Citat:
Jag är på jakt efter ett kort utan valutapåslag. Det bästa verkar ju vara Coop Mera kreditkort, då de inte bara har 0% valutapåslag, utan även bonuspoäng som gäller utomlands, som motsvarar 0,5%+ cashback. Tyvärr går det kortet bort för mig då de inte verkar erbjuda efaktura, vilket är ett måste för mig.
Kvar har jag att välja på Santander Mitt Kort+ eller Collector EasyLiving. Korten verkar bra nog för mig, men jag är lite skeptisk till företagen bakom. Kollar man reviews så är det många klagomål där folk säger att ärenden gått till inkasso efter tabbar från företagen etc. Jag antar dock att många av dessa användare är ekonomiska idioter och skyller ifrån sina egna misstag av en eller annan anledning, men jag kan inte utesluta att företagen också beter sig illa.
Är det någon vettig person som har personlig erfarenhet av ovanstående företag? Om man inte är en idiot, väljer efaktura och betalar den i tid, finns det fortfarande en risk att man måste krångla med dem för att de har gjort bort sig på något sätt? Jag orkar inte ha ett kort där jag måste bråka för att lösa någon annans misstag. Bekvämlighet prioriteras över allt annat.
Kvar har jag att välja på Santander Mitt Kort+ eller Collector EasyLiving. Korten verkar bra nog för mig, men jag är lite skeptisk till företagen bakom. Kollar man reviews så är det många klagomål där folk säger att ärenden gått till inkasso efter tabbar från företagen etc. Jag antar dock att många av dessa användare är ekonomiska idioter och skyller ifrån sina egna misstag av en eller annan anledning, men jag kan inte utesluta att företagen också beter sig illa.
Är det någon vettig person som har personlig erfarenhet av ovanstående företag? Om man inte är en idiot, väljer efaktura och betalar den i tid, finns det fortfarande en risk att man måste krångla med dem för att de har gjort bort sig på något sätt? Jag orkar inte ha ett kort där jag måste bråka för att lösa någon annans misstag. Bekvämlighet prioriteras över allt annat.
Jag har haft Collectros easyliving i ett par månader, bara för att de betalde 500 kr till alla som ansökte till sommarkampanj. Har inga problem, det går smidigare att kolla och betala skulden direkt med appen, dock e-faktura funkar också. Wrapp ger något cashback när du köper hos utvalda butiker under visst period. Jag har fått redan 200+ kr i cashback men det är bara ett sätt att marknadsföra deras partner, inte riktig bonus. Funderar på att avlsuta kortet innan första avgiftfria året löper ut - har redan beställt Klarna (för nestan 1 mån, har inte än kommit) och redan har Revolut (för resor och för Paypal) i stället.