Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-30, 01:25
  #37
Medlem
madsolars avatar
Det beror på att domen utvisning också bedöms med hänsyn till konsekvenser av en utvisning.
Citera
2018-09-30, 01:31
  #38
Medlem
Kontokurts avatar
En av min bästa vänner är rekryterare och han är helt vansinng just nu.
En rekrytering kopplad tilll kärnkraft blev precis utvisad och varför är fortfarande inte klarlagt.
Att han tjänat för lite kan vi avskriva då han tjänade sexsiffrigt.
Citera
2018-09-30, 08:09
  #39
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Det beror på att domen utvisning också bedöms med hänsyn till konsekvenser av en utvisning.

På den punkten är Sverige en skam för hela FN, vi ta för stor hänsyn till konsekvenser till utvisningar i Sverige. En kriminell människa får aldrig förses med ett människovärde utan måste ses som ett monster.
Citera
2018-09-30, 08:28
  #40
Medlem
Peyzs avatar
Någon som vet om vi har ändrat på reglerna vad det gäller utvisning? Väntar vi fortfarande passivt tills dom drar? Kan vi tvinga bort dom på ngt sätt?
Citera
2018-09-30, 08:32
  #41
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
https://unv.is/metro.se/artikel/stal...sning-i-fem-år



Att zigenaren dömdes till utvisning är ju såklart bra, men är det inte absurt hur en stöld av relativt lite värde ger utvisning, men inte gruppvåldtäkter, överfallsvåldtäkter, misshandel osv? Zigenaren är visserligen tidigare dömd för andra stölder, men det är ju inte så sällsynt att babbarna som dyker upp här är dömda tidigare också.

Är domaren, nämndemännen och åklagaren anti-ziganister?

Det kan inte vara så att tingsrätten ville få in ett praxis. En slags bakdörr för att få bort tiggarna, iaf få bort en del. Alla zigenare snattar. Nu riskerar dom mycket om dom gör det. Mao en inkomst försvinner för dom. Så nu kanske det inte är värt att vara kvar längre?

En tanke bara.
__________________
Senast redigerad av Peyz 2018-09-30 kl. 08:34.
Citera
2018-09-30, 08:48
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontokurt
En av min bästa vänner är rekryterare och han är helt vansinng just nu.
En rekrytering kopplad tilll kärnkraft blev precis utvisad och varför är fortfarande inte klarlagt.
Att han tjänat för lite kan vi avskriva då han tjänade sexsiffrigt.
Är det en genomförd utvisning så har personen troligtvis genomfört något brottsligt som att vistas här illigalt(vilket i så fall var en klantig rekrytering)
Men handlar det om ett icke förlängt uppehållstillstånd finns det mängder med konstigheter.
Vi har haft ett antal fall i min närhet har berott på följande. En kille åkte hem till sin sjuka mor under 3 månader fick då tjänstledigt(fick OK från migrationsverket när det hände men 2 år senare när han skulle få permanent så blev det avslag, vi pratar här om en senior programerare som betalar värnskatt).
En annan var konsult och blev erbjuden att bli tillsvidare anställd hos sin uppdragsgivare det visade sig att tjänsten inte var utsatt på rätt sätt han fick inte förnyat.
Citera
2018-09-30, 08:53
  #43
Medlem
ShallowInfidels avatar
Det här är ju komik på hög nivå.

Knulla sönder och robba hur många fattigmanssöner/fattigmansdöttrar du vill blatte!

MEN FAN I MIG OM DU RÖR MIN OXFILE, BLATTESVIN!
Citera
2018-09-30, 09:00
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Har en ensamkommande afghan hög anknytning till landet?

När du skriver ensamkommande så indikerar ordvalet att personen går under reglementet för personer under 18 år. Personer under 18 skickas inte ut om det inte finns nåt ”mottagande av barnet” i hemlandet.

( Därav hela anledningen till problematiken med att folk hävdar att de är under 18 . Trodde man väl alla i detta land visst om vid det här laget..)
Citera
2018-09-30, 09:06
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greydon
Inte för att vara den som är den, men det finns redan en tråd som belyser topic.

(FB) Finns det inte betydligt allvarliga saker som borde ge utvisning

Tja, dom som sitter som nämnde män är inte zienare utan laglydiga muslimer och femenistiska dommare.
Där av utfallet.
Citera
2018-09-30, 09:44
  #46
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Det här är ju komik på hög nivå.

Knulla sönder och robba hur många fattigmanssöner/fattigmansdöttrar du vill blatte!

MEN FAN I MIG OM DU RÖR MIN OXFILE, BLATTESVIN!

Jävlar om oxfilén saknas när domaren handlar på fredagskvällen, då skall tjuven utvisas. Man bryr ju sig bara om det som drabbar en själv, därför hoppas jag att invandrarna knullar sönder deras nära och kära så det blir förändringar.

Bästa vore kanske om dom stal oxfilén och stoppa upp den i domarens närmast anhöriga anus för att sen våldta dom vaginalt och i munnen, då kommer man förmodligen vara tvungen att visa legitimation för att få köpa oxfilé eller rent av vara tvingad att visa sitt pass innan man besöker landet Sverige.
Citera
2018-09-30, 09:52
  #47
Medlem
Visar hur galet Sverige är. I många extremt grova brott yrkar inte ens åklagaren på utvisning. Men för detta förhållandevis milda brott anses ett stort samhällsintresse ligga i att mannen utvisas...

Det är samma sak som när barnfamiljer utvisas för att den hårt arbetande pappan i familjen tagit ut en semesterdag för lite, men invandrare som våldtar anses alldeles för rotade i Sverige för att kasta ut, även om de är arbetslösa, hemlösa och inte kan språket. Och inga godhetsmänniskor som försöker stoppa att man slänger ut dessa familjer där pappan tog lite för lite semester. För givetvis är det de destruktiva invandrarna man vill ha. Invandrare som faktiskt bidrar är det värsta de vet.
Citera
2018-09-30, 09:53
  #48
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Man undrar lite varför landet Sverige tyckte sig kunna avvara just den här missdådaren.
Då man annars värdesätter andra utlänska brottslingar betydligt högre.

Kanske tyckte man att det var lite för tamt att bara stjäla några filleer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback