Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Sadoman visade oss prickar i skyn och sade: skåda här är satelliter! Vi tog alla ett steg tillbaka och skådade prickarna, satelliterna.
Ja, och vi kan lätt bekräfta att det är satelliter med hjälp av det du kallar för "gadgets".
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Mitt resonemang handlar om ett planterat minnet som triggas av denna prick som vi lärt oss att det är en satellit, men har vi sett en satellit? Har vi sett kurvan? Nej. Vi har sett ett planterat minne, en trigger. Det kallas för ett super / hyper - sigill. Det används för att lura hjärnan att agera på ett visst sätt vid en trigger, en symbol, tex en prick på himlen som rör sig. Det används flitigt inom modern magi för att tex få dig själv att per automatik utföra något vid anblicken av en symbol.
Ditt "resonemang" är ju reflexivt svammel. Det kanske gäller för dig, att du "triggas" och tror på dina amsagor. Men för oss andra...
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Det handlar inte om dina gadgets.
...så handlar det visst om instrument och beräkning. Sånt som du inte behärskar alls.
Bara för att du beskriver vad DU upplever och "triggas" av, så kan du inte överföra detta på oss andra. Vetenskap handlar om intersubjektivitet och det du påstår är inte intersubjektivt.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Jag har inte pratat om att vända på bilden, observatören vänder sig om. Inte upp och ner.
Men JAG ber dig vända bilden uppochner! Har du gjort det än?
Du har fått mothugg vad beträffar ditt löjliga "vattnet går upp och möter horisonten" och att det skulle vara "omöjligt" på en rund jord. Du förstår inte att en kamera kan riktas? Hur skulle det annars se ut? Ett svart fält, en "intighet" mellan en horisont och vattnet? Förstår du inte har *horisont* är definitionsmässigt där vattnet eller marken slutar?
Vad menar du med "toppen av en boll"? Det har jag frågat dig förut och du har inte svarat. Inser du att du själv kan producera denna typ av bild med hjälp av ett klot och en kamera? Tror du det är omöjligt att få med ett klots yta och bakgrunden på samma foto? Fattar du inte att du är totalt blåst, att du inte ens vet vad en kamera gör?