Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Du får samla dig och tänka efter innan du skriver, varför skulle frågan om marknadshyror ha betydelse när jag väljer parti när alla partier tycker samma sak om det? Du verkar helsnurrig och dessutom är inte jag behov av HR så det är ingen viktig fråga för mig personligen men det är klart jag tänker på andra.
Nej, alla partier tycker inte samma sak. Inte i någon fråga. SD, som du påstod dig vara
om du minns det, annars kan jag ta fram det av dina många tjatiga och likalydande
inlägg där du skrev just det, uttalade sig passionerat mot marknadshyror vilket då
egentligen inget parti gjorde. Är du fortfarande SD efter detta svek mot allt vad du
kämpat för under många år i detta inlägg ?
Inte mycket bostadsprat i valrörelsen som sagt. Men några partier ville att man skulle
få flytta till vilket äldreboende man ville efter viss ålder. Undrar om de har tänkt bygga
alla dessa boenden alldeles själv eller om de litar på att alla kommer att vara döda när
det väl blivit dags att infria löftena.
Men SD skrev i valmaterial för flera kommuner att kommunens hyreslägenheter skulle
reserveras för kommunens egna ungdomar- Samt att nyanlända inte skulle få någon
förtur och helst ingen bostad alls. Det är ju också en bostadspolitik som innebär att
människor inte skall flytta, i vart fall inte utanför kommungränsen.
Fortfarande har varken du eller någon annan svarat på om de massiva utförsäljningarna
under alliansens maktperioder ledde till ökat byggande eller ens till marknadshyror. Men
jag förstår att det kan vara svårt.
Säga vad man vill om ditt parti (SD), de hycklar i alla fall mindre i den här frågan än
vissa andra. Sedan går det inte alltid ihop vad de säger.