2018-09-26, 14:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vi har redan diskuterat detta hur jag ser bevis för gudar i princip alla designade system som jag ser och som inte har designats av människor..
medans du är en sån som kan se på solsystem och ekosystem utan att kunna räkna ut att dom är designade medvetet.

Jag är medvetande om, att du opererar med alternativ bevisföring.
Citera
2018-09-26, 14:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag är medvetande om, att du opererar med alternativ bevisföring.

Ah precis jag håller inte på med "normal bevisföring" genom en tro på galna teorier som big bang.. och lyssna på CERN forskare som säger emot sig själva.

Vill man prata bevisföring med mig så måste man komma med bevis istället för galna teorier om stora smällar av skapelser.. eftersom jag kan räkna ut att forskarna som kom på idén om stor smäll.. inte kan veta om det är sanningen.. så varför ska jag tro på nån som jag VET inte kan VETA det som den säger.

Sånna som du är inte lika strikta när det gäller bevisföring.. så även teorier kan få passera som "sanningar"/bevis i din värld.
Citera
2018-09-26, 14:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ah precis jag håller inte på med "normal bevisföring" genom en tro på galna teorier som big bang.. och lyssna på CERN forskare som säger emot sig själva.

I praksis håller du öht inte på med nån typ av bevisföring alls.
Citera
2018-09-26, 15:29
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

I praksis så skriver du samma saker varje gång du skriver... du har valt ignorans skriver du.. okej säger jag, kan du sluta skriva till mig nurå så att vi slipper repetera att du valde ignorans och jag valde att fortsätta lära mig nya saker genom att studera bevisen som är synliga för alla?

Du har lixom många tusentals inlägg.. och alla inlägg handlar om att du är ignorant och inte ser dittan eller dattan.

Lixom grattis, du är normal nog att vara en hjärntvättad löneslav som ser på tv och tror att inget är bevisat så länge du väljer att ignorera bevisen.
Citera
2018-09-26, 15:35
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nån skrev att att forskarna som håller på med CERN, säger att dom försöker skapa den miljö som existerade precis EFTER den stora smällen av skapelse.. genom att krasha partiklar in i varandra.
Kan du inte räkna ut att dom påstår att big bang både är bevisad och att den har skapats genom att krockande partiklar.. och att dom bevisar detta för er genom att ha CERN maskinen som kan skapa den miljön som forskarna "vet" fanns precis efter krashande partiklar skapat universum genom en stor smäll av skapelse.

Det finns inga ateister som kallar big bang för stor smäll av skapelse.. jag gör mitt bästa för att få dem att förstå att ordet bang betyder smäll.. men jag tror inte att dom förstår att stor smäll är den svenska översättningen på big bang. Dom tror säkert att dom kan engelska, men bevisen talar ju för sig själv,. ni kan inte ett skit annat än att tro på troende forskare som drar fram teori efter teori som ni bara ska tro på för att leva livets mening som aldrig handlade om att använda eran intelligens och intresse för sanning och rättvisa.. för något posetivt.

Ditt oförstående motbevisar inte vetenskapen. Ditt oförstående bevisar inte heller några gudar.
Citera
2018-09-26, 15:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ditt oförstående motbevisar inte vetenskapen. Ditt oförstående bevisar inte heller några gudar.

Men din big bang teori bevisar att den inte är vetenskaplig.. eftersom vetenskap är när tester bevisar nånting.. dvs aldrig nånsin har vetenskap varit en jävla obevisad teori som big bang.. och aldrig nånsin har dom varit riktiga forskare när dom sa att ni skulle tro på deras teorier.. för äkta forskare håller inte på med sånna uppmaningar, eller med teorier som ingen kan bevisa. Det är präster och religiösa ledare som håller på med att förespråka medlemmars tro på obevisade saker, framför studier av bevis.

Mitt oförstående lol.. den var bra.
Fortsätt tro du.
Citera
2018-09-27, 08:28
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Men din big bang teori bevisar att den inte är vetenskaplig.. eftersom vetenskap är när tester bevisar nånting.. dvs aldrig nånsin har vetenskap varit en jävla obevisad teori som big bang..
En vetenskaplig teori är ett system av definitioner, påståenden (teser), antaganden och/eller modeller som tillsammans ger en möjlig förklaring till ett observerat fenomen och ger upphov till testbara prediktioner. En vetenskaplig teori har undergått rigorösa undersökningar och anses av etablerade forskare inte ha motbevisats av dessa, eller har åtminstone någon form av empiriskt stöd.

När det gäller BBT: Teorin täcker tidsperioden sedan universum var mycket, mycket ungt och fram till idag. Det vill säga, den behandlar INTE vad som hände och vad som var före, om något. BBT handlar ENBART om universums pågående expansion. Det vill säga observationen att allt i universum rör sig ifrån varandra och synbart expanderar.

Det vill säga, BBT är förklaringsmodellen gällande observationen att universum expanderar. Det är allt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Big_Bang

Nu kanske du kan sluta fantisera om allt du inte vet någonting om. När grisar flyger, antar jag..
Citat:
och aldrig nånsin har dom varit riktiga forskare när dom sa att ni skulle tro på deras teorier.. för äkta forskare håller inte på med sånna uppmaningar,
Vilka forskare gjorde det och när? Jag tror du ljuger igen.
Citat:
eller med teorier som ingen kan bevisa. Det är präster och religiösa ledare som håller på med att förespråka medlemmars tro på obevisade saker, framför studier av bevis.
Vi har observerat att universum expanderar. Det är bevis/fakta. BBT är en förutsägande förklaringsmodell gällande sagda expansion. Vad är det som är obevisat?

Citat:
Mitt oförstående lol.. den var bra.
Fortsätt tro du.
Exakt, ditt oförstående. Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Alls.
Citera
2018-09-27, 08:52
Medlem
Äre inte lite för lite delar i rymden för en smäll från solen ? Å ä solen inte lite för hel för att varit en explosion. Och vad har universums expansion med att solen dvs gud har exploderat. Å fallit tillbaka. Har Gud verkligen påverkat så att hela universum sväller ?
Sol smällen mena jag. Ush vad mycke planeter dvs delar det vart. 8 delar å en måne

Vilken jädra smäll ! Sickan
Senast redigerad av troligengud 2018-09-27 kl. 08:59.
Citera
2018-09-27, 09:43
Medlem
Jag har redan gett er bevis ändå tvivlar ni?
Syndare
Håller på med ett program på datorn som antagligen kommer bevisa gud oxå.
Men jag har fastnat lite . Hjärnan verkar inte räcka till.
Jäkla gud.
Senast redigerad av troligengud 2018-09-27 kl. 09:45.
Citera
2018-09-27, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Jag har redan gett er bevis ändå tvivlar ni?
Syndare
Håller på med ett program på datorn som antagligen kommer bevisa gud oxå.
Men jag har fastnat lite . Hjärnan verkar inte räcka till.
Jäkla gud.
Har du ingen trolig bild? Det brukar hjälpa lite när du längtar!
Troligtvis bara fel på bildöverföringen så ta en kaffe och vänta som vi. Va spännande!
Citera
2018-09-27, 15:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
I praksis så skriver du samma saker varje gång du skriver

Japp. Jag kallar en spade för en spade och påpekar, att du:

1. Inte har en susning om vad elementär logik är.

2. Förväxlar "bevis" och "postulat".

3. Och iövrigt opererar med din egen alternativa typ av bevisförings-metodologi, som ledar till pseudo-bevis (som t.ex. att jag skulle kunne påstå, att det "bakom" det observerbara kosmos skulle finnas "transmofoglyfiering av ambrojade").
Citera
2018-09-27, 20:15
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
En vetenskaplig teori är ett system av definitioner, påståenden (teser), antaganden och/eller modeller som tillsammans ger en möjlig förklaring till ett observerat fenomen och ger upphov till testbara prediktioner. En vetenskaplig teori har undergått rigorösa undersökningar och anses av etablerade forskare inte ha motbevisats av dessa, eller har åtminstone någon form av empiriskt stöd.

Vetenskap är när man gör tester som bevisar nånting.. så hur kan det vara en vetenskaplig teori om teorin inte bevisar nånting?

En vetenskapsteori bevisar enbart vad någon tror på.. för det hade inte varit en teori om den gick att bevisa.. och bevis är vad vetenskap handlar om.. inte galna teorier som är obevisbara.

Det är ologiskt att påstå att en teori är vetenskaplig.. så var glada att ni inte tänker logiskt innan ni tror att teorier bevisar sanningen om verkligheten och meningen med livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in