2018-08-29, 19:29
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
https://www.motorsport.com/indycar/news/jones-seeks-indycar-options-as-rosenqvist-ganassi-rumors-intensify/3167080/?nrt=86

jjjjjjjj!!!!!!

Det är bara den där Racefans som skriver att han har signat verkar det som.

Det bästa som kan hända svensk motorsport och formelbilsracing om det är sant!

Marshall Pruett pratade om det i sin podd för någon vecka sedan att det var ett hett rykte. Så att Dieter Rencken och Marshall Pruett har skrivit/pratat om det är väldigt bra tecken då de är väldigt insatta och har riktigt bra kontakter. Så jag skulle säga att det är betydligt mer än 50% chans att Felix sitter i Indycar nästa säsong med Chip Ganassi.

Riktigt kul om så bli fallet. Då sitter han i ett konkurrenskraftigt stall med en teamkollega som har mängder med rutin. Han kanske till och med kan extraknäcka genom att köra deras Ford GT i IMSA om han är sugen på mer racing än bara Indycar.
Citera
2018-08-30, 08:47
Medlem
smoerreboms avatar
Jo då får man kolla på att ta en resa till Milwaukee nästan, jag hade helt missat att.

Ensam stallkamrat med Scott Dixon måste bli optimalt, det är typ 19 år erfarenhet av ovalracing. Stadsbanor har han ju erfarenhet av själv med elbilarna och road courses kunde han sedan tidigare.
Citera
2018-09-28, 18:50
Medlem
BootyLuvs avatar
Då var det klart!
Citat:
Ursprungligen postat av Autosport.com
Chip Ganassi Racing has signed Felix Rosenqvist for the 2019 IndyCar season, partnering him with reigning champion Scott Dixon.
https://www.autosport.com/indycar/news/139017/rosenqvist-joins-ganassi-for-2019-alonside-dixon

Så jäkla coolt. Hoppas nu bara någon svensk kanal visar serien...
Citera
2018-09-28, 19:06
Medlem
Kul att se Felix i ännu en serie även om det känns som att förare som går till IndyCar ofta verkar fastna där och "glöms bort" på något sätt.

FE känns som att det har betydligt fler ögon på sig nuförtiden även om det är en serie med långsammare bilar och lite underliga banor. Jag tyckte nog att kombinationen av FE och Super Formula som han hade häromåret var det bästa för att möjligen hitta en liten chans att nå F1.
Citera
2018-09-28, 19:11
Medlem
smoerreboms avatar
Yeeees! detta är det bästa som hänt svensk open wheel på hur länge som helst!

han har redan pillat på FB-sidan

Fan i helvete vad kul!

Vi kan dock utgå ifrån att Chip Ganassi räknar med podiumplaceringar och nån seger. Så det blir inte snack om nån invänjningssäsong. Antar att det här är ettårskontrakt.

Måste börja kolla på resa till Milwaukee.
Senast redigerad av smoerrebom 2018-09-28 kl. 19:28.
Citera
2018-09-30, 14:54
Medlem
B-Dawks avatar
Skönt att det äntligen är officiellt. Bara att sätta igång det hårda arbetet för att etablera sig i toppen i Indycar. Det kommer krävas bra resultat även på ovalerna och där har han ju fortfarande en del att lära.

Kunde inte hamnat i ett bättre stall i varje fall och det ska bli kul att se hur han står sig därborta mot de bästa.
Citera
2018-10-01, 18:12
Medlem
Mich13s avatar
Är det någon som förtjänar detta så är det Felix. Ska bli ruggigt kul att följa honom i IndyCar och som tidigare påpekats kunde han inte hamnat i en bättre sits med ett toppteam och en sådan klassförare som Scott Dixon som teamkamrat.

Här är en text om hur imponerade Ganassi blev när Felix testade deras bil 2016 och direkt var snabbare än Dixon.

https://racer.com/2018/10/01/miller-why-felix/
Citera
2018-10-01, 18:22
Medlem
RedXs avatar
Blir spännande att se om någon svensk kanal (helst Viaplay) haffar rättigheterna.
Citera
2018-10-01, 19:14
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Blir spännande att se om någon svensk kanal (helst Viaplay) haffar rättigheterna.

Jag tror (och hoppas) att något bolag passar på så snabbt som möjligt. Har för mig att rättigheterna inte är superdyra. Skulle bli riktigt intressant också om Marcus hamnar där.
Citera
2018-10-01, 20:06
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag tror (och hoppas) att något bolag passar på så snabbt som möjligt. Har för mig att rättigheterna inte är superdyra. Skulle bli riktigt intressant också om Marcus hamnar där.

Om Marcus skulle hamna i Indy också så är det väl första gången så vitt jag vet de kommer att tävla mot varandra undantaget go-karttiden möjligtvis.
Citera
2018-10-01, 21:03
Medlem
RedXs avatar
Indycar lär vara väldigt svårt att kombinera med reservförarrollen han har hos Sauber. Kanske 2020 i så fall?
Citera
2018-10-01, 21:41
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Indycar lär vara väldigt svårt att kombinera med reservförarrollen han har hos Sauber. Kanske 2020 i så fall?

Ärligt talat så har jag svårt att se den rollen vara så svår. Är väl i så fall mest simulatorkörning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in