslös här eftersom det inte finns något parti som driver den frågan.

Dessutom är denna fråga inte en fråga som avgör vilka jag lägger min röst på, det finns en lång rad viktigare frågor för mig. Jag har redan bostad och om de bostadslösa inte kräver marknadshyror då får väl de gilla läget.

Du har inte svarat på någon enda fråga någonsin men du har ofta gjort det väldigt
snabbt. Hur du röstar eller snarare säger dig rösta spelar ingen roll, speciellt inte
om du inte tänker efter vare sig före eller efteråt.

Jag är alltså för Stockholmshus med någorlunda billiga hyror. Och jag tycker, liksom
t ex SD (!) att det skall finnas fler kommunala äldreboenden så de pensionärer som
bor alldeles för stort skall ha någonstans att ta vägen. Om du inte tycker det kan du
väl börja arbeta inom hemtjänsten och se till att de får vård (och trygghet) hemma
hos sig. Eller skall du låta dem flytta hem till dig ?

Svara på en fråga nu för en gångs skull !
Citera
2018-10-02, 16:01
Medlem
Citat:

Pensionärerna är alltså oftast inte bostadslösa utan har ett boende men vill ha ett annat.
Men de vill ha vinsten från försäljningen (gratisboende under många år) ograverad helst.

Men de hemlösa ute på gatorna, t ex i programmet Tunnelbanan i TV5, var har du tänkt
dig att de ska bo ? Och hur skall de kunna betala marknadshyror ?
Citera
2018-10-02, 16:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du har inte svarat på någon enda fråga någonsin men du har ofta gjort det väldigt
snabbt. Hur du röstar eller snarare säger dig rösta spelar ingen roll, speciellt inte
om du inte tänker efter vare sig före eller efteråt.

Jag är alltså för Stockholmshus med någorlunda billiga hyror. Och jag tycker, liksom
t ex SD (!) att det skall finnas fler kommunala äldreboenden så de pensionärer som
bor alldeles för stort skall ha någonstans att ta vägen. Om du inte tycker det kan du
väl börja arbeta inom hemtjänsten och se till att de får vård (och trygghet) hemma
hos sig. Eller skall du låta dem flytta hem till dig ?

Svara på en fråga nu för en gångs skull !

Men söta lilla du, du har ju fått svar trots att du inte har svarat själv. Det finns inget parti att byta till om man tycker marknadshyror är så viktigt att man röstar efter den frågan.

Och om du är för "Stockholmshus med någorlunda billiga hyror" får du väl sätta igång och ordna det, varför har du inte börjat?

Istället säger du åt mig som inte är för detta att ordna det, hur tänker du?

Citat:
Pensionärerna är alltså oftast inte bostadslösa utan har ett boende men vill ha ett annat.
Men de vill ha vinsten från försäljningen (gratisboende under många år) ograverad helst.

Men de hemlösa ute på gatorna, t ex i programmet Tunnelbanan i TV5, var har du tänkt
dig att de ska bo ? Och hur skall de kunna betala marknadshyror ?

Jag är inte för att de ska tvingas skatta bort sin vinst så varför skriver du det till mig, du blir allt mer irrationell, har du glömt att äta dina piller idag?
Citera
2018-10-02, 16:14
Medlem
Citat:

Och om du är för "Stockholmshus med någorlunda billiga hyror" får du väl sätta igång och ordna det, varför har du inte börjat?

Jag är inte för att de ska tvingas skatta bort sin vinst så varför skriver du det till mig, du blir allt mer irrationell, har du glömt att äta dina piller idag?

Du har inte ens hört talas om Stockholmshusen !!! Stor nyhet, har stått om i många
tidningar, finns även på nätet, alliansen tyckte 10.000 för en 3:a var dyrt. Men de
hade ju inte byggt alls.

Funderat på att läsa något mera än SDpressen ? Om du skall åstadkomma något
som liknar debattinlägg vore det väl bra med lite kunskaper ? Eller tror du på att
"okunnighet är styrka" ? Fast det har du väl aldrig hört heller ?

Men du tycker alltså att välbeställda/snåla pensionärer skall sitta kvar i alltför stora
villor ? På vilket sätt löser det bostadsbristen ? Det är faktiskt det tråden handlar
om. Men det har du väl inte märkt, trots alla dina inlägg.

Ditt problem är alltså inte SD, utan att du fastnat på repeat och inte kan svara på
en endaste liten fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in