2018-09-27, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Jag bor också i Kina och kan kinesiska. Det du säger stämmer inte. Denna nyhet är top 5 eller top 10 på weibo (kinas twitter) och typ på kinesiska nyhetsappar. 90% av kommenterar är negativa och uttrycker en bojkott mot Sverige, vissa handlar t.o.m. om att gå ut och döda svenskar o.s.v. Kineser är generellt väldigt lättkränkta i internationella sammanhang och OERHÖRT nationalistiska. Kom ihåg att Kina var ju exakt som Nord Korea bara för typ 30-40 år sedan. Denna mentalitet finns kvar i Kina även fast det har blivit mycket öppnare såklart.

Försöker du ens påstå att gemene kines använder Weibo? En majoritet vet inte ens vad det är. Det är som twitter i Sverige, används av politiskt intresserade och dess närmast sörjande, vilket ytterligare bekräftar det jag skrev innan om ambassadören.
Citera
2018-09-27, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Försöker du ens påstå att gemene kines använder Weibo? En majoritet vet inte ens vad det är. Det är som twitter i Sverige, används av politiskt intresserade och dess närmast sörjande, vilket ytterligare bekräftar det jag skrev innan om ambassadören.

Weibo har över 400 miljoner aktiva användare per månad !, så varje Kines känner till Weibo.

Satiren var hemsk, påminner för mycket av gula faran, den rasistiska synen på framförallt Kineser men även andra Östasiater.
Senast redigerad av svensk0kina 2018-09-27 kl. 07:56. Anledning: Rätt
Citera
2018-09-27, 08:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Steg för steg försämras Sveriges möjligheter och det svenska folket hotas genom den svenska fascistiska, rasistiska polisens agerande

Vänta lite nu... Menar du på FULLT ALLVAR, att du INTE anser att de kinesiska turisterna "filmade" i sitt agerande i detta ärende?

Menar du på FULLT ALLVAR att Du anser att den Svenska Polisen var Brutal emot dessa turister?
Citera
2018-09-27, 11:44
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vänta lite nu... Menar du på FULLT ALLVAR...

Såvitt jag känner till finns ingen brottsmisstanke mot kineserna eller någon anmälan upprättad. Detta fanns iaf inte då den svenska polisen körde ut dem och dumpade de gamla och sjuka kineserna vid en kyrkogård ute i periferin en kall höstnatt. Detta handlande från polisen är i strid med konventioner om de mänskliga rättigheterna. Enskildas rätt har grovt kränkts, utan vare sig misstanke om brott eller utredning av sådan misstanke.

Att polisen hävdar att den godtyckligt kan ta lagen i egna händer och slänga ut gamla och sjuka ute i periferin är bara absurt. Här har polisledningen en uppgift att utreda tjänstefel. Dessutom får Sverige som stat stå till svars inför FN för sin fascistiska och rasistiska polismakt.

Lägg till detta en svensk propagandaapparat som strax därefter levererar rasistiska sk underhållningsprogram i den statliga TVn där kineser stigmatiseras på känt rasistiskt manér, så förstår man att Sverige är en totalitär polisstat där inga mänskliga rättigheter respekteras och där den statliga propagandan helt har hjärntvättat folket.
Citera
2018-09-27, 11:59
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Såvitt jag känner till finns ingen brottsmisstanke mot kineserna eller någon anmälan upprättad. Detta fanns iaf inte då den svenska polisen körde ut dem och dumpade de gamla och sjuka kineserna vid en kyrkogård ute i periferin en kall höstnatt. Detta handlande från polisen är i strid med konventioner om de mänskliga rättigheterna. Enskildas rätt har grovt kränkts, utan vare sig misstanke om brott eller utredning av sådan misstanke.

Att polisen hävdar att den godtyckligt kan ta lagen i egna händer och slänga ut gamla och sjuka ute i periferin är bara absurt. Här har polisledningen en uppgift att utreda tjänstefel. Dessutom får Sverige som stat stå till svars inför FN för sin fascistiska och rasistiska polismakt.

Lägg till detta en svensk propagandaapparat som strax därefter levererar rasistiska sk underhållningsprogram i den statliga TVn där kineser stigmatiseras på känt rasistiskt manér, så förstår man att Sverige är en totalitär polisstat där inga mänskliga rättigheter respekteras och där den statliga propagandan helt har hjärntvättat folket.
Jag är i sak benägen att hålla med om allt och tjänstefel behöver utredas. Kina har verkligen fått ett politiskt slagträ som heter duga.
Citera
2018-09-27, 12:59
Medlem
Citat:
Men om du nu är så kunnig o duktig så berätta för oss okunniga vars du är och surfar, vilka stora landsomfattande siter är det som INTE uppmärksammat detta…..bara så vi som anser annat får en klar bild över vad du läser.
Upp till bevis som du brukar skriva ….annars är det skitsnack.
Citera
2018-09-27, 14:22
Medlem
lepops avatar
Citat:

Alla kineser jag har träffat, vet vad Weibo är. Jag har träffat ungefär 0,000000001 promille av kineserna. Ungefär lika hållbart argument...
Citera
2018-09-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, den uppblåsta självbilden, besserwisser-attityden och dumheten är typisk.

Här är den förklaring som den ansvarige utgivaren för Svenska nyheter, Thomas Hall, har gett tidigare idag:
Thomas Hall kommenterar Kina-inslaget "Vi var okänsliga"
https://www.svt.se/svt-bloggen/post/thomas-hall-kommenterar-kina-inslaget-vi-var-okansliga/

Kommer kineserna att nöja sig med detta?
Ahh löjligt, det spelar ingen roll.

Vår turistnäring kommer ta stryk, det är nästan så att jag vågar påstå att den flytt av produktion av Volvo bilar till Sverige inte kommer bli av.
Alla Svenska företag där kan kallt räkna med några extra revisioner och minskad omsättning i landet.
Jag kan ha fel, det får tiden utvisa men det kommer hända negativa saker som påverkar svenska företag och vår ekonomi.
Inget handelskrig men, det kommer kosta……..helt i onödan och utan anledning egentligen.
Svensk media är även de duktiga på att spä på det pyrande Svensk föraktet som växer..
https://www.expressen.se/gt/fangslade-gui-minhais-ode-uppmarksammas-pa-bokmassan/
Vi har liksom noll koll på hur man skall agera gentemot Kina, liksom gång efter gång trampar man i klaveret, jag börjar tro att många i media har hål i huvet.
Citera
2018-09-27, 15:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Ahh löjligt, det spelar ingen roll.

Vår turistnäring kommer ta stryk, det är nästan så att jag vågar påstå att den flytt av produktion av Volvo bilar till Sverige inte kommer bli av.
Alla Svenska företag där kan kallt räkna med några extra revisioner och minskad omsättning i landet.
Jag kan ha fel, det får tiden utvisa men det kommer hända negativa saker som påverkar svenska företag och vår ekonomi.
Inget handelskrig men, det kommer kosta……..helt i onödan och utan anledning egentligen.
Svensk media är även de duktiga på att spä på det pyrande Svensk föraktet som växer..
https://www.expressen.se/gt/fangslade-gui-minhais-ode-uppmarksammas-pa-bokmassan/
Vi har liksom noll koll på hur man skall agera gentemot Kina, liksom gång efter gång trampar man i klaveret, jag börjar tro att många i media har hål i huvet.

Så tycker alltså att svensk media och kulturliv bör reagera när en svensk medborgare kidnappas i Thailand , fängslas och tvingas till ett offentligt förnedrande sk. "erkännande" i kinesisk TV.

Du kanske överväger att gå med i det kinesiska kommunistpartiet, om du inte redan är medlem.
Citera
2018-09-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Så tycker alltså att svensk media och kulturliv bör reagera när en svensk medborgare kidnappas i Thailand , fängslas och tvingas till ett offentligt förnedrande sk. "erkännande" i kinesisk TV.

Du kanske överväger att gå med i det kinesiska kommunistpartiet, om du inte redan är medlem.
Har man lite innanför pannbenet så lär man sig hur saker skall hanteras i olika delar av världen.
Skall man få ut denna man, vilket jag tycker verkar rimligt…(jag vet inte exakt vad han anklagas för) så är detta helt fel väg att gå.
Vi kommer aldrig få ut han på detta sätt.

Detta kanske funkar i ett fattigt afrikanskt land som är i behov av oss, av rädsla för att mista bidrag affärer o.s.v. inte vill att detta skall bli världsnyhet, men det funkar inte i Kina.

Jag föredrar att få resultat av handlingar, det vi nu gör ger inget resultat snarare försämrar det resultatet.

Men visst skrik på bara, desto mer vi skriker i media och fördömer desto längre kommer han att sitta.
Citera
2018-09-27, 16:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Har man lite innanför pannbenet så lär man sig hur saker skall hanteras i olika delar av världen.
Skall man få ut denna man, vilket jag tycker verkar rimligt…(jag vet inte exakt vad han anklagas för) så är detta helt fel väg att gå.
Vi kommer aldrig få ut han på detta sätt.

Detta kanske funkar i ett fattigt afrikanskt land som är i behov av oss, av rädsla för att mista bidrag affärer o.s.v. inte vill att detta skall bli världsnyhet, men det funkar inte i Kina.

Jag föredrar att få resultat av handlingar, det vi nu gör ger inget resultat snarare försämrar det resultatet.

Men visst skrik på bara, desto mer vi skriker i media och fördömer desto längre kommer han att sitta.

Personligen så tycker jag att vi bör använda oss av EU i betydligt högre grad. Lilla Sverige smäller inte så högt, men det gör EU, världens största handelsblock.

Kina har inte råd att vara ovän med både USA och EU, samtidigt.
Citera
2018-09-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Personligen så tycker jag att vi bör använda oss av EU i betydligt högre grad. Lilla Sverige smäller inte så högt, men det gör EU, världens största handelsblock.

Kina har inte råd att vara ovän med både USA och EU, samtidigt.
Håller med dig om det, lilla Sverige på egen hand får inte mycket uträttat gentemot Kina.
EU har nog fler kompetenta diplomater som kan hantera Kina än vad vi har, och kan på ett bättre sätt bakom kulisserna föra dialog som kan resultera i något.
Men även det förutsätter att våra klantarslen håller truten, vilket de har svårt att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in