Citat:
Ursprungligen postat av
Jazzil
För du ser väl med egna ögon? Eller?
Eller måste jag ÅTER ta upp massa punkter som styrker en klotformad jord?
Du som jag vet att perspektiv inte är en kraft som kan böja ljus.
Du som jag vet att över 100 meter av tornet döljs av något.
Så, vad är det för något?
Eftersom vi har polstjärnans beteende, solen som lyser upp undersidan på moln, solen som går ner bakom horisonten. halvmånen som står upp i Sverige, ligger ner vid ekvatorn och står åter upp fast 180 grader roterat gentemot Sverige, sydliga polstjärnan, södra korset syns med nordpolen i nacken både i Australien, Sydafrika och Argentina, solen lyser först upp toppen på berg vid soluppgång och sedan belyses mer och mer ju mer solen kommer upp ovanför horisonten... Ska jag fortsätta.
ALLT fungerar bara på ett klot men INGET kan fungera på en platt jord.
Det är detta jag gång på gång blir så trött på.
Ni plattskallar tar EN enda punkt och försöker hitta en lösning men skiter i alla andra 100-tals punkter.
Vad döljer över 100 meter av tornet? Ta inte upp perspektiv för det är ingen kraft som kan böja ljus.
EDIT: Vad böjer bron? https://www.youtube.com/watch?v=spEr5SEg1BI&t=81m38s
Ta inte upp perspektivet för perspektiv kan inte böja föremål eller ljus.
Jag ser med egna ögon att dimma blockerar ens synfält.
Jag har också sett hur objekt kan döljas på nära avstånd under rätt miljö och rätt yta så som en rygby plan.
Gräset var inte 100% slätt och jag antar att rugbyplanen inte är 100% rak, men det ger en en indikation åtminstone på detta.
Skulle jag vilja ha fler demonstrationer på dom här sakerna? Absolut.
Vid vattnet så är det mycket mer ånga, och ju längre bort ett objekt är=Ju mer atmosfär man ser "igenom".
Jag har också sett hur ljus böjs i vatten när man häller socker i, vilken borde räknas som en illustration. Det är svårt och kopiera mängden atmosfär det är där ute vid vattnet. Eller hur?
Jag säger ännu en gång att det inte är bevis för det ena eller andra.
Så att tornet försvinner, likaså båtar och solen på detta sätt. Är det omöjligt på en platt jord?
Svar:
Jag vet inte. Ni upprepar detta hela tiden men jag vet inte, det finns inga vetenskapliga demonstrationer på dessa saker vilket jag sagt hela tiden, men likt förbannat upprepar ni detta mantra som att det är 100% sant.
När det kommer till saker så är det vetenskapen som gäller enligt er, men när det saknas något på vetenskapen så ignonerar ni det. Ett typiskt prakt exempel just med atmosfären.
Vet jag att jorden är platt? Nej. Jag vill se mer av båda sidor.
månen
Du får upprepa att det stöder globjorden 100%, det får du jättegärna men jag är inte lika säker som dig på det.
Månen tror jag INTE ÄR ETT FYSISKT OBJEKT. Jag vet inte vad det är OCH JAG HAR INGET SVAR, JAG VET INTE VAD DET ÄR FÖR NÅNTING!
Så att den står upp på x ställe, och ligger ner på y
ser jag inte som ett motbevis mot plattjord.
sydpolen
Jorden kanske är rund vad vet jag. Men jag är skeptisk till sydpolen FÖR DET FINNS SÅ LITE OM DET.
Jag har också hört av andra att man är uppe på ett berg. Att man inte rör sig så mycket där utan man är på ett ställe mer eller mindre.
Och lite fler skumma saker runt omkring.
solen
Solen är inte heller som globe-jord modellen hävdar. Är det ett fysiskt objekt? JAG VET INTE. Jag vet inte vad det är MEN jag är övertygad om att globe-jords modellen har fel om detta.
Ta bara partiklarna och dylikt som sägs. Det finns bara datorgjorda partiklar observerade. Och det är till för att få matten och stämma.
LJUS är annorlunda än vad DU tror på. Har inte med partiklar och göra utan annat.
ETERN är jag inne på, det är via etern LJUD och LJUS osv rör sig.
MEN JAG VET INTE! Mitt svar blir JAG VET INTE VAD DET ÄR.
Så att solen lyser upp bergstoppen först.
Just nu tror jag inte ljus rör sig rakt överhuvudtaget ens. Så det passar in på en plattjords sol.
Jag säger inte att det behöver stöda en platt jord heller, solen kan vara nära en rund jord också antagligen.
polstjärnan
Du gillar och upprepa detta men jag köper inte att det går emot plattjord.
Perspektiv får saker och se mindre och större ut, men också så kan det få objekt och röra sig upp och ner från ens perspektiv.
Det som döljer botten på objekt är ÅNGA och SYRE genom ett långt avstånd. Det är cocktail effekt här möjligtvis.
Säkert några fler kemikalier?
EDIT: Och givetvis så är ljuset annorlunda än vad mainstream vetenskapen säger.
bron frågan
1) är det nerförsbacke där framme?
2) Hur ser bron ut från sidan?
3) Är bron rak eller svänger den?
Du har bekräftat allt detta? Du har verifierat det 100%. Det är ur en vetenskapsvinkel du utgår ifrån nu eller är det massor av antaganden från din sida?