Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Det vore bra om du slutade att skriva om sådant som du inte förstår. Då skulle du slippa att skämma ut dig genom att påstå sådana dumheter som att planetbanor är spiraler eller att evolutionsteori har något som helst med planetbanorna att göra.
Big bang-teorin försöker heller inte förklara planetbanorna eller ens universums ursprung. Den bevisar bara att universum expanderar i alla riktningar, vilket faktiskt har bevisats genom utförliga mätningar. En slutsats av det beviset är att universum om det expanderar i alla riktningar måste ha en gemensam utgångspunkt. Däremot påstår inte big bang-teorin att universum uppstod ur tomma intet vid denna utgångspunkt, det är det bara kreationister som påstår i försök att få big bang-teorin att låta lika korkad som deras egen teori om att universum skapades ur tomma intet.
Det slumpmässiga i bildandet av planeter är bara att enskilda partiklar kom så nära varandra att de klumpade ihop sig och genom en slump stötte på ytterligare partiklar som då lades till i klumpen, som då efterhand blev större och större och en jämvikt uppnåddes.
Du kan själv se hur ungefär hur det fungerar med jämvikt i ett system om du rör om i en grumlig vätska. Tyngre partiklar hamnar närmare centrum och lättare partiklar längre ut från centrum, dvs. partiklarna söker ett visst avstånd från centrum som ger en jämvikt baserat på deras cirkulationshastighet. Det är inget som någon gud ordnar genom att peta ett finger.
Ja just det, du har ju lärt dig i skolan att solen står still.. medans planeter åker i cirklar runt solen som står still.. du fick aldrig lära dig att solen flyger fram genom galaxen i hundratusentals kilometer i timmen, medans planeter snurrar runt i en perfekt spiralbana efter solen som flyger frammåt.
Det kan vara därför ni stannade i evolutionen också.. för ni trodde att allt stod still.. och ni förstod aldrig varför planeters banor är formade som DNA-spiraler.
Ni trodde istället att det var runda cirklar som är planetbanor lol.
Gudarna har skrivit ALLA lagar om hur kemi, musikackord och allt sånnt ska fungera.. och även planetbanor och ekosystem.. nån har skrivit koderna.. för koder kan inte skriva sig själv.. och det vet alla som är som mig då jag är utbildad dataprogremmerare, och vet därför vad en kod är, och hur ett kodande av programvara går till.. och att en programkod aldrig kan skriva ihop sig själv av en slump då det är medvetna funktioner som kodas in i programmet när man skapar koden för det i tex. C++ och dom där programmen.
Om universum expanderar i alla riktningar så antar jag att ni är tillbaka på ruta ett.. genom att påstå att Jorden är universums mittpunkt där en stor explosion hände som fortfarande expanderar universum i alla riktningar utifrån "smällpunkten" som då måste vara här på Jorden.. det var alltså¨här som den stora smällen hände.. vi är i mitten av universum där allt började. Halleluyah!!
Dom förstår nog att varken du eller jag kommer att ha tiden att dra fram teleskåpet och kartlägga expansionen av universum i alla riktningar förutom här på JOrden där expanderar ingenting eftersom vi är mitt i expansionen mittpunkt ju. Wow.
Man lär sig något nytt varje dag av dom som är teoritroende.