Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Men din big bang teori bevisar att den inte är vetenskaplig.. eftersom vetenskap är när tester bevisar nånting.. dvs aldrig nånsin har vetenskap varit en jävla obevisad teori som big bang..
En
vetenskaplig teori är ett system av definitioner, påståenden (teser), antaganden och/eller modeller som tillsammans ger
en möjlig förklaring till ett observerat fenomen och ger upphov till
testbara prediktioner. En vetenskaplig teori har undergått rigorösa undersökningar och anses av etablerade forskare
inte ha motbevisats av dessa, eller har åtminstone någon form av empiriskt stöd.
När det gäller BBT: Teorin täcker tidsperioden sedan universum var mycket, mycket ungt och fram till idag. Det vill säga, den behandlar INTE vad som hände och vad som var före, om något. BBT handlar ENBART om universums pågående expansion. Det vill säga
observationen att allt i universum rör sig ifrån varandra och synbart expanderar.
Det vill säga, BBT är förklaringsmodellen gällande observationen att universum expanderar. Det är allt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Big_Bang
Nu kanske du kan sluta fantisera om allt du inte vet någonting om. När grisar flyger, antar jag..
Citat:
och aldrig nånsin har dom varit riktiga forskare när dom sa att ni skulle tro på deras teorier.. för äkta forskare håller inte på med sånna uppmaningar,
Vilka forskare gjorde det och när? Jag tror du ljuger igen.
Citat:
eller med teorier som ingen kan bevisa. Det är präster och religiösa ledare som håller på med att förespråka medlemmars tro på obevisade saker, framför studier av bevis.
Vi har observerat att universum expanderar. Det är bevis/fakta. BBT är en förutsägande förklaringsmodell gällande sagda expansion. Vad är det som är obevisat?
Citat:
Mitt oförstående lol.. den var bra.
Fortsätt tro du.
Exakt, ditt oförstående. Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Alls.