2018-09-28, 09:43
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Jag orkar inte leta upp det, men jag vill minnas att det var en Q post.
Inlägg 65299116.
Citera
2018-09-28, 09:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Inlägg 65299116.

Försöker igen då...
Menar du att Q sa det, med specificerade sidor, innan Trump gjorde det?
Citera
2018-09-28, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Jo, men... du skrev att Hillary Clinton hade 98% vinstchans varpå jag skrev att endast den vänsterpolitiska tidningen Huff. Post och Princeton Election Consortium hade Hillary så högt.
Nu börjar du plötsligt prata om 70% och att "Trump dömts ut".

Det är här jag tror att hela Q-grejen brister.
Du ville tro att samtliga amerikanska medier hade Hillary så högt som 98%, det var din verklighet.
Denna verklighet var dock en illusion och när sanningen presenterades så ville du snabbt dra uppmärksamheten till något annat genom att börja skriva om 70% och att Trump dömts ut.

Deny, deflect, discredit.

Så här var det, det var en indisk kille (eller amerikan med indiskt namn) som pollade åt bloomberg var det väl och han hade länge en god chans för trump att vinna. Var många som använde den som referens.

Ett par dagar innan valet ändrades det plötsligt till stor övervikt för HRC.

Och sen vann trump.
Citera
2018-09-28, 10:27
Medlem
Fittahoras avatar
Någonting som har blivit väldigt uppenbart dom sista veckorna är Trumpadministrationens förhalningstaktik; man annonserar att någonting skall ske vid en viss tidpunkt för att sedan förskjuta, vela eller helt enkelt strunta i vad man sagt.

Anledningen till detta har jag beskrivit tidigare; att lura motståndaren till att agera baserad på falsk grund och därmed forcera fram misstag.

Senaste händelserna där detta har varit extremt tydligt är FISA-offentliggörandet, Rosensteins vara eller icke vara samt konfirmeringen av Brett Kavanaugh.

Väldigt frustrerande för oss som betraktare.
Citera
2018-09-28, 10:33
Medlem
Skall tydligen vara en done deal med Kavanaugh, R har majoritet och alla röstar för.
Citera
2018-09-28, 11:21
Medlem
Q post:

Citat:
Sep 28 2018

>>3225317
https://twitter.com/EdensVision/status/1045541749295321088📁
YT deleted original.
Graham questioning then[listen carefully].
Graham comments today.
Reconcile.
Q

Youtube censurerar. Märkligt, när senator Lindsey Graham levererade ett sånt kraftfullt ifrågasättande av Dr Ford. Ett utskottsförhör i senaten borde ju vara ocensurerat, även på Youtube.
Citera
2018-09-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Skall tydligen vara en done deal med Kavanaugh, R har majoritet och alla röstar för.

Källa på den?

Jeff Flakes (dvs McCains ersättares) monolog igår tycker jag placerar honom som osäker åt båda hållen. Dvs inte säkert att Judiciary Committee rekommenderar Kavanaugh till senaten. Och även senaten ser inte jag som säker.

Sen ljög Kavanaugh för mycket under utfrågningen, exempelvis kring hans drickande under studietiden (jag ser det som utom tvivel att han var en fyllehund en gång eller två i veckan precis som de flesta i hans situation), och han var alldeles för explicit på vad han inte hade gjort. Exempelvis ville han inte säga att han inte generellt deltagit i sexuellt förnedrande / kränkande beteende (dvs "min penis har inte varit i Xs vagina" istället för "jag var inte på något sätt deltagande i sexuella aktiviteter som involverar X", så saker som analt och oralt eller andra föremål i vaginan eller annat beteende fortfarande är på tapeten även fast allt som sades var sanning).

Sen finns det en stor puck, ordningen som gäller är att SC-domare ska vara partipolitiskt obundna, men i hans uttalanden under gårdagen var han partipolitisk. Vilket mig veterligen är första gången en SC-kandidat varit explicit partipolitisk, och har formellt nästan diskvalificerat sig själv som SC-domare. Dock viktigt att SC de senaste tjugo åren har gått och blivit en mycket politiserad instans. Och om han röstas igenom har man satt ett väldigt farligt prejudikat för hur SC-domare tillsätts.

Enligt mig inte helt orimligt att vi kanske ser dödsryckningarna av en stat spelas ut framför våra ögon (dvs USAs sönderfall, Ryssen (?) eller Kina (?) vann (?))
Citera
2018-09-28, 11:53
Medlem
Q post:

Citat:
Sep 27 2018

Supreme Court Justice(s) to receive FULL TIME security detail(s) - (pending).
Q

Intressant, domare i Högsta domstolen kommer att få säkerhetsövervakning på heltid. Kan nog vara för det som komma skall, efter nyår...
Citera
2018-09-28, 12:12
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Sen ljög Kavanaugh för mycket under utfrågningen, exempelvis kring hans drickande under studietiden (jag ser det som utom tvivel att han var en fyllehund en gång eller två i veckan precis som de flesta i hans situation), och han var alldeles för explicit på vad han inte hade gjort.
Kavanaugh lämnade inte ett bra intryck hos mig. Tycker att han dels motsäger sig själv samt att han verkar vara en osympatisk människa.

• Han försöker måla upp en bild att han är ett helgon men beter sig inte som ett sådant.
  • Han svarade sällan på frågorna som ställdes, utan gav långa orelevanta svar där han ofta hänvisade till hur duktig han var i skolan och hur mycket han idrottade.
  • Han fejk-snyftande genom hela utfrågningen utan en tillstymmelse till att bli blank om ögonen.
  • Han proklamerade sig vara öppen för allt som utskottet ansåg vara nödvändigt för utnämningen, men vägrade svara på om en FBI utredning vore lämpligt (med hänvisning till att han utstått 6 sådanna genom sin karriär, även om dom gjordes innan dom sexuella anklagelserna blev kända).
  • Han verkar vara världens enda suput som aldrig fått ens den minsta minneslucka. Vetenskapen bör vara väldigt intresserad av att undersöka denna unika man.
  • Flera gånger lyckades han inte hålla sitt temperament i schack. Han fick tom be om ursäkt för sitt uppförande en gång.
  • Svaren på frågorna kändes inövda. Han hänvisade till sitt inledningsanförande upprepade gånger, oftast ej i relevans till frågeställningen.
  • Hans blick är för mig definitionen av en ond själ. Om blickar kunde döda...
  • Han verkar vara religiös på gränsen till fanatisk (åtminstone utåt sett).

Jag har ingen aning om vad alla ser i denna man. Enligt övriga världen verkar han vara guds gåva till Högsta domstolen och bör ha röstats igenom timmen efter han nominerades.

Jag tillhör inte övriga världen.
Citera
2018-09-28, 12:13
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Intressant, domare i Högsta domstolen kommer att få säkerhetsövervakning på heltid. Kan nog vara för det som komma skall, efter nyår...
Dom vill nog undvika ännu en Antonin Scalia.
Citera
2018-09-28, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora

Jag har ingen aning om vad alla ser i denna man. Enligt övriga världen verkar han vara guds gåva till Högsta domstolen och bör ha röstats igenom timmen efter han nominerades.

Jag håller helt med.

Nu har American Bar Association (ABA, motsvarigheten till Sveriges advokatsamfund) gått ut med åsikten att FBI ska utreda anklagelserna som lyfts mot honom. Att tillsätta en SC-domare direkt stick i stäv mot ABAs hållpunkt ser jag mer eller mindre som politiskt självmord.

Notera väl att ABA inte kan "bestämma" att FBI ska utreda, utan beslutet måste mer eller mindre komma från Vita Huset efter påtryckningar från senat eller annat håll. Eller att FBI ser synnerliga skäl att själva starta en utredning, vilket de kan göra om de misstänker att en offentlig tillsättning görs på felaktig grund (praktiskt rör det sig ofta om olika nivåer av korruption).
Citera
2018-09-28, 14:31
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Notera väl att ABA inte kan "bestämma" att FBI ska utreda, utan beslutet måste mer eller mindre komma från Vita Huset efter påtryckningar från senat eller annat håll. Eller att FBI ser synnerliga skäl att själva starta en utredning, vilket de kan göra om de misstänker att en offentlig tillsättning görs på felaktig grund (praktiskt rör det sig ofta om olika nivåer av korruption).
Varför bemöda sig att koppla in FBI över huvud taget? Under utfrågningen igår fick jag veta att Maryland (där brottet påstås ha begåtts) saknar preskriptionstid för [försök till] överfallsvåldtäkt. Det är bara att vända sig till polisen för utredning.
In Maryland, the criminal statute of limitations varies depending on the severity of the offense. The criminal statutes of limitations include:

• Felony sexual offenses: no statute of limitations, and
Källa: https://www.legalmatch.com/law-library/article/maryland-statutes-of-limitations-for-sexual-abuse.html

Jag tror inte att det påstådda brottet har begåtts. Däremot anser jag att brottet måste utredas eftersom utnämningen gäller USAs högsta dömande instans och är för livet.

Fotnot: Om jag skulle lista allt som jag anser konstigt gällande utnämningen av Kavanaugh skulle jag behöva skriva en smärre roman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in