Citat:
Nu gjorde du bort dig totalt igen, som väntat.Ja just det, du har ju lärt dig i skolan att solen står still.. medans planeter åker i cirklar runt solen som står still.. du fick aldrig lära dig att solen flyger fram genom galaxen i hundratusentals kilometer i timmen, medans planeter snurrar runt i en perfekt spiralbana efter solen som flyger frammåt.
Det kan vara därför ni stannade i evolutionen också.. för ni trodde att allt stod still.. och ni förstod aldrig varför planeters banor är formade som DNA-spiraler.
Ni trodde istället att det var runda cirklar som är planetbanor lol.
Det kan vara därför ni stannade i evolutionen också.. för ni trodde att allt stod still.. och ni förstod aldrig varför planeters banor är formade som DNA-spiraler.
Ni trodde istället att det var runda cirklar som är planetbanor lol.
För det första påstås det inte i skolan att solen står still, så hur skulle jag ha ”lärt mig det” i skolan?
För det andra så rör sig inte solen framåt, utan rör sig också i sin tur i en bana kring galaxens centrum, och, vilket är ännu viktigare, planeternas omloppsbanor är heller inte cirkelformade, vilket är ett krav för en ”perfekt spiralbana”, och avslutningsvis så är planetbanorna omkring solen inte vinkelräta mot solens rörelseriktning, vilket skulle vara det absoluta kravet för en ”perfekt spiralbana”. I själva verket är vinkeln omkring 60 grader, vilket är en del i förklaringen av varför omloppsbanorna är elliptiska och inte helt runda.
Se här: https://medium.com/starts-with-a-bang/our-motion-through-space-isnt-a-vortex-but-something-far-more-interesting-adac9ebd77eb
Citat:
Jaså? Du visar då sannerligen inga tecken på att kunna något alls om logik, så hur skulle du kunna programmera?Gudarna har skrivit ALLA lagar om hur kemi, musikackord och allt sånnt ska fungera.. och även planetbanor och ekosystem.. nån har skrivit koderna.. för koder kan inte skriva sig själv.. och det vet alla som är som mig då jag är utbildad dataprogremmerare, och vet därför vad en kod är, och hur ett kodande av programvara går till.. och att en programkod aldrig kan skriva ihop sig själv av en slump då det är medvetna funktioner som kodas in i programmet när man skapar koden för det i tex. C++ och dom där programmen.
Jag har själv sysslat med programmering och felsökning av program, men det är heller ingen som påstår att programkod skrivit sig själv genom slump, utan att något som klumpat ihop sig genom slump visat sig fungera som programkod, helt oavsiktligt.
Om man rör omkring bokstäver och tecken i en hög tillräckligt länge så hamnar till slut några bokstäver och tecken i ordningen ”int main()” och ett program har påbörjats.
Och, för att återknyta detta till det ovannämnda, så vill jag påpeka att planeternas avstånd till solen inte är konstant, utan planeterna bortom Saturnus avlägsnar sig så sakteliga, medan Jupiter närmar sig solen i motsvarande grad. Det innebär att solsystemet ofrånkomligen någon gång i framtiden kommer att bli instabilt igen, men det är däremot inget som beräknas inträffa förrän om några miljoner år.
Menar du alltså att gud, den utmärkte programmeraren, avsiktligt skapade en självförstörande programkod? Kul tanke.
Citat:
Kan du aldrig låta bli att trampa i klaveret?Om universum expanderar i alla riktningar så antar jag att ni är tillbaka på ruta ett.. genom att påstå att Jorden är universums mittpunkt där en stor explosion hände som fortfarande expanderar universum i alla riktningar utifrån "smällpunkten" som då måste vara här på Jorden.. det var alltså¨här som den stora smällen hände.. vi är i mitten av universum där allt började. Halleluyah!!
Dom förstår nog att varken du eller jag kommer att ha tiden att dra fram teleskåpet och kartlägga expansionen av universum i alla riktningar förutom här på JOrden där expanderar ingenting eftersom vi är mitt i expansionen mittpunkt ju. Wow.
Dom förstår nog att varken du eller jag kommer att ha tiden att dra fram teleskåpet och kartlägga expansionen av universum i alla riktningar förutom här på JOrden där expanderar ingenting eftersom vi är mitt i expansionen mittpunkt ju. Wow.
När påstod jag att jorden var universums mittpunkt?
Citat:
Tyvärr verkar det inte som om du har lärt dig ett enda dugg eftersom du hela tiden rapar upp samma idiotiska missuppfattningar, oavsett hur många gånger som jag eller någon annan visar för dig hur fel du har.Du dillar fortfarande om att evolutionen skulle ha något med planetbanor att göra och du har fortfarande inte lärt dig vad big bang-teorin faktiskt påstår, trots att jag (och andra) påpekat det för dig upprepade gånger här i denna tråd under de senaste veckorna.