2013-04-17, 18:29
Bannlyst
Såg ett F3-lopp på motors tv för några dagar sedan. Han var topp två och alternerade plats med sin duellant. Den här snubben, yes, han verkar skicklig!

Får vi se honom i F1?
Citera
2013-04-17, 18:37
Medlem
Skulle inte tro det. visst snubben har talang men samtidigt finns det flera jämnåriga som är bättre. har dessutom tro att han kan fixa fram pengarna som krävs för en F1 plats
Citera
2013-04-17, 20:58
Medlem
Felix Rosenqvist är nog vårt största hopp iaf. Han diskuteras underligt nog i GP2 tråden.
Citera
2013-04-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erex
Felix Rosenqvist är nog vårt största hopp iaf. Han diskuteras underligt nog i GP2 tråden.

Gp2-tråden har blivit tråden för unga svenska förare typ :P Vi har ju så många helt plötsligt, 2,5 i F3, 1 i Gp3 och 1 Gp2.

Rent talangmässigt verkar Felix vara mycket bra, speciellt då fältet i F3 i år är bättre än det varit på många år med mycket fler och bättre förare.

Hoppas på seger eller andra plats i mästerskapet så får han antingen en DTM plats hos Merca eller fortsätter till GP3/2. + Skulle han vinna F3 i år så får vinnaren ett F1 test!
Citera
2013-04-17, 23:26
Medlem
B-Dawks avatar
Ska Felix ta sig till F1 får han nog göra det i samma fotspår som Paul Di Resta, dvs via DTM. Ska han ta formelbilsvägen ja då gäller det att hitta ett toppstall i Formula Renault 3.5 (WSR) eller i GP2. GP3 är inget tillräckligt stort steg uppåt i karriären och det behövs nu.

Personligen hoppas jag det går bra för Felix då han är en skön liten lirare.
Citera
2013-04-18, 00:07
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Ska Felix ta sig till F1 får han nog göra det i samma fotspår som Paul Di Resta, dvs via DTM. Ska han ta formelbilsvägen ja då gäller det att hitta ett toppstall i Formula Renault 3.5 (WSR) eller i GP2. GP3 är inget tillräckligt stort steg uppåt i karriären och det behövs nu.

Personligen hoppas jag det går bra för Felix då han är en skön liten lirare.

Han snackar just själv också om att gå DTM-vägen. Han är ju också en Merca-förare
Citera
2013-06-01, 12:16
Bannlyst
Går riktigt bra nu. Han börjar att bli en snackis i F1-världen. EM tvåa. Hoppas han får en körning.
Citera
2013-06-02, 01:07
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyttarVM1990
Går riktigt bra nu. Han börjar att bli en snackis i F1-världen. EM tvåa. Hoppas han får en körning.

F1 är inte realistiskt än, men han har mycket god chans till en styrning i DTM 2014 om det fortsätter så här!

Total dominans i dagens båda race och ska bli oerhört kul och se om han kan ta en "hattrick" imorgon.
Citera
2013-06-02, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
F1 är inte realistiskt än, men han har mycket god chans till en styrning i DTM 2014 om det fortsätter så här!

Total dominans i dagens båda race och ska bli oerhört kul och se om han kan ta en "hattrick" imorgon.

F1 är realistiskt om han tar GP2 och fortsätter likadant vilket jag tror han kan, han verkar vara den förare av svenskarna som har mest ren talang från vad jag har sett.

Jag är mest rädd att han ska fastna i DTM om han går ditt men det är ju en bra seria om han får chansen nästa år.
Citera
2013-06-03, 11:42
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
F1 är realistiskt om han tar GP2 och fortsätter likadant vilket jag tror han kan, han verkar vara den förare av svenskarna som har mest ren talang från vad jag har sett.

Jag är mest rädd att han ska fastna i DTM om han går ditt men det är ju en bra seria om han får chansen nästa år.

Felix har ju tydligt gjort att han inte har råd med GP2. Synd.

Sen vet man ju aldrig, förutsättningar ändras och får han testköra i höst i GP2 så vet man aldrig.
Citera
2013-06-03, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Felix har ju tydligt gjort att han inte har råd med GP2. Synd.

Sen vet man ju aldrig, förutsättningar ändras och får han testköra i höst i GP2 så vet man aldrig.

Vinner han mästerskapet får han ju för det första ett F1 test, det är ju iaf någonting och sen om han fortsätter och då vinner så kan han förhoppningsvis fixa fler sponsorer.

Jag menar hur fan kan Marcus Eriksson harvat runt i Gp2 i fyra år? Alltså måste det finnas pengar nånstans.
Citera
2013-06-03, 16:42
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Vinner han mästerskapet får han ju för det första ett F1 test, det är ju iaf någonting och sen om han fortsätter och då vinner så kan han förhoppningsvis fixa fler sponsorer.

Jag menar hur fan kan Marcus Eriksson harvat runt i Gp2 i fyra år? Alltså måste det finnas pengar nånstans.

Svårt det där, en sådan som Robin Frijns (F. Renault-mästaren) gick ju nyligen ut med att han vet inte ens om han har råd att fullfölja säsongen i GP2 och då är han ändå tredje förare åt Sauber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in