Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Lite orolig för att du har rätt i detta. Frågan är bara varför det inte går framåt.
Om mordet pågick under så pass lång tid som man kan tro av dalaans vittnesmål, känns det otroligt att ingen DNA har framträtt på sådant sätt att NFC fått träff och att DNA:n måste vara knytet till mordet.
Det är av denna anledning min tro på SD som GM tynar bort mer och mer, eller så har han varit så iskall och återvänt till mordplatsen med klorin eller liknande. Det som talar emot det är att det går nog åt mer än en liter som man kanske har hemma.
Kan det vara så att det finns annan DNA som polisen inte fått träff på? Då tror jag man skulle gått ut med större insats redan nu med topsning, och det skulle bli känt inom geocachingen ganska snabbt. Så det tror jag inte heller på.
Nu när jag skrev ovanstående så tänker jag om lite. Nu får ni stå ut med mitt virrvarv i tankarna igen...
Om polisen inte går ut och topsar bekanta till LW så tyder det på att dom har en träff. Om den träffen är SD och den kom efter han släpptes, så kanske utredningen skulle dra ut så pass mycket som nu, för att bygga ett vattentät case. Kanske, men... nja...
Om däremot polisen fått en känd träff som inte är SD, så kommer vi i annan dager. Speciellt om den personen har åberopat alibi eller liknande.
Nja, hoppas verkligen att detta löser sig snart. Jobbigt för alla närstående och inblandade.
Finns säkert många skäl till varför det inte går framåt, ett skäl skulle kunna vara att de tittar på fel gubbe som skyldig till mordet t.ex.
Säg nu att det enda reella de har är anmälningarna som LW gjort mot MGM, då förstår jag att de inte kommer längre, skulle det t.ex vara som det påstås i tråden att MGM var den sista som hade kontakt med LW visserligen elektroniskt via chatt verkar det som om då hade åklagaren fått igenom sin begäran om "sannolika skäl", något annat finns inte på kartan.
Likaså om de skulle fått en träff med DNA, MGM skulle suttit i kylan direkt, något känns allvarligt fel i det här fallet.
I Arbogafallet (Johanna Möller) så fick en av JM,s svärsöner smaka på statens gästfrihet endast på ett vittnesmål från JM,s medbrottsling Rajabi, det gällde A*i-delen i det fallet så nog fan skaver det här fallet rejält.