2018-09-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
men det är ändå dåligt

Kan lista ganska mycket som är dåligt. MEN det du skriver om är ganska naturligt med tanke på starkare utländska valutor samt minskade volymer...
Citera
2018-09-22, 20:54
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Självklart inte bra men jag kan lista ut varför. Kan du?
haha nej det kan jag inte. det är därför jag frågar dig.
Citera
2018-09-22, 20:55
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead
Kan lista ganska mycket som är dåligt. MEN det du skriver om är ganska naturligt med tanke på starkare utländska valutor samt minskade volymer...
okej ser du det som något positivt eller negativt?
Citera
2018-09-22, 21:00
Medlem
Citat:
okej ser du det som något positivt eller negativt?

Allt som gör att jag får betala mer för mindre anser jag såklart vara negativt.

MEN samtidigt så är det bara att gilla läget då jag vet varför det är som det är.
Citera
2018-09-22, 21:21
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Allt som gör att jag får betala mer för mindre anser jag såklart vara negativt.

MEN samtidigt så är det bara att gilla läget då jag vet varför det är som det är.
okej
Citera
2018-09-23, 22:55
Medlem
Citat:
Dom skeppar ut det sista på deras lager till nyår. Därefter är det tyvärr slut på anrika Hammargrens ;(

Möjlighet till väldigt bra priser på Hammargrens i år då? Om dom verkligen vill bli av med allt
Citera
2018-09-23, 23:01
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Möjlighet till väldigt bra priser på Hammargrens i år då? Om dom verkligen vill bli av med allt

Mer om återförsäljarna vill bli av med allt.
Ta ”bonnen” t.ex. Sålde restlager från Krevad år efter de la ner. Ingen stress att kränga iväg billigt. Men visst, de som är knutna till Hammargrens och avser byta leverantör kanske är mer pigga.
Citera
2018-09-26, 16:46
Medlem
Legionariis avatar
Blev en till Shockwave idag samt lite småsaker. Kommer väl fortsätta småshoppa fram till nyår, tyvärr känner jag inte till så många platser i Stockholm med omnejd som säljer längre så får väl köpa på mig ett bra lager innan Jul/Nyår.
Citera
2018-09-26, 17:31
Medlem
DragforADHDs avatar
ett tips. om ni vill ha billiga fyrverkier till ett bra pris så köp på fyrverkeri outlet. dom säljer allt från hanssons, linders, extreme fireworks osv.

dom köper in men säljer det billigare.
Citera
2018-09-27, 00:04
Avslutad
Citat:
ett tips. om ni vill ha billiga fyrverkier till ett bra pris så köp på fyrverkeri outlet. dom säljer allt från hanssons, linders, extreme fireworks osv.

Låter intressant, tillverkar fortfarande hanssons? Såg inte en tillstymmelse av deras produkter förra året :/
Citera
2018-09-27, 00:53
Medlem
pyro860s avatar
Citat:

Fått intrycket av att dom inte är så bra av folk i tråden. Det var dock för ett antal år sedan. Är nog ett helt okej om man inte har tillgång till 4verkeri i Skåne. Jag brukar ju, som bekant(?), roa mig med att analysera "deras" produkter. Dvs, vilka leverantörer man satt sin egna layout på. Apache t.ex. är ju Hero från Extreme Fireworks som ordinarie går på 999:- om jag inte missminner mig och som FO sålde för 929:- förra året. Inga jätteprisskillnader kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Låter intressant, tillverkar fortfarande hanssons? Såg inte en tillstymmelse av deras produkter förra året :/

Hanssons och Fyrverkerimästarna är ju inom samma koncern. Man stöter på Fyrverkerimästarna oftare i handeln. Iallafall här. Men det kanske beror lite på var i Sverige man bor. Alla deras grejor har ju Fyrverkerimästarna fast med annan layout (i princip) och vice versa. Just den biten är ett jävla rabalder och batcharna skiljer sig åt. Orkar inte tänka efter ordentligt men jag gjorde en väldig kartläggning förra året på olika batchar av London, Fire Action, New York (50 vs 55 skottarna) och Thunder Explosive (4verkeri), Phantom osv. Kort sagt så är det ett väldigt hoppande. Det slutade med att det blev 2x Fire Action i tron om att detta var den versionen av London jag ville ha (dvs, den London jag hade haft året före). Detta eftersom att jag tyckte den hade bra drag och skulle köra den dubbelt. Men det visade sig vara den jag inte ville ha. Men eftersom jag körde dom dubbelt och fick väldigt bra synk så dom avlöste varandra så blev det extremt lyckat. Multiskotten körde iväg samtidigt och eftersom jag körde dubbelt blev det som en kulspruta Går att beskåda infernot mot slutet här innan Infinityn (CF) drar igång: https://www.youtube.com/watch?v=6DCicrbVMow&t=1m17s

Which reminds me.. Ska absolut inte seriekoppla 6,2 kilo krut i år Oron var inte jättetrevlig, även om det var ett riktigt brutalt arrangemang. Hela kvarteret där jag sköt jublade efteråt

Börjar smått fundera på vad det blir i år..
Citera
2018-09-27, 20:18
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Jag har ingen aning det bör dom göra för ser att dom säljer fyrverkerier varje år iallefall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in