Citat:
Ursprungligen postat av
Liberty75
Några frågor om Tanten - kanske bara jag som missat.
Tidpunkten då hon såg någon utanför var alltså efter mordet? D v s om det begåtts vid cirka 23.30 vid bullerplanket.
Stod personen hon såg utanför LW:s hus och pratade? Eller var det Tantens eget hus?
Utanför hennes eget fönster.
Hon är vad jag förstått synonym med MVs sk, hörselvittne som "hört en manlig och en kvinnlig röst samtala gåendes i riktning mot FP.
Tidigare postad 2018-09-07, 11:41 Snor-johan.
Den äldre kvinnan i 70 årsåldern lär vara synonym med Moralensväktares röstvittne som från sitt öppna sovrumsfönster hört en man ovh en kvinna samtalande gående i riktning mot Bp. Om så är fallet är det med än underligt att det inte gått att få tag på henne?
Citat från polisens FB
"Kvinnan berättade också att hon bor nära platsen där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat vid midnatt natten mellan 14-15 maj då Lena försvann, och iakttog då en person som pratade utanför bostaden."slut citat
Citat 2018-07-12, 01:39 Moralensväktare|64619771]Det finns vittne som hört en manlig och kvinnlig röst samtala på väg från LW lägenhet i riktning mot bullerplanket.
Det vittnet blir ett nyckelvittne när det gäller vilka röster som hördes, vilken riktning och sist att LW kände sin lieman. Slut citat.
Citat 2018-07-12, 04:47 Moralensväktare|64620084]Före och vill betona att vittnet inte pekade ut SD som den manliga rösten. Utan hörde rösterna från sitt öppna sovrumsfönster. Slut citat.
Undertill MVs svar på annan postares fråga om det möjligtvis är samma vittne.
Postat 2018-09-27, 22:06 QUOTE=Moralensväktare|65383101]Jag har försökt att bringa klarhet i om det är samma kvinna eller om det finns två som hört rösterna. Men det jag vet nu är det förmodligen samma kvinna vilket skulle ifrågasätta polisens arbete då den kvinnan jag tagit upp varit aktuell långtid från Juli om jag inte misstar mig nu. Och då är något galet om man sedan tvingas att efterlysa ett vittne som redan varit i kontakt med polisen.[/quote]