Hallå! Vi var ute igen och var i en hage och letade lite igår. Vi hittade några vi tror är toppisar. Är det rätt? Var inte många vi hittade, men om det är toppisar vet vi mer exakt vad vi ska leta efter.
I hagen växte även många andra svampar, bland annat ”fejk-toppisarna”.
Här är bild på hur dem växte i marken, hur skivorna såg ut samt på hela fyndet.
https://ibb.co/bSUCBz
https://ibb.co/bJEerz
https://ibb.co/cPpqye
Edit: extremt klibbiga var dem allihopa