2018-09-01, 15:56
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
1. Mer demonstrationer, mer detaljer på allt, replika av cavendish experimentet och flera test. Vakuum tester: - olika distanser, släng upp objekten, olika objekt
2. Det elektriska i atmosfären är inaktivt. Det måste aktiveras av något elektromagnet fält.
3. För att jag inte sett något experiment demonstrerat på det av "vetenskapen".
Det enda jag sett är saker från plattjordare.
1. Det har redan gjorts massor med experiment. Du får nog göra dessa själv, då du inte kan förklara exakt vilka experiment du saknar.
2. Det där var nya påståenden, ingen förklaring. Bevisa att ”det elektriska” i atmosfären finns och att det måste aktiveras, tack.
3. Se 1.
Citera
2018-09-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, den är befintlig, det är en volym.
Så rymden är en volym av inget?
Volymen av inget expanderar?

Ur filosofisk synpunkt låter ju detta mycket märkligt. Inget expanderar. Volymen av inget expanderar.

Det svarta hålet suger i sig inget.

Eftersom globjorden vänder upp och ner på allt så skulle man ju kunna säga att rymden består av något. I bibeln kan läsa hur gud separerade vattnen från vattnen, det skulle med andra vara mer rimligt om rymden bestod av något, tex vatten.
Citera
2018-09-01, 15:58
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Nej, det finns inte en enda tillrättalagd artikel som säger det, det är ju själva poängen med scientism.

Usch vad patetisk du är när du skyller på "scientism" när det i själva verket handlar om är att det inte finns några bevis för att jorden är platt.

Det är fritt fram för dig och andra plattjordare att leda er tes i bevis. Att ni inte lyckas beror inte på "scientism" utan på att jorden inte är platt.

Citat:
Tex så har en av grundpelarna för globmodellen och heliocentrismen, gravitationen aldrig bevisats och inte bevisas men ändå så är den sann i scientismens ögon. Något som inte är bevisat eller kan bevisas är sant enligt din modell.

Fast nu är det ju så att gravitation är bevisad så hela ditt resonemang faller pladask.

Att du av religiösa motiv vägrar acceptera detta betyder såklart inte ett jävla skit. Gravitationen är bevisad oavsett din tro.
Citera
2018-09-01, 15:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Och du ignorerar filmen som visar denna krökning som uppstår på Ponchatrain på ett platt golv.
Vem ignorerar bevisen mest oss två?
Nej, jag och andra skrev att vi inte såg någon krökning på objektens överkant.
Citera
2018-09-01, 16:03
Medlem
Citat:
1. Det har redan gjorts massor med experiment. Du får nog göra dessa själv, då du inte kan förklara exakt vilka experiment du saknar.
2. Det där var nya påståenden, ingen förklaring. Bevisa att ”det elektriska” i atmosfären finns och att det måste aktiveras, tack.
3. Se 1.
1. Du frågade vad jag saknade av experimenten som gjorts och jag svarade på det.
2. Men vad förstår du inte? Hur kan jag bevisa något när jag inte kan utföra vetenskapliga tester och experiment?
Hur kan detta bevisas när detta inte får göras? Allting som går emot nuvarande modell blir attackerad.

Och hade du varit mer genuin så hade du istället frågat
"Har du några bevis för detta, eller åtminstone några indikationer på det?"
Men direkt så attackerar du med "bevis", när inte ens din modell du sitter och tror på har starka bevis själv. Det är galet vad låg nivå det är på denna diskussion.

3. Vad är så svårt och förstå med detta? Jag har sett NOLL demonstrationer på atmosfären.
Något du inte verkar bry dig om heller.
Du är inte intresserad av att se ifall atmosfären kan göra en kurva?
Citera
2018-09-01, 16:04
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Så rymden är en volym av inget?
Nej, det finns partiklar, men det är så glest mellan dem att det kallas för tomrum
Citat:
Volymen av inget expanderar?
Det är det nog ingen som vet, det vi vet är att avståndet mellan galaxer ökar.

Citat:
Ur filosofisk synpunkt låter ju detta mycket märkligt. Inget expanderar. Volymen av inget expanderar.
Bara om premissen ”inget expanderar” är sann.

Citat:
Det svarta hålet suger i sig inget.
Det suger i sig partiklar i rymden och andra himlakroppar.

Citat:
Eftersom globjorden vänder upp och ner på allt så skulle man ju kunna säga att rymden består av något. I bibeln kan läsa hur gud separerade vattnen från vattnen, det skulle med andra vara mer rimligt om rymden bestod av något, tex vatten.
Rymden består som sagt av något.
Citera
2018-09-01, 16:05
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
1. Du frågade vad jag saknade av experimenten som gjorts och jag svarade på det.
2. Men vad förstår du inte? Hur kan jag bevisa något när jag inte kan utföra vetenskapliga tester och experiment?
Hur kan detta bevisas när detta inte får göras? Allting som går emot nuvarande modell blir attackerad.

Och hade du varit mer genuin så hade du istället frågat
"Har du några bevis för detta, eller åtminstone några indikationer på det?"
Men direkt så attackerar du med "bevis", när inte ens din modell du sitter och tror på har starka bevis själv. Det är galet vad låg nivå det är på denna diskussion.

3. Vad är så svårt och förstå med detta? Jag har sett NOLL demonstrationer på atmosfären.
Något du inte verkar bry dig om heller.
Du är inte intresserad av att se ifall atmosfären kan göra en kurva?
1. Nej du efterlyste fler experiment i allmänhet.
2. Du får anlita någon som kan.
3. Se 2.
Citera
2018-09-01, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Usch vad patetisk du är när du skyller på "scientism" när det i själva verket handlar om är att det inte finns några bevis för att jorden är platt.

Det är fritt fram för dig och andra plattjordare att leda er tes i bevis. Att ni inte lyckas beror inte på "scientism" utan på att jorden inte är platt.

Fast nu är det ju så att gravitation är bevisad så hela ditt resonemang faller pladask.

Att du av religiösa motiv vägrar acceptera detta betyder såklart inte ett jävla skit. Gravitationen är bevisad oavsett din tro.
Ja, du upprepar mer än gärna att gravitationen är bevisad men din egen vetenskap erkänner ju att den inte bevisad.
Citera
2018-09-01, 16:09
Medlem
Citat:
Nej, det finns partiklar, men det är så glest mellan dem att det kallas för tomrum

Det är det nog ingen som vet, det vi vet är att avståndet mellan galaxer ökar.

Bara om premissen ”inget expanderar” är sann.

Det suger i sig partiklar i rymden och andra himlakroppar.

Rymden består som sagt av något.
Så det svarta hålet suger i sig saker som befinner sig i ett vakuum, ett vakuum i sig har ju en sugeffekt. Jag ser inte hur det går ihop.
Citera
2018-09-01, 16:14
Medlem
Citat:
1. Nej du efterlyste fler experiment i allmänhet.
2. Du får anlita någon som kan.
3. Se 2.
1. ok.
2. Ok
3. Ok
Citera
2018-09-01, 16:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
. Till saken hör att all obligatorisk utbildning handlar om att lära sig modeller och värderinger. Ingen utbildning handlar om att ta reda på sakers tillstånd.

Citat:
Exakt så är det med utbildningarna och i stora delar av vårt samhälle. Och i många utbildningar så memorerar man textböcker dessutom, det är ju inget uttryck för intelligens direkt.

Det är väldigt tydligt att du inte har någon högre utbildning eller ens förståelse över hur sådan fungerar.

En av grundpelarna inom inom naturvetenskaplig utbildning är just att ta reda på saker tillstånd, försöka falsifiera gällande modeller samt genom experiment bekräfta att teorin vi lär oss verkar stämma.

Som exempel så är det ingen inom högre utbildning som blint accepterar gravitation. I sjävla verket gör man massor med experiment för att falsifiera gravitationen . Man kollar tyngdkraften i vakuum, man kollar tyngdkraften i en skärmbur och man kollar tyngdkraften på olika höjder och så vidare.

Citat:
.Om du skrev att jorden var platt på geografiprovet skulle du bli underkänd...

Ja tack och lov för det. Någon jävla måtta på fördummningen av samhället måste det finnas.
Citera
2018-09-01, 16:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, du upprepar mer än gärna att gravitationen är bevisad men din egen vetenskap erkänner ju att den inte bevisad.
Källa på att vetenskapen ”erkänner” att gravitationen inte är bevisad, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in