2018-10-01, 21:50
  #157
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Ärligt talat så har jag svårt att se den rollen vara så svår. Är väl i så fall mest simulatorkörning.

Det är främst pga att han förväntas (och sannolikt är kontraktsmässigt bunden till att) vara tillgänglig vid varje rejshelg om någon av de ordinarie förarna insjuknar/skadar sig i sista stund.
Citera
2018-10-02, 20:09
  #158
Medlem
smoerreboms avatar
Om jag minns rätt fick Felix aldrig till det riktigt på ovalerna i Indy lights. Det är bara hoppas att Dixon är en generös stallkamrat. Han befinner sig väl i ett läge i sin karriär att han har råd att vara det. Vill minnas att han gav ett rätt jovialiskt och allmänt soft intryck i samband med sitt F1-test för Williams.

Vad Marcus gör känns som det kvittar för min del, han har inte tillnärmelsevis samma naturliga snabbhet som Marcus utan verkar vara en medelmåtta, hans resultat innan F1 var iaf det. Tror inte han skulle ha nåt att hämta i Indycar.
Citera
2018-10-03, 07:33
  #159
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Om jag minns rätt fick Felix aldrig till det riktigt på ovalerna i Indy lights. Det är bara hoppas att Dixon är en generös stallkamrat. Han befinner sig väl i ett läge i sin karriär att han har råd att vara det. Vill minnas att han gav ett rätt jovialiskt och allmänt soft intryck i samband med sitt F1-test för Williams.

Vad Marcus gör känns som det kvittar för min del, han har inte tillnärmelsevis samma naturliga snabbhet som Marcus utan verkar vara en medelmåtta, hans resultat innan F1 var iaf det. Tror inte han skulle ha nåt att hämta i Indycar.

Det ska bli kul att följa Felix i Indycar och jag tycker det var tråkigt att han aldrig fick en chans i F1. Jag håller honom som en betydligt bättre förare än Marcus och det hade varit intressant att se hur han hade presterat i F1 i Marcus position.
Citera
2018-10-04, 15:32
  #160
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Om jag minns rätt fick Felix aldrig till det riktigt på ovalerna i Indy lights. Det är bara hoppas att Dixon är en generös stallkamrat. Han befinner sig väl i ett läge i sin karriär att han har råd att vara det. Vill minnas att han gav ett rätt jovialiskt och allmänt soft intryck i samband med sitt F1-test för Williams.

Vad Marcus gör känns som det kvittar för min del, han har inte tillnärmelsevis samma naturliga snabbhet som Marcus utan verkar vara en medelmåtta, hans resultat innan F1 var iaf det. Tror inte han skulle ha nåt att hämta i Indycar.

Positivt för Felix är ju att Phoenix är borta i år så första ovalracet blir Indy 500 och då en hel månads körning innan det.
Citera
2018-10-04, 22:56
  #161
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Positivt för Felix är ju att Phoenix är borta i år så första ovalracet blir Indy 500 och då en hel månads körning innan det.
Det är positivt även för alla som tittar på motorsport och för hela sporten. Snacka om att sabotera en bra bana alltså. Det var en av mina favvisbanor i N2003 innan de gjorde om den. Det är nog ett större sabotage än LVMS och Homestead
Citera
2018-11-15, 20:26
  #162
Medlem
Felix kommer att köra säsongens första Formel E lopp nästa månad då Pascal Wehrlein är bunden till Mercedes fram till årsskiftet.
Citera
2019-05-31, 22:36
  #163
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag har haft undrat varför Tetra-Pak ägarna och Eje Elgh valde att satsa på Marcus Ericsson istället för Felix Rosenqvist till F1? enligt mig så finns det ingen tvivel om att Felix är den bättre föraren av de två. Marcus Ericsson gjorde inget annat än att skämma ut Sverige i F1.
Citera
2026-05-26, 14:10
  #164
Medlem
AndersABs avatar
Fullt drag i tråden när han vann Indy-500
https://youtube.com/shorts/yddu6WRwg1c?si=qri8nIMpJkM5Q2Ju
Citera
2026-05-26, 20:52
  #165
Medlem
Riksreptilens avatar
Skönt reportage om att han har nya saker att vänja sig vid efter vinsten.
Många som vill hälsa och svårt vara diskret med den nya megabling-ringen.

https://www.svt.se/sport/indycar/rosenqvist-det-var-som-hamtat-fran-hollywood

" – Hela sista varvet gick precis som man ville, det var ett manus från Hollywood, berättar svensken om det perfekta slutet där han passerade sin konkurrent precis före mållinjen.

Och det var Hollywood-stuk på prispengarna: Rosenqvist drog in drygt 40 miljoner kronor för segern. Det var en ökning med 4,6 miljoner kronor från förra året och segerpremien är den högsta i tävlingens historia. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in