Citat:
Ursprungligen postat av
NW175
Har kollar igenom Tess, Pernillas och spunk-Annicas Facebook och hittar enbart något gammalt enstaka gillande av någon bild. Har heller aldrig hört talas om denna Annica, men Tess umgicks inte mycket med sina barndomsvänner om de nu ens är det. De kanske känner varandra från Katrineholmstiden, men nära vänner är de garanterat inte.
Jag umgås inte heller med systrarna Karlsson, av den enkla anledningen att de är skitjobbiga. Särskilt ihop. Iallafall Tess har en förmåga att bränna ut vänner efter ett tag med sitt enorma bekräftelsebehov. Hon har också har en fantastisk förmåga att skapa nya nära relationer så det finns många där ute som känner sig nära, men kanske också lite bittra över att Tess förlorat intresset för dem. Ingen lever upp till Tess förväntningar, allra minst hennes syster, som fått ta enorma mängder skit genom alla år. Att det tar två veckor för Pernilla att upptäcka att syrran är försvunnen på riktigt ser jag som en sund utveckling faktiskt.
T är inte från Katrineholm, T har vänner över hela Sverige.
Du vet att det finns telefoner va? Tänkt om det är så att jag och fler har pratat med T i telefon istället för på sociala medier för att vi vet att det finns en del människor som inte är riktigt okej.
Efter det som skedde 2017 på en midsommarafton där T blev misshandlad så fattar väl även du att en måste låta T välja själv när hon vill prata eller inte, jag har stor respekt till T och hennes trauma efter detta som skedde. Jag har följt henne på facebook och jag vet att hon tar den professionella hjälp hon behöver så som läkare, psykologer mm osv, det är sunt och ta hjälp.
Du vet jag kan inte rätta till en näsa som någon har haft söner, denna någon är alltså mannen som misshandlade T på en midsommarafton, eller kräver du att vi anhöriga och vänner ska vara: läkare, psykologer, kirurger och advokater/jurister mm?
Lägg av och försök lägga skulden på alla andra, det leder ALDRIG till att någon försvunnen hittas.