2018-09-29, 07:11
Medlem
NW175s avatar
Har kollar igenom Tess, Pernillas och spunk-Annicas Facebook och hittar enbart något gammalt enstaka gillande av någon bild. Har heller aldrig hört talas om denna Annica, men Tess umgicks inte mycket med sina barndomsvänner om de nu ens är det. De kanske känner varandra från Katrineholmstiden, men nära vänner är de garanterat inte.

Jag umgås inte heller med systrarna Karlsson, av den enkla anledningen att de är skitjobbiga. Särskilt ihop. Iallafall Tess har en förmåga att bränna ut vänner efter ett tag med sitt enorma bekräftelsebehov. Hon har också har en fantastisk förmåga att skapa nya nära relationer så det finns många där ute som känner sig nära, men kanske också lite bittra över att Tess förlorat intresset för dem. Ingen lever upp till Tess förväntningar, allra minst hennes syster, som fått ta enorma mängder skit genom alla år. Att det tar två veckor för Pernilla att upptäcka att syrran är försvunnen på riktigt ser jag som en sund utveckling faktiskt.
Citera
2018-09-29, 08:19
Medlem
Okej alla, nu startar vi om.
En 44-årig kvinna är försvunnen sedan 18 augusti. Hon hade informerat om lite egentid via Facebook. Hon har katter som hon månar mycket om. Hon ringde en granne, som inte kunde svara, det är det sista telefonsamtalet vi vet om. Hon brukar sitta på pubar o restauranger med vänner o dricka alkohol. Hon har en speciell plats i naturen dit hon går o sitter ibland. Hon har blivit misshandlad flera gånger. De senaste tiden har hon umgåtts med personer som inte är så värst trevliga. Hon skulle vittna i en rättegång där en säpo-anställd står åtalad för att ha misshandlat henne. Hon studerar till sjuksköterska. Hon har många vänner men tenderar att trötta ut dem så att kontakten bryts/glesas ut.

Fyll på med fakta om henne, så detaljerat som möjligt. Jag känner inte henne o skiter fullständigt i vad hon drack och med vem och hur ofta. Jag skiter också i om tjafsat bort sin familj o nära vänner. Men hon är försvunnen o det skiter jag inte i. Vi på fb får massa skit här men vi är duktiga på att ställa frågor o ifrågasätta så kör. Bara ös på med allt ni läst i tråden, allt ni hört om henne, allt ni vet om henne. Vi sammanställer allt vi vet så ser vi kanske nåt som sticker ut. Nån kanske orkar göra en tidslinje som vi kan koppla till personer o händelser som kan ha betydelse för att hon försvunnit.
Trevlig lördag på er, fellow flashbackers.
Citera
2018-09-29, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dee0715
En 44-årig kvinna är försvunnen sedan 18 augusti. Hon hade informerat om lite egentid via Facebook. Hon har katter som hon månar mycket om. Hon ringde en granne, som inte kunde svara, det är det sista telefonsamtalet vi vet om. Hon brukar sitta på pubar o restauranger med vänner o dricka alkohol. Hon har en speciell plats i naturen dit hon går o sitter ibland. Hon har blivit misshandlad flera gånger. De senaste tiden har hon umgåtts med personer som inte är så värst trevliga. Hon skulle vittna i en rättegång där en säpo-anställd står åtalad för att ha misshandlat henne. Hon studerar till sjuksköterska. Hon har många vänner men tenderar att trötta ut dem så att kontakten bryts/glesas ut.

Fyll på med fakta om henne, så detaljerat som möjligt. Jag känner inte henne o skiter fullständigt i vad hon drack och med vem och hur ofta. Jag skiter också i om tjafsat bort sin familj o nära vänner. Men hon är försvunnen o det skiter jag inte i. Vi på fb får massa skit här men vi är duktiga på att ställa frågor o ifrågasätta så kör. Bara ös på med allt ni läst i tråden, allt ni hört om henne, allt ni vet om henne. Vi sammanställer allt vi vet så ser vi kanske nåt som sticker ut. Nån kanske orkar göra en tidslinje som vi kan koppla till personer o händelser som kan ha betydelse för att hon försvunnit.

Bra inlägg, men det är polisen som gör tidslinjen, inte flashback.
Vad ska du göra sedan? Skicka ut en patrull som letar?

Jag förstår din tanke, det gör jag.

Bra också att du inte skiter i att T är borta, det gör inte jag heller. Men jag skiter i de människor i denna tråd som absolut inte bör vara med och leta efter försvunna människor.

Vad gjorde T mer den 18 augusti, dagen var en lördag. Alla som vet bör ringa polisen och säga det.
Citera
2018-09-29, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Har kollar igenom Tess, Pernillas och spunk-Annicas Facebook och hittar enbart något gammalt enstaka gillande av någon bild. Har heller aldrig hört talas om denna Annica, men Tess umgicks inte mycket med sina barndomsvänner om de nu ens är det. De kanske känner varandra från Katrineholmstiden, men nära vänner är de garanterat inte.

Jag umgås inte heller med systrarna Karlsson, av den enkla anledningen att de är skitjobbiga. Särskilt ihop. Iallafall Tess har en förmåga att bränna ut vänner efter ett tag med sitt enorma bekräftelsebehov. Hon har också har en fantastisk förmåga att skapa nya nära relationer så det finns många där ute som känner sig nära, men kanske också lite bittra över att Tess förlorat intresset för dem. Ingen lever upp till Tess förväntningar, allra minst hennes syster, som fått ta enorma mängder skit genom alla år. Att det tar två veckor för Pernilla att upptäcka att syrran är försvunnen på riktigt ser jag som en sund utveckling faktiskt.

T är inte från Katrineholm, T har vänner över hela Sverige.

Du vet att det finns telefoner va? Tänkt om det är så att jag och fler har pratat med T i telefon istället för på sociala medier för att vi vet att det finns en del människor som inte är riktigt okej.
Efter det som skedde 2017 på en midsommarafton där T blev misshandlad så fattar väl även du att en måste låta T välja själv när hon vill prata eller inte, jag har stor respekt till T och hennes trauma efter detta som skedde. Jag har följt henne på facebook och jag vet att hon tar den professionella hjälp hon behöver så som läkare, psykologer mm osv, det är sunt och ta hjälp.
Du vet jag kan inte rätta till en näsa som någon har haft söner, denna någon är alltså mannen som misshandlade T på en midsommarafton, eller kräver du att vi anhöriga och vänner ska vara: läkare, psykologer, kirurger och advokater/jurister mm?

Lägg av och försök lägga skulden på alla andra, det leder ALDRIG till att någon försvunnen hittas.
Citera
2018-09-29, 09:00
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dee0715

Bra inlägg!
Trevlig lördag själv 🙂
Citera
2018-09-29, 11:27
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
T är inte från Katrineholm, T har vänner över hela Sverige.

Precis, hon är från Vingåker men festade mycket i Katrineholm. Därav en möjlig koppling till dig. Men du är helt ointressant i denna tråd, det enda du gör att spamma med oväsentligt skit. Man kan nästan tro att du inte vill att hon ska bli hittad så som du håller på.
Citera
2018-09-29, 11:49
Bannlyst
Sa Din djavla spunk-anka, nar umgicks Du sist med Tess? Skall det vara sa djavla svart att svara pa fragan som ar ratt sa djavla relevant.
Citera
2018-09-29, 12:19
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Bra inlägg, men det är polisen som gör tidslinjen, inte flashback.
Vad ska du göra sedan? Skicka ut en patrull som letar?

Jag förstår din tanke, det gör jag.

Bra också att du inte skiter i att T är borta, det gör inte jag heller. Men jag skiter i de människor i denna tråd som absolut inte bör vara med och leta efter försvunna människor.

Vad gjorde T mer den 18 augusti, dagen var en lördag. Alla som vet bör ringa polisen och säga det.
Är Du själv med och letar efter Tess ? Nej just det det enda Du gör är att förhindra att hon eventuellt skulle kunna hittas död eller levande.
Jag är mer och mer övertygad om att din agenda är att hon inte skall hittas, därför att Du vet något.

Antingen är Du själv inblandad eller så vet Du vem som ligger bakom hennes försvinnande och vill skydda den personen.

Nu när Dee0715 gjorde ett bra försök att sammanfatta tråden och göra en nystart, då börjar Du igen att sabba det.

När umgicks Du personligen öga mot öga med Tess senast ?
Citera
2018-09-29, 13:19
Medlem
NW175s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9m4w6d/man-gripen-for-olaga-frihetsberovande-i-stockholm

En man i 40-årsåldern är misstänkt för att ha hållit en kvinna fången i en villa i Jakobsberg.

Kvinnan lyckades slå larm och sent inatt kom polisen in i byggnaden och grep den misstänkte gärningsmannen.

Tess?
Citera
2018-09-29, 13:26
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Postade det här inlägget fem dagar sedan:
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Var är Tess uppvuxen? Har hon någon kontakt med den miljön?

Ingen brydde sig...

Hon är alltså från Vingåker? Varför ska det vara så svårt? Hon har varit försvunnen i över en månad.

Att katterna överlevt i lägenheten mellan 18 augusti och 5 september tror jag inte riktigt på. Har någon hjälpt katterna efter 18 augusti?

https://petsho.com/how-long-can-a-cat-go-without-water/
Citat:
Without any water intake, your feline can only survive a maximum of four days. If it is eating moist or wet food, then it can last longer than average since these contain water in them.
"Feline" är ett annat ord för katt.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-3134292/Cat-hides-shipping-container-survives-three-weeks-without-food-water-2-200-mile-journey-Cyprus-Brita in.html
Den katten i länken ovan måste ha varit i oerhört dåligt skick efter 3 v.
Citera
2018-09-29, 13:44
Medlem
Vet någon något mer om detta?

https://mitti.se/nyheter/brott/kvinna-fangen-jakobsberg/
Citera
2018-09-29, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Att katterna överlevt i lägenheten mellan 18 augusti och 5 september tror jag inte riktigt på. Har någon hjälpt katterna efter 18 augusti?

https://petsho.com/how-long-can-a-cat-go-without-water/

"Feline" är ett annat ord för katt.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-3134292/Cat-hides-shipping-container-survives-three-weeks-without-food-water-2-200-mile-journey-Cyprus-Brita in.html
Den katten i länken ovan måste ha varit i oerhört dåligt skick efter 3 v.

Bra spaning. Ett alternativ är att någon har haft tillgång till lägenheten och sett till katterna, i alla fall i början. Den personen skulle kunna vara T själv, någon som T bett se till katterna eller någon som är kopplad på något sämre sätt till hennes försvinnande.
Ett helt annat alternativ är att katterna har överlevt därför att de fått i sig vatten som finns i lägenheten på något sätt ändå, kanske t.ex. i badrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in