Citat:
Jag vill lyfta det Schazz och EGT båda skrev för en tid sedan, med litet olika ord, att LW för vänner berättat att hon var rädd för SD, men att ni inte riktigt tror på det. Vaddå tror på? Nu är hon mördad, och SD skäligen misstänkt. Känns ju som en no-brainer. Möjligtvis att hon inte var tillräckligt rädd för honom. Inte helt konstigt det heller. Även om någon man känner hotar, och i detta fallet kanske med tramsiga hot om man ser till det han skriver offentligt, tänker ändå de flesta inte att hotaren går så långt som till mord. Jag tror inte att GM, om det är SD, tänkte sig det heller. Det blev bara värre i stridens hetta.
Citat:
Klokt skrivet, det är så de flesta mord i nära förhållanden ser ut, det eller att kvinnan inte får hjälp.
Du kan anmäla 100 gånger men en kväll står kräket där med en kniv i handen.
Det är inte lätt att få hjälp i Sverige mot hotande män. Ge dom 10 år på kåken för ofredande och misshandel så sjunker nog siffran på mördade kvinnor väsentligt.
Lw hade isf varit i liv idag, med stor sannolikhet. Något som vet hur ofredandet tog sig uttryck?
Jag minns inte att några detaljer varit ute, bara att hon drog tillbaka anmälan då hon var rädd att det skulle bli värre.
Du kan anmäla 100 gånger men en kväll står kräket där med en kniv i handen.
Det är inte lätt att få hjälp i Sverige mot hotande män. Ge dom 10 år på kåken för ofredande och misshandel så sjunker nog siffran på mördade kvinnor väsentligt.
Lw hade isf varit i liv idag, med stor sannolikhet. Något som vet hur ofredandet tog sig uttryck?
Jag minns inte att några detaljer varit ute, bara att hon drog tillbaka anmälan då hon var rädd att det skulle bli värre.
Förstår inte vad ni har att vinna på att måla upp en falsk bild av LW som vek, utsatt och viljelös. Mordet är väl tillräckligt otäckt utan att ni ska förneka sidor hos BO bara för att ni själva värderar dom som negativa .
Eftersom Elsa2018 refererade till Schazz:
Postat: 2018-07-18, 12:15 QUOTE=Schazz|64674634]
- Snicksnack. LW var, vilket många intygat, en tjej med skinn på näsan. Om det spreds rykten på byn och hon fick reda på detta så hade hon skrivit ett långt inlägg på Fejjan om detta för att klargöra saker. Hon var tydlig, bestämd och driven så du behöver inte göra henne till ett offer som fick använda sin energi till att freda sig.
I den mån det gick att hålla isär alla relationer så gjorde hon så. LW var van att få som hon ville, i alla lägen. Då handlar det inte enbart om kärleksrelationer. Ville hon något så blev det så. Vi är många som fick uppleva hennes gränslöshet och backade för att vi insåg att det inte var någon idé att gå i polemik om triviala saker. Med triviala saker menar jag t ex svar på en fråga om att få låna en grej, då kunde hon smsa mitt i natten och gärna flera gånger tills hon fick svar.[/quote]
Tidigare postat av gloriouslife 2018-09-29, 01:41
- Bild på dom lyckliga tu en månad efter bilincidenten: 12 februari 2017
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f87cd804-9a48-498e-9703-839c7d34449f_l.jpg
Postat 2018-07-16, 14:06 Snor-johan: Med visshet om att mitt inlägg upprör dom som förfäktar att hos en avliden ska ignoreras dom sidor man själv betraktar som icke tilltalande är min position att det är en vanvördig skymf att inte värdesätta var människas dignitet med hela dess väsen.
Så vårdas värdigheten bäst av Lena Wesström.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-01 kl. 13:00.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-01 kl. 13:00.