2018-09-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Tar säkert minst 2-3 veckor för kroppen att återfå egenproduktion och värdet kommer knappast vara högre än innan du påbörjade tostrex.

Är du säker på att blodprovet inte avser dalvärde, dvs vad ditt testo-värde ligger på innan applicering av tostrex?

Tämligen säker då jag sjävmedicinerade. Har haft symptom som tyder på brist i flera år och råkade komma över en behållare, varpå jag valde att pröva. Min läkare har jag haft sen barnsben och han sa att jag skulle avsluta behandlingen och vänta 14 dagar, sedan ta ett blodprov.
Citera
2018-10-01, 17:32
Medlem
Är det någon som vet vart i landet jag skulle kunna få Testoseron enathe på licens istället för nebido ?
Har haft Nebidon i många år men dom vägrar byta !
Citera
2018-10-01, 19:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyyler
Är det någon som vet vart i landet jag skulle kunna få Testoseron enathe på licens istället för nebido ?
Har haft Nebidon i många år men dom vägrar byta !
Kontakta läkemedelsverket och begär ut lista, det är offentliga uppgifter vilka läkare som har sökt licenser.

Har du testat att dela upp nebido på flera mindre injektioner?
Citera
2018-10-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kontakta läkemedelsverket och begär ut lista, det är offentliga uppgifter vilka läkare som har sökt licenser.

Nej det har jag faktiskt inte funkar det bättre ?
Citera
2018-10-01, 22:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Dela upp injektionen kan ha flera fördelar bla jämnare testosteronvärde och mindre östradiolpåverkan så rent praktiskt kan det ibland göra stor skillnad.

Ett problem oavsett vilken substans du använder är att få stora injektioner kan orsaka kraftigt varierande testosteronnivåer, nebido kan i mer extrema fall peaka över 50 strax efter injektion.
Senast redigerad av Arne.Anka 2018-10-01 kl. 22:22.
Citera
2018-10-01, 22:20
Medlem
caecos avatar
Citat:
Vad har du för intervall just nu? Är vanligt att folk mår bättre med tätare intervaller då det ger jämnare nivåer. Brukar inte vara svårt att få till kortare intervall. Du kan alltid kolla "roidcalc" så ser du hur stor skillnad de olika intervallen ger.
Citera
2018-10-02, 18:46
Medlem
Citat:
Dela upp injektionen kan ha flera fördelar bla jämnare testosteronvärde och mindre östradiolpåverkan så rent praktiskt kan det ibland göra stor skillnad.

Ett problem oavsett vilken substans du använder är att få stora injektioner kan orsaka kraftigt varierande testosteronnivåer, nebido kan i mer extrema fall peaka över 50 strax efter injektion.

Mår man inte jävligt bra när testot ligger runt 50?
Citera
2018-10-02, 19:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0ze
Mår man inte jävligt bra när testot ligger runt 50?
Det är individuellt, på amerikanska forum kan du hitta män som upplever sig må bättre efter att ha gått ned lite i dosering så mer är inte alltid bättre.
Citera
2018-10-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -YNC-
Vi har usla inkompetenta läkare som enbart går efter referens, tyvärr. Tog nyligen ett testoprov och visar den lågt igen så får man tjata till sig tätare injektioner. Som bäst har jag haft ett dalvärde på 16 då hade jag 6v intervall. I och med ett högt hb fick jag backa lite. Genom snitt värde mellan 10-12 och som sämst ca 7 och det reagera inte ens läkaren på. Inom referens svarar de bara så då ska det vara fint enligt dem. så trött.

Kanske har det med min kraftiga övervikt som orsakar ett lågt värde. Det borde öka i och med arimidex kan man ju tycka. Läkaren förstår inte vart testot tar vägen. Sedan skrämmer de och säger vi vet inte vad som händer på lång sikt vid trt behandling. Därför är det många som nekas behandling pga detta. Ett stort mörkertal som hade kunnat få behandling men där sjukvården inte har kapacitet och resurser att lägga på dessa patienter. Istället slänger de över ssri mediciner och gör dem ännu sämre rent psykiskt. Jag kommer kämpa vidare och inte ge upp.

Jag får nebido och fick lågt direkt efter 4 veckor. Fick tjata på blodprov och de visade sig att jag låg lågt (11) så min läkare drog ner mina intervaller till 6e vecka. Enligt min läkare ska jag aldrig hamna under 15mnol? I testo s. Fick ändrat idag så jag får 4e vecka 4ml nebido. Väger 108kg vältränad. 26 år gammal.
Citera
2018-10-04, 20:33
Medlem
Citat:

Jag frågade min läkare om att få dela upp mina injektioner för jämnare nivåer. Då påstod han att om man delar upp den så försvinner depo effekten och jag kommer få högre peaks. Då att kroppen frigör de fortare om de är i mindre mängder vilket skulle göra att jag får fler krascher.
Citera
2018-10-08, 21:24
Medlem
Hur vanligt är det ens för en frisk man i 30 års åldern att ha under 10 nmol?
Citera
2018-10-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xrixtox
Jag frågade min läkare om att få dela upp mina injektioner för jämnare nivåer. Då påstod han att om man delar upp den så försvinner depo effekten och jag kommer få högre peaks. Då att kroppen frigör de fortare om de är i mindre mängder vilket skulle göra att jag får fler krascher.
Ähhhh Nej.depo effekten är "estern som man bundit testot till .har inget med vilken mängd du tar. Jag tog 4ml/8v med dalvärde ca 10 och höga östrovärden. Bytte till 1ml/2v 5månader senare var mitt dalvärde nästan 30 . Idag ligger jag på 1ml/3v 23-25 i dalvärde och Östros inom ref.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in