2018-09-29, 18:21
Medlem
För tydlighets skull, ,stämmer det att den hittades öster om Arlanda så är det rätt vilseledande att säga Sigtuna. Sigtuna kommun visst, men minst en mil från det område som i dagligt tal kallas Sigtuna.
Citera
2018-09-29, 18:30
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Låter som en fripassagerare i ett landningsställ.

Låter väl kanske mera som at personer kan ha mötts på/vid "Good Morning Hotel", och sedan har den ena slagit ihjäl den andra och dumpat liket i närheten.
Citera
2018-09-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Låter som en fripassagerare i ett landningsställ.

Det tycker inte jag. Landningsställen fälls ut långt tidigare än så samt att man nog rätt kvickt kan se om en kropp fallit från +100 meters höjd.
Citera
2018-09-29, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
För tydlighets skull, ,stämmer det att den hittades öster om Arlanda så är det rätt vilseledande att säga Sigtuna. Sigtuna kommun visst, men minst en mil från det område som i dagligt tal kallas Sigtuna.

Länskommunikationscentralerna arbetar väl utifrån kommungränser. Den lilla trästaden blir ju på pappret väldigt brottsbelastad med både Sveriges största flygplats och den större tätorten Märsta inom kommunen.

On topic. Jag försöker identifiera den där vägen som förekommer i Aftonbladets rapportering. Men jag känner inte igen den. "Liten skogsväg" skriver de. Det är väl betydligt fler människor i rörelse där uppe vid Halmsjön/Lindskrog och Good Morning Hotel än i skogen vid Benstocken, så det är väl större sannolikhet att någon hittar ett lik där uppe. Å andra sidan gör väl det till en sämre plats att dumpa ett lik på från första början.
Sydost om Arlanda(var nu det anses börja och sluta...) , som Märsta.nu rapporterade är väl dock i ärlighetens namn närmre Benstocken än Lindskrog.
Citera
2018-09-29, 18:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercifultoyou
Det tycker inte jag. Landningsställen fälls ut långt tidigare än så samt att man nog rätt kvickt kan se om en kropp fallit från +100 meters höjd.
Kroppen behöver inte ha fallit på en gång, och om den har legat en tid är det svårt att avgöra skadorna.
Citera
2018-09-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
En grannes katt blev instängd i ett skyddsrum i nästan tre veckor, den katten klarade sig, fråga mig inte hur, men den var mager naturligtvis när den kom ut.

Ja, och känner vi Tess rätt hade katterna rejält med mat och vatten då hon lämnade dem.
Citera
2018-09-29, 19:26
Medlem
DirtyJobs avatar
Tror ni inte att det hade kommit ut under dagen om det hade varit hon som hade hittats kidnappad? Tyvärr tror jag inte på den tesen snarare att hon hittad död i någon skog i framtiden men hoppas jag innerligt har fel.
Citera
2018-09-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Ja, och känner vi Tess rätt hade katterna rejält med mat och vatten då hon lämnade dem.

Absolut <3
Citera
2018-09-29, 19:33
Medlem
Liket ligger numera under ett tält hos tekniska i skogen. Åkte precis förbi där. Platsen är vägen från långtidsparkeringen till Arlanda mittemot Ncc asfaltsverk👍
Citera
2018-09-29, 19:42
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Undrar om vänner till Tess har hört av sig till henne gällande Jakobsberg?På så sätt får vi klarhet i detta.
Eller har Tess själv hört av sig till sina vänner eller kanske hon sitter och zippar på en Mariestad på sin
favoritkrog?
Citera
2018-09-29, 19:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodafaran1973
Liket ligger numera under ett tält hos tekniska i skogen. Åkte precis förbi där. Platsen är vägen från långtidsparkeringen till Arlanda mittemot Ncc asfaltsverk👍
NCC Ballast på Torvmossevägen?
Citera
2018-09-29, 19:50
Medlem
Yes,precis där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in