Citat:
Ursprungligen postat av
Cocinella
Det undrar jag med. EGT verkar uppenbarligen hysa en hel del agg till LW.
Hon kanske fått för sig att LW raggat på hennes karl, som jag förstår det så verkar LW varit charmig och en positiv fläkt i geocachkretsarna.
Det om något kan ju få mindre charmiga kvinnor avogt inställda, allra helst om man inte är någon alfahona själv.
Agg mot LW? Hur kan du uttolka det?
Jag har inga kunskaper eller vetskap om henne som person. Är inte heller lagd åt det hållet att jag bedömer eller dömer en person på vad andra människor skriver/säger.
Sedan får du gärna göra både mig och min partner könsneutrala och i och med det inte gå in på såna långskott utan belägg.
Jag fortsätter med LW (utan agg):
Vi har läst här på tråden att det finns mer på SD om hur han betett sig mot LW. Jag har även hört från andra, utanför FB, samma sak. Men ingen har velat detaljera vad detta ska vara när man frågar.
Även läst och hört IRL att hon hade svårt att ta ett nej. Kanske inte påstridig, men hon vart tydligt tjurig, utan att nu vara utåtagerande. I ett fall pratade hon ned en person ganska hårt som hade nekade henne eller hennes grupp en hint på någon cache.
Jag tror att det är ganska mänskligt att bre på om man vill få sin sak rättfärdigad. Ett exempel:
Om LW ville mer än SD och han nekade, så kan hon vänt detta till att det är hon som inte vill och berättat hur elak han är istället.
Ganska vanligt förekommande fenomen och som sagt, ganska mänskligt.
Ska även kasta in en annan hemsk teori med SD som GM, som vissa inom geocaching tar upp:
Tänk om hon har hotat att avslöja deras konversationer och då biter det hårdast inför en tänkt drömsemester till USA.
Syftet då, har jag undrat:
Hämnd för bilen? Känns långsökt, dom har ju umgåtts efter detta.
Kan det vara en ren utpressningssituation? Nä, det tror jag inte, då skulle SD sitta på sannolika.
Jag kan inte se nått som motiverar ett mord, med det vi vet.