2018-10-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Ähhhh Nej.depo effekten är "estern som man bundit testot till .har inget med vilken mängd du tar. Jag tog 4ml/8v med dalvärde ca 10 och höga östrovärden. Bytte till 1ml/2v 5månader senare var mitt dalvärde nästan 30 . Idag ligger jag på 1ml/3v 23-25 i dalvärde och Östros inom ref.

Hur delar du upp det rent praktiskt? Jag har funderat på att dela upp det i flera pumpar som förvaras sterilt tills de skall användas, om jag får börja sköta injektionerna själv i framtiden.
Citera
2018-10-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ähhhh Nej.depo effekten är "estern som man bundit testot till .har inget med vilken mängd du tar. Jag tog 4ml/8v med dalvärde ca 10 och höga östrovärden. Bytte till 1ml/2v 5månader senare var mitt dalvärde nästan 30 . Idag ligger jag på 1ml/3v 23-25 i dalvärde och Östros inom ref.

Får idag 4ml per 4e vecka och är lite orolig för att värden ska balla ur. Hade hellre kört 1ml 10e dag eller något upplägg än allt på en gång.
Citera
2018-10-12, 12:54
Medlem
Hur vanligt är det ens för en frisk man i 30 års åldern att ha under 10 nmol?
Citera
2018-10-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlevMedlem
Hur vanligt är det ens för en frisk man i 30 års åldern att ha under 10 nmol?

Verkar bli vanligare men ett väldigt lågt testo är ju "sjukligt" för sig själv för det ökar risken för andra sjukdomar och dom flesta som har väldigt lågt testo mår dåligt och har symtom. Referensvärdena kryper neråt hela tiden så fler och fler visar lägre värden när dom tar prover utan att dom anses vara sjuka. Unlabs har nu referens från 6-26 ca så skrämmande många friska måste ha värden under 10 detta är åldern 20-49 så gamlingar är inte med.
Citera
2018-10-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobalding
Verkar bli vanligare men ett väldigt lågt testo är ju "sjukligt" för sig själv för det ökar risken för andra sjukdomar och dom flesta som har väldigt lågt testo mår dåligt och har symtom. Referensvärdena kryper neråt hela tiden så fler och fler visar lägre värden när dom tar prover utan att dom anses vara sjuka. Unlabs har nu referens från 6-26 ca så skrämmande många friska måste ha värden under 10 detta är åldern 20-49 så gamlingar är inte med.

Läkarna verkar oerhört okunniga, skulle inte förvåna mig om många självmord kommer ske i framtiden där huvudorsaken är lågt testosteron, var inlagd på en psykavdelning förut och hade lågt testo samtidigt, var på utredning via endokrinolog, så bad psykläkarna titta i senaste blodprovsvar, fick svaret att dina testosteronnivåer ser normala ut, det ligger på 6-7 nmol inom referens!, fick kommentarer som "ryck upp dig det där är bara en siffra"

När man väl får testobehandling kan de heller inte lägga upp ett vettigt protokoll/upplägg, sverige måste vara ett av de sämsta länderna att få hypogonadism i.
Citera
2018-10-14, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grippster
Hur delar du upp det rent praktiskt? Jag har funderat på att dela upp det i flera pumpar som förvaras sterilt tills de skall användas, om jag får börja sköta injektionerna själv i framtiden.

Se till att få Neidon i injektionsflaska inte ampull.sug upp och sätt 1ml intramuskelärt lår eller säte.
kinkar apoteket med verktygen, gå ut på nettomedical.se .
Citera
2018-10-14, 13:24
Medlem
Citat:
Se till att få Neidon i injektionsflaska inte ampull.sug upp och sätt 1ml intramuskelärt lår eller säte.
kinkar apoteket med verktygen, gå ut på nettomedical.se .

Ok, tack!
Citera
2018-10-16, 14:46
Medlem
Vilket är bäst att sänka östrogenet med om man går på Nebido, Clomid eller arimidex?
Jag har högt ö-diol men min läkare vägrar skriva ut något östrogenhämmande.
Min bollar har krympt också så det var därför jag funderade om clomid skulle hjälpa mot det?
Citera
2018-10-16, 15:39
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulk64U
Vilket är bäst att sänka östrogenet med om man går på Nebido, Clomid eller arimidex?
Jag har högt ö-diol men min läkare vägrar skriva ut något östrogenhämmande.
Min bollar har krympt också så det var därför jag funderade om clomid skulle hjälpa mot det?

Arimidex i låg dos fördelat på två intag per vecka är en bra start. En låg dos är till exempel 0,5 mg. Sen får du pröva dig fram, kanske räcker det med ett intag på 0,5 mg per vecka, kanske behövs det tre eller fyra. Du bör kolla dina nivåer och hur de påverkas med hjälp av blodprov.

Du ska använda en låg dos eftersom du kommer vara beroende av den medicineringen under lång tid.
Citera
2018-10-17, 15:52
Medlem
Finns det några biverkningar på arimidex?
Förutom symptom om man får för lågt östradiol naturligtvis.
Citera
2018-10-17, 16:44
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulk64U
Finns det några biverkningar på arimidex?
Förutom symptom om man får för lågt östradiol naturligtvis.

https://www.fass.se/m/produkt/19960412000075/public/tabproduct

Bläddra ner till biverkningar
Citera
2018-10-17, 18:56
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
https://www.fass.se/m/produkt/19960412000075/public/tabproduct

Bläddra ner till biverkningar

Du får ta i beaktande att biverkningarna framförallt rör användning med rekommenderad daglig dos enligt kliniska studier för att behandla lite mer avancerade åkommor. Du kommer att använda väsentligt mindre än den dosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in