Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Norwegian är bra att använda i Sverige men de har högt valutapåslag så utomlands är det dåligt.

Santander Mitt Kort är bra men för att ta ut kontanter får ju sätta in pengar i förväg så man ligger plus.

Vilket/vilka kort som är bäst beror ju på så mycket, t.ex varan är kund.

Vi handlar mycket på Coop, där ger Coops Betala Efter 1 % återbäring, på övriga inköp i Skr kör vi på Norwegian som ger 1% att flyga för (här ger Coopkortet bara 0,5%). Utomlands Santander Med Sparränta för uttag & Mitt Kort för inköp, detta kort blir även för uttag när våra Kort Med Sparränta går ut, de förnyas ju inte längre tyvärr, antagligen för dålig affär för banken.

Alla får alltså bedöma från sina förhållanden men för oss är detta bäst.

För tillfället används även Amex Gold här då det var gratis första året, främst för loungetillgången.
Då det lockar med lounger så kanske det blir Eurocard Platinum sen då de ju ger ännu mer till samma pris, ca. 1500/år.

Det kan så klart vara en nackdel med flera kreditansökningar men det beror på helhetsbilden av din kreditvärdighet.

Santander Bank, en spansk bank. Det blev under veckan känt att de har enorma problem i Spanien och att man använt pengar från andra regioner för att täcka upp enorma underskott. Jag hade undvikit spanska banker och bytt bank.
Citera
2017-06-19, 00:14
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziaie
Santander Bank, en spansk bank. Det blev under veckan känt att de har enorma problem i Spanien och att man använt pengar från andra regioner för att täcka upp enorma underskott. Jag hade undvikit spanska banker och bytt bank.

Gör du så.
Citera
2017-06-19, 01:14
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ser att Santander har tagit bort deras kort utan årsavgift nu så du får väl ta något annat, visserligen finns deras Mitt kort+ utan årsavgift det första året som du sedan kan säga upp.
https://www.santanderconsumer.se/kort/mitt-kort/

Var står det?
Citera
2017-06-19, 08:38
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
https://www.santanderconsumer.se/kort/mitt-kort/

Var står det?
Man kommer inte åt den länken direkt från hemsidan längre, testa att klicka på kort i menyn så ser du vilka aktuella kort som kommer upp.
Citera
2017-06-19, 10:53
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Man kommer inte åt den länken direkt från hemsidan längre, testa att klicka på kort i menyn så ser du vilka aktuella kort som kommer upp.
Där ser man. Hoppas det inte blir några förändringar på befintliga.
Citera
2017-06-21, 09:43
Medlem
https://kortio.se/medmera-bank-ab/coop-mer/?&utm_medium=Widget&utm_source=Expressen&utm_campa ign=allt%20om%20resor&utm_content=alltomresor-full-width-list.html&utm_term=%2Fallt-om-resor%2Fbilsemester%2Fbilsemester-i-europa--10-goda-rad-for-resan%2F&integration=alltomresor&format=alltomreso r-full-width-list

Såg dena här COOP mera kortet. Vad tycker ni om det? 0% valutoåslag och 0kr uttagsavgift
Citera
2017-06-21, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillV90
https://kortio.se/medmera-bank-ab/coop-mer/?&utm_medium=Widget&utm_source=Expressen&utm_campa ign=allt%20om%20resor&utm_content=alltomresor-full-width-list.html&utm_term=%2Fallt-om-resor%2Fbilsemester%2Fbilsemester-i-europa--10-goda-rad-for-resan%2F&integration=alltomresor&format=alltomreso r-full-width-list

Såg dena här COOP mera kortet. Vad tycker ni om det? 0% valutoåslag och 0kr uttagsavgift

Beror på hur mycket du använder kort utomlands. Om mycket så känns det som en bra deal.

348kr i årsavgift-> Jämfört med t.ex. norwegian kort som har 1.75% valutapåslag så sparar du pengar om du handlar för mer än cirka 20000kr utomlands.Om du dessutom räknar med att norwegian har 1% bonus jämfört med 0.5% bonus (antar här att poängen är likvärda), så måste du spendera över ca 28k/år utomlands för att COOP ska vara bättre.
Citera
2017-06-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Beror på hur mycket du använder kort utomlands. Om mycket så känns det som en bra deal.

348kr i årsavgift-> Jämfört med t.ex. norwegian kort som har 1.75% valutapåslag så sparar du pengar om du handlar för mer än cirka 20000kr utomlands.Om du dessutom räknar med att norwegian har 1% bonus jämfört med 0.5% bonus (antar här att poängen är likvärda), så måste du spendera över ca 28k/år utomlands för att COOP ska vara bättre.

Jag kan även slänga in Santander som också har 0% valuta påslag och 0 kr uttagsavgift. Dock ingen bonus.

Förövrigt så lutade det åt för min del preem + Santander nu

Shell MasterCard har bättre villkor (för mig) men finns.en del negativa recensioner. Skillnaden mellan Preem och Shell blir knapp om man tar bort inlåningsräntan.
Citera
2017-06-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Santander Mitt Kort är bra men för att ta ut kontanter får ju sätta in pengar i förväg så man ligger plus.

"Mitt Kort" verkar Santander ha slutat med i dagarna, det går inte att ansöka om "Mitt Kort" på deras webbsida längre i a f.
Citera
2017-06-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
"Mitt Kort" verkar Santander ha slutat med i dagarna, det går inte att ansöka om "Mitt Kort" på deras webbsida längre i a f.

Sidan är uppe iaf

https://kortansokan.santanderconsumer.se/ansokanmittkort/Utforma-din-ansokan/?amount=0
Citera
2017-06-22, 00:27
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem

Ja det höll inte längre med dessa förmånliga kort. Man har ett Mitt Kort Trygga Köp nu men det har uttagsavgifter så då finns inget som gör att man använder Santander längre, trist.....
Citera
2017-06-22, 20:12
Medlem
elbels avatar
Är det nån som lyckats få kort genom att skicka in arbetsintyg eller liknande?

När det inte går via nätet med bankid elle fylla i uppgifter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in