Man kan väl inte helt utesluta att Aki blivit försatt i ett hjälplöst tillstånd redan borta i Eskilstuna.
Drogad på nåt vis så man bara hade att forsla in honom i bilen för en sista färd i livet ut till
den död som JM längtade efter att bringa till honom för simpla penningars skull.
Det är ju något synnerligen bestickande med de ord hon undslapp sig vid ett av mailen till
försäkringsbolaget och som också uppmärksammades vid gårdagens avsnitt ur
dokumentärserien om JM och hennes mordiska "bravader"; nämligen följande: "de hittade
ju inget vid obduktionen". Så det är bara att betala ut de 2 miljonerna, menade hon då alltså.
"De hittade ju inget". Ja, det yttrandet gjorde också utredarna på If misstänksamma förstås.
Det var något lurt här bestämt med detta dödsfall.
Och så himla angelägen som JM var att få Aki kremerad och så fort som möjligt går det ju
knappast annat än att tro att hon verkligen på nåt sätt drogat honom.
Men vad för drog? Man hittade inget, nej, vid den första obduktionen och inte heller när
man gjorde det ytterst ovanliga och grävde upp kroppen mer än ett år efter begravningen
och företog en ny utökad rättsmedicinsk undersökning. Den undersökning som man satt
såna förhoppningar vid. Men man uppnådde i alla fall vid denna undersökning den
"framgången" att man nästan helt kunde utesluta att Aki drunknat där det påståtts att han
drunknat, ute vid Hjälmaren alltså, med tanke på de ytterst få kiselalger som påträffades i hans
lungor och andra organ.
Nån högst mystisk, icke spårbar drog som man på nåt sätt fått i Aki, utblandat i nån grogg
kanske eller injicerad, borta i Eskilstuna, sen kanske indragen till ett badkar och dränkt där
och så har man burit ner honom till en bil, kanske instuvad i bagageutrymmet. Så han kan
också ha varit mördad redan innan färden gick till Granliden. Sen har JM hanterat allt
som senare skedde med hans mobil med meddelanden till hans nya dam.
Fast sannolikast är väl ändå att man väntat med själva dödandet tills man befann just vid
sommarstället ifråga.
Det är väldigt olustigt minst sagt att detta uppenbara mord ska förbli ouppklarat och att
skyldiga utöver den sällsynt giriga och ondskefulla anstiftaren ska kunna klara sig från att
straffas för vad man gjort här. För inte fanken skötte hon avlivandet själv.
Nä, hon är den som delar ut order och sen får andra ta hand om den praktiska, "jobbiga" biten.
Hazaren Rajabi när det gällde föräldrarna.
Här kan man förresten påminna om vad den ene svärsonen, även han hazar/afghan skrev på
sin ansiktsbok ett tag efter Akis död:
4 oktober 2015:
"Gjorde största Misstag I Mitt live. Önskar om Jag Kunde Ändra på Allt..."
https://minfil.org/1973o4b0bd/Screenshot_20160902-212513.png ("")
JM är förvisso ond men samtidigt korkad som få.
Bara att erinra sig alla utspel signerade henne. Allt dumt hon skrivit på lappar under
häktestiden, yttranden under rättegångsprocesserna, sånt som tilläts sägas under avlyssnade bilfärder och när man befann sig på hotell i Trondheim, Norge. JM anade själv att man skulle
vara avlyssnade men inte var hon försiktigare med vad hon klämde ur sig till sin lejde mördare
för den sakens skull:
"Är du arg på mig?" "Ja! För att du håller på att sabba allt."
"Du håller på att sjabbla till det."
Det är så klantigt genomgående från hennes sida så man kan inte annat än gapa
av förundran.
"De hittade ju inget", "
Om nån skulle döda min pappa så skulle det vara jag själv
som gjorde det", det illa dolda hotet som uttrycks i en förhörssituation och också återgivet
i gårdagens program och som handlar om diverse knäskålar och rullstolar för att ta tre andra hårresande exempel.
Damen ifråga besitter sedan en hänsynslöshet som närmast saknar motstycke i det att hon
låter gärna misstänkliggöra sin egen avkomma för inblandning i mordet på pappan och
mordförsöket på mamman. Jag tänker då på äldsta sonen alltså.
Det är rätt hårresande det också onekligen.
Ja, herregud, väl att denna bångstyriga och livsfarliga madam nu är omhändertagen för bra
många år framåt på anstalt nere i sköna Skåne.
Det kommer säkert inte att bli tyst kring henne framöver heller men ute i samhället är hon
i vart fall inte och det är huvudsaken.