Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Nej, jag behöver inte ha alla svaren för att kunna kritisera den runda jordens modell.
Självklart inte. Det har ingen påstått heller. Men du behöver kunna ange en VÄG, experimentell, t.ex., för hur svaret ska nås. Du behöver också ta hänsyn till om det framkommer något som
talar emot en platt jord.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Turning Torso visar ingen rund jord, det kan tolkas så ja men visar ingen krökning.
Det är här jag upprepar samma jävla fråga gång på gång i olika tappningar: vad anser du skulle vara ett belägg på krökning? En pinne på en boll är alltså inte heller något som uppvisar en krökning? VAD är "krökning" i din värld och VAD ska man göra för att uppvisa en sådan?
Förstår du att du MÅSTE kunna besvara detta. Det är nämligen DU som sagt att Turning Torsos försvinnande INTE visar någon krökning.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
"Förtappad idiot. pajas, dummare än min hund osv" Ändrar i mina citat och avslutar med "intellektuell anständighet".
Du briljerar!
Jepp. Du är en idiot, pajas, dummare än min hund och jag besitter intellektuell anständighet. Du vet kanske inte vad det är? Kort sagt, jag reviderar min uppfattning i ljuset av nya belägg, jag rättar mina fel och jag blir *tacksam* om någon hjälper mig att rätta en felaktig uppfattning, eftersom alternativet vore att jag
även fortsättningsvis skulle ha fel.
Detta är alltså raka motsatsen till din dogmatism. Du kan inte riktigt argumentera för en platt jord, du vet inte, säger du, du förstår inte, du kan inte få någonting att rubba din position. Du vill ju inte ens redogöra för något som, om det skulle finnas, *skulle* ändra din position. Det vill säga, du kan inte förklara hur du tar reda på att du har fel, om du skulle ha fel. Jag kan komma på flera sätt som skulle visa att jag hade fel, om jag hade fel. Detta gör mig till intellektuellt hederlig och dig till dogmatiker.