2018-09-27, 22:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Riktigt rolig

KJ i Boden ... troligen ett av de första fallen jag följde ordentligt. Han var också intresserad av båda könen ...
Första gången som jag introducerades till ordet styckmördare.

Känner du till fallet sedan tidigare?
Hahahaha.
ja, det var bra uttryck.

Ja, via media. Sicket dilemma. Nu ska Kim Marie kanske till Hinseberg. Hur i hela friden ska det gå har de tänkt sig? Tror inte det sker ett mottagande med öppna armar - när hon styckades var det av en man oavsett.
Alltså, ursäkta men.. det sägs att en sådan person ska vara psykiskt stabil och beslutet välgenomtänkt. En styckmördare?'

Kemisk kastrering kan de ju testa om de har lust att vara kvinna. Steffen tyckte ju det var förfärligt med alla hormonsvallningar och svettningar. Klänningsuget kanske minskar.
Citera
2018-09-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha.
ja, det var bra uttryck.

Ja, via media. Sicket dilemma. Nu ska Kim Marie kanske till Hinseberg. Hur i hela friden ska det gå har de tänkt sig? Tror inte det sker ett mottagande med öppna armar - när hon styckades var det av en man oavsett.
Alltså, ursäkta men.. det sägs att en sådan person ska vara psykiskt stabil och beslutet välgenomtänkt. En styckmördare?'

Kemisk kastrering kan de ju testa om de har lust att vara kvinna. Steffen tyckte ju det var förfärligt med alla hormonsvallningar och svettningar. Klänningsuget kanske minskar.

Om det nu är själva gränssnittet som utgör den sexuella drivkraften, hur skall ... fortsättningen då bli?
Citera
2018-09-28, 12:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om det nu är själva gränssnittet som utgör den sexuella drivkraften, hur skall ... fortsättningen då bli?
Ja, det vete tusan.
Utifrån ett ungefärligt tema så har en del sexualsadistiska mördare blivit klädda i kvinnokläder av mödrarna som önskat få en dotter. Det är ju en jäkla skillnad i att vilja vara tjej eller att påtvingas.
Det blir dubbel kränkning. Dels känsla att inte duga och sen att skämmas inför omgivningen.
Finns det sen en störning eller psykisk sjukdom med i bilden bådar det inte gott inför framtiden.

Antar att det då handlar om nån snedvriden kedjereaktion; bär på bitterhet, som blir hat och som sen leder till aggressiv sexualitet mot kvinnor. Att vederbörande tänder på hämnden.
Samtidigt fortsätter de kanske att försöka vara "dottern" som aldrig dög eller vad det nu kan handla om. Nåt infantilt beteende som blir skevt när det mixas med sexualitet.
Ambivalent är det oavsett att vilja vara det man vill döda. Att hata det man älskar.
Jag får ringa Freud.

PM uppvisar tecken på samma dubbelhet oavsett om han inte använder high heels och knappast varit klädd som en docka som barn. Han snackar drömskt om kvinnor. Denna sida, den omvårdande, gode feministen visar han upp utåt. Kammar DK i timmar, tröstar då hon blivit misshandlad.
Den som älskar kvinnor så mycket att han vill omge sig med dem i drivor och älska med dem tills himlen vet när...
han sen tänker döda dem.

Till vittnet han inviterade den 26 juli, dvs den mkt unga tjejen på hangaren, hade han kollat på henne när hon bytte om till deras obligatoriska militäroverall, och sagt nåt drömskt:
Om han hade en sån kropp så skulle han använda den.

Han är medveten kognitivt om att hans farsa inte är ok men relaterar inte till det emotionellt.
Mamman blir draken i dramat, svikaren.
Tråkig, dum och ordentlig. Gränssättande. Hon försvann - poff! - och det var lika gott det.
Att det var pappan som portade mamman tar han inte in. Att pappan vältrar sig i skitsnack, är bitter med snedvriden kvinnosyn finns inte med på kartan.
Här är ju solklart en grogrund till kvinnohat som psykologerna även reagerat på och uttalat sig om i media.
Senast redigerad av develi 2018-09-28 kl. 12:41.
Citera
2018-09-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ja, det vete tusan.
Utifrån ett ungefärligt tema så har en del sexualsadistiska mördare blivit klädda i kvinnokläder av mödrarna som önskat få en dotter. Det är ju en jäkla skillnad i att vilja vara tjej eller att påtvingas.
Det blir dubbel kränkning. Dels känsla att inte duga och sen att skämmas inför omgivningen.
Finns det sen en störning eller psykisk sjukdom med i bilden bådar det inte gott inför framtiden.

Antar att det då handlar om nån snedvriden kedjereaktion; bär på bitterhet, som blir hat och som sen leder till aggressiv sexualitet mot kvinnor. Att vederbörande tänder på hämnden.
Samtidigt fortsätter de kanske att försöka vara "dottern" som aldrig dög eller vad det nu kan handla om. Nåt infantilt beteende som blir skevt när det mixas med sexualitet.
Ambivalent är det oavsett att vilja vara det man vill döda. Att hata det man älskar.
Jag får ringa Freud.

PM uppvisar tecken på samma dubbelhet oavsett om han inte använder high heels och knappast varit klädd som en docka som barn. Han snackar drömskt om kvinnor. Denna sida, den omvårdande, gode feministen visar han upp utåt. Kammar DK i timmar, tröstar då hon blivit misshandlad.
Den som älskar kvinnor så mycket att han vill omge sig med dem i drivor och älska med dem tills himlen vet när...
han sen tänker döda dem.

Till vittnet han inviterade den 26 juli, dvs den mkt unga tjejen på hangaren, hade han kollat på henne när hon bytte om till deras obligatoriska militäroverall, och sagt nåt drömskt:
Om han hade en sån kropp så skulle han använda den.

Han är medveten kognitivt om att hans farsa inte är ok men relaterar inte till det emotionellt.
Mamman blir draken i dramat, svikaren.
Tråkig, dum och ordentlig. Gränssättande. Hon försvann - poff! - och det var lika gott det.
Att det var pappan som portade mamman tar han inte in. Att pappan vältrar sig i skitsnack, är bitter med snedvriden kvinnosyn finns inte med på kartan.
Här är ju solklart en grogrund till kvinnohat som psykologerna även reagerat på och uttalat sig om i media.

Mycket freudianskt, men en intressant teori.
Citera
2018-09-28, 13:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mycket freudianskt, men en intressant teori.
Ja, möjligen angående det ambivalenta och duala, men resten är nog mer breda funderingar kring hur deras snedvridna sexualitet uppstår (snedvriden som påtvingat alltså, kränkning och påföljande hat).
Andra fenomen är förskjutande, bristande uppmärksamhet från en vårdare där då barnet glider in i en fantasivärld som är mer hanterbar. Med tiden uppstår dock temata på hämnd och annat otrevligt, mixat med aggressiv sexualitet. Samma fenomen vid våld eller övergrepp.
Men intressant är det onekligen. Att vissa har en medfödd sårbarhet verkar vara en grundläggande faktor eftersom övervägande andel personer med svår barndom inte blir varken perversa, sexualsadistiska mördare eller seriemördare.
Senast redigerad av develi 2018-09-28 kl. 13:07.
Citera
2018-09-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ja, möjligen angående det ambivalenta och duala, men resten är nog mer breda funderingar kring hur deras snedvridna sexualitet uppstår (snedvriden som påtvingat alltså, kränkning och påföljande hat).
Andra fenomen är förskjutande, bristande uppmärksamhet från en vårdare där då barnet glider in i en fantasivärld som är mer hanterbar. Med tiden uppstår dock temata på hämnd och annat otrevligt, mixat med aggressiv sexualitet. Samma fenomen vid våld eller övergrepp.
Men intressant är det onekligen. Att vissa har en medfödd sårbarhet verkar vara en grundläggande faktor eftersom övervägande andel personer med svår barndom inte blir varken perversa, sexualsadistiska mördare eller seriemördare.

Ja, och därför är stress- och sårbarhetsmodellen intressant. Inom samma familj kan barnen uppleva sin barndom på helt olika sätt när de berättar om den i vuxen ålder. Ett barn kan vara sårbart och ett annat robust nog att klara av en otrygg barndom (maskrosbarn). Som för PM och hans syskon, även om de bara levde ihop de första åren av PMs liv. En bror begick ju självmord, en annan (PM) blev en av de värsta mördare Danmark har skådat - och en tredje verkar leva ett tämligen normalt liv.

Här är en enkel beskrivning av stress-sårbarhetsmodellen som jag vet att du redan känner till men som kanske någon annan vill läsa:

https://lattattlara.com/klinisk-psykologi/stress-sarbarhetsmodellen/
Citera
2018-09-28, 16:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja, sädesvätska utan spermier. Han var nog väldigt tänd på gluttande om man tänker på filmerna. Tror även att Kragh är helt rätt när PM sägs stå passiv och glo på klubben han blev utkastad från.
Var det rätt sorts våld, tortyr eller BDSM så verkar penetrering vara sekundärt. Att iaktta sadism verkar vara bästa grejen.
Lite så verkar det ju ha varit gällande NB också, en massa skvättande vid fönstret, inget samlag med offret.
Must see. Ska styckmördaren till hinsan sen då?

Verkar som så, en liten fluktare i samband med att det finns fler personer närvarande än han själv vad det nu kan bero på, en rädsla för att inte räcka till inför de mer erfarna kanske, kan ju vara lite skämmigt att tappa ståndet när man piskar upp en fastbunden kvinna.

Som jag förstod det så vill KJ till ett kvinnofängelse, h*n har ju problem där han sitter och har valt isolering.

Styckdråpare är förresten den korrekta benämningen på honom, han blev ju dömd för dråp inte mord på grund av hans problematik och nu med facit i hand så blir det ännu klarare att KJ skulle haft RPV, h*n är trasig men inte på det sätt som Madsen och Lundin är trasiga, KJ har en annan problematik.
Citera
2018-09-28, 16:32
Medlem
Det var glädjande nyheter man kom hem till må jag säga! Tack för det Østre Landsret och en helt enig domarkår dessutom. Som grädde på moset högre skadestånd till fästmannen och skadestånd till hennes föräldrar. Kunde inte bli så mycket bättre, härligt! Bara att hoppas att PM ger sig nu och inte begär prövning av fallet.
Citera
2018-09-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Förutom min inställning till att dödsstraff inte ska existera, så anser jag att det dessutom är en alltför enkel lösning. Att däremot dväljas livet ut i fångenskap är ett bättre och rättvisare straff.
Jag tycker inte att livstidsfängelse är ett rättvisare straff för Madsen men det ett mer civiliserat. Han kommer inte att känna den ångesten och smärtan som Kim kände utan kommer att onanera och njuta när han tänker på den kvällen. Jag kan inte säga att jag inte blir glad om någon medfånge slår honom ihjäl, då, ljuger jag. Hoppas att han inte kunnat skicka filmen på tortyren till nån krypterad "darkside" genom en oregistrerad mobil med kontantkort.
Citera
2018-09-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tycker inte att livstidsfängelse är ett rättvisare straff för Madsen men det ett mer civiliserat. Han kommer inte att känna den ångesten och smärtan som Kim kände utan kommer att onanera och njuta när han tänker på den kvällen. Jag kan inte säga att jag inte blir glad om någon medfånge slår honom ihjäl, då, ljuger jag. Hoppas att han inte kunnat skicka filmen på tortyren till nån krypterad "darkside" genom en oregistrerad mobil med kontantkort.

Det kanske blir som du önskar. I alla fall skulle inte jag sörja om någon nackade honom i fängelset. Trots att det skulle vara ett brott. Om han lider i fängelset så är det hans eget fel att han kom dit. Han kan inte skylla på någon annan. Han har medvetet och med stor förslagenhet både förberett och utfört det vidriga brottet. Är man inte psykiskt sjuk så har man alltid ett val och PM valde fel.
Citera
2018-09-28, 18:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Verkar som så, en liten fluktare i samband med att det finns fler personer närvarande än han själv vad det nu kan bero på, en rädsla för att inte räcka till inför de mer erfarna kanske, kan ju vara lite skämmigt att tappa ståndet när man piskar upp en fastbunden kvinna.

Som jag förstod det så vill KJ till ett kvinnofängelse, h*n har ju problem där han sitter och har valt isolering.

Styckdråpare är förresten den korrekta benämningen på honom, han blev ju dömd för dråp inte mord på grund av hans problematik och nu med facit i hand så blir det ännu klarare att KJ skulle haft RPV, h*n är trasig men inte på det sätt som Madsen och Lundin är trasiga, KJ har en annan problematik.
Han är väldigt komplex, det brukar finnas ett mer ensidigt sexuellt tändningsmönster. Men det är väl som psykiatrikerna sa; polymorf pervers. Eller som han själv säger - tänjer på varenda gräns som finns..
Men fluktare tror jag nog ligger nära till hands, man får ta med i beräkningen att detta var för länge sen och nåt som ofta är en starter. Att han glor på BDSM alltså. Sen eskalerar parafilier eller att det finns flera när det kommer till perversa personer i klass med PM.
Han gillade ju gruppsex, hade Sasha Grey som idol (likt älskarinnan D) samt gillade även manliga organ vid våldtäkts"lek" (hur fan man nu kan leka nåt så obehagligt, ett hån mot offer i mitt tycke).

Ja just ja. Märklig benämning - styckdråp. De andra är ju psykopater så det blir ju annorlunda givetvis. Frågan är väl om det ens blir bättre på nästa ställe, tveksamt om de kvinnorna är så öppensinnade.. men man vet väl aldrig.
KMV kanske hålls sysselsatta framledes.
Citera
2018-09-28, 18:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det var glädjande nyheter man kom hem till må jag säga! Tack för det Østre Landsret och en helt enig domarkår dessutom. Som grädde på moset högre skadestånd till fästmannen och skadestånd till hennes föräldrar. Kunde inte bli så mycket bättre, härligt! Bara att hoppas att PM ger sig nu och inte begär prövning av fallet.
Funderade på vart i hela friden du höll hus mitt i firandet. Menar du att du har ett liv bortom tråden? Hahahaha.
Lekte dansk en sväng.

Ja, det var en jäkla seger och skönt att han sitter 12 år utan att kunna göra ett förbannade dugg gällande ansökningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in