2018-09-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Bara som en liten påminnelse och en liten vink om att beteendet hos SD påminner en hel del om det som nu händer i tråden:

"SD har inte pekat ut en enskild person mera ett flertal personer som skulle kunna vara misstänkta. Det är ett försök att förvilla utredarna. Är man fundersam kring att någon person skulle kunna ha motiv eller vara i konflikt nämner man det i förhör.
Men inte spretiga svar som leder åt olika tänkbara gärningsmän. Det kollas naturligtvis upp och avskrivs och sen är fokus återigen på den först misstänkta SD.
"

https://www.flashback.org/sp64799363

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är så SD-sekten har jobbat här hela tiden.

Bara en liten påminnelse: var o en kan ju själv validera och begrunda det som sker i tråden men däremot vet vi ju inte, egentligen, säkert vad SD har uppgett under förhören.
Att någon med sk insyn påstår något är ju inte per automatik det samma som att det måste vara sant.

Vet att det i media nämnts att SD till utredarna förmedlat någon form av egen teori kring mordet men i detta läge är det ju för tråden oklart i vilket syfte etc.
Citera
2018-09-26, 15:15
Medlem
Citat:
Det skulle ju kunna förklara skilsmässan
mellan LW och UW.
Den minsta var väl inte så gammal när de skilde sig?

Det finns familje- och julkort även från minstingens tillkomst i UWs och LWs hem. Du har fel där.

Kort efter skilsmässan gifte UW sig med MH.
Citera
2018-09-26, 15:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vet vi när och hur de lärde känna varandra?
Även om de bodde grannar behöver det inte betyda att de känner varandra?

- SD och HD vigs av LW 2008.

- LW flyttade ut 2010-08-09.

- Enligt ett inlägg från dig:
"Softis första logg, med SD.
2012-10-07
"

https://www.flashback.org/sp65341785

Eftersom LW vigde SD och HD 2008
så förutsätter jag att de kände varandra
på något sätt.

SD och LW geocachade första gången 2012 tillsammans
men enligt uppgifter i tråden så var de träningskompisar
innan det.
Citera
2018-09-26, 15:23
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Då kan vi inte ta något du skriver på allvar m.a.o

Behöver inte du svara så behöver ingen annan förklara sig för dig heller
Citera
2018-09-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Bara en liten påminnelse: var o en kan ju själv validera och begrunda det som sker i tråden men däremot vet vi ju inte, egentligen, säkert vad SD har uppgett under förhören.
Att någon med sk insyn påstår något är ju inte per automatik det samma som att det måste vara sant.

Vet att det i media nämnts att SD till utredarna förmedlat någon form av egen teori kring mordet men i detta läge är det ju för tråden oklart i vilket syfte etc.

Tror mig minnas att advokaten menade att det var för tidigt att framlägga SD:s teorier. De kanske nu har presenterats efter fiskande i tråden?
Citera
2018-09-26, 15:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finns familje- och julkort även från minstingens tillkomst i UWs och LWs hem. Du har fel där.

Kort efter skilsmässan gifte UW sig med MH.

Citat:
- LW flyttade ut 2010-08-09.
https://www.flashback.org/sp65341785

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
UW var gift med MH mellan 2014-12-29 och 2016-12-21.

Kort efter skilsmässan?
Mer än 4 år senare är väl inte "kort efter"?

Bara för att det finns kort på minstingens tillkomst i deras hem
så betyder väl inte det att inte SD kan vara fadern?
Citera
2018-09-26, 15:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Eftersom LW vigde SD och HD 2008
så förutsätter jag att de kände varandra
på något sätt.

SD och LW geocachade första gången 2012 tillsammans
men enligt uppgifter i tråden så var de träningskompisar
innan det.

Behöver ju inte nödvändigtvis vara så.
Kan vara så att de pratat med andra om att de ska gifta sig och att LWs namn har då kommit upp som förslag som vigselförrättare. Inte så konstigt eftersom hon är granne.

Men visst, de kan absolut ha känt varandra sedan tidigare. Inte helt otroligt det heller.
Citera
2018-09-26, 15:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Kan vara så att de pratat med andra om att de ska gifta sig och att LWs namn har då kommit upp som förslag som vigselförrättare. Inte så konstigt eftersom hon är granne.

Men visst, de kan absolut ha känt varandra sedan tidigare. Inte helt otroligt det heller.

Eftersom herr D är känd i grannskapet för att köpa hem bröd
åt alla grannar när han handlar så antar jag att han
inte lämnade UW och LW ifred i så många år innan de
lärde känna varandra.
Citera
2018-09-26, 15:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Snarare troligt.
Citera
2018-09-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det undrar jag med. EGT verkar uppenbarligen hysa en hel del agg till LW.

Hon kanske fått för sig att LW raggat på hennes karl, som jag förstår det så verkar LW varit charmig och en positiv fläkt i geocachkretsarna.

Det om något kan ju få mindre charmiga kvinnor avogt inställda, allra helst om man inte är någon alfahona själv.
Agg mot LW? Hur kan du uttolka det?
Jag har inga kunskaper eller vetskap om henne som person. Är inte heller lagd åt det hållet att jag bedömer eller dömer en person på vad andra människor skriver/säger.

Sedan får du gärna göra både mig och min partner könsneutrala och i och med det inte gå in på såna långskott utan belägg.

Jag fortsätter med LW (utan agg):
Vi har läst här på tråden att det finns mer på SD om hur han betett sig mot LW. Jag har även hört från andra, utanför FB, samma sak. Men ingen har velat detaljera vad detta ska vara när man frågar.

Även läst och hört IRL att hon hade svårt att ta ett nej. Kanske inte påstridig, men hon vart tydligt tjurig, utan att nu vara utåtagerande. I ett fall pratade hon ned en person ganska hårt som hade nekade henne eller hennes grupp en hint på någon cache.

Jag tror att det är ganska mänskligt att bre på om man vill få sin sak rättfärdigad. Ett exempel:
Om LW ville mer än SD och han nekade, så kan hon vänt detta till att det är hon som inte vill och berättat hur elak han är istället.
Ganska vanligt förekommande fenomen och som sagt, ganska mänskligt.

Ska även kasta in en annan hemsk teori med SD som GM, som vissa inom geocaching tar upp:
Tänk om hon har hotat att avslöja deras konversationer och då biter det hårdast inför en tänkt drömsemester till USA.
Syftet då, har jag undrat:
Hämnd för bilen? Känns långsökt, dom har ju umgåtts efter detta.
Kan det vara en ren utpressningssituation? Nä, det tror jag inte, då skulle SD sitta på sannolika.
Jag kan inte se nått som motiverar ett mord, med det vi vet.
Citera
2018-09-26, 15:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
TACK! För ett ytterligare välskrivet inlägg.

Jag tror att det beskriver gott vad som utgjort själva gödslet i detta grönskande och spirande yviga träd, i vars grenar det hänger lappar på alla ingående i LWs sk "rika kärleksliv", inlägg med alla de ur fantasin sprungna kommentar med avundsjuka, moraliska, fördömande inslag mm. De enstaka fakta är fästade vid stammen.

Det skall bli intressant att skåda vad som de facto kommer att kvarstå efter höstens avlövning och höststormarnas omskakningar.

Det är lite av en gåta för mig fortfarande hur i hela friden det kunde gå så snett, men jag förmodar att det finns någon kugge i att GM tog för givet att LW skulle böja sig rörande ngn typ av krav eller åtgärd som skulle vända upp o ner på GM:s föreställningar om hur tillvaron var ordnad och reducera honom till kattskit.
Citera
2018-09-26, 15:56
Medlem
Citat:
Bara som en liten påminnelse och en liten vink om att beteendet hos SD påminner en hel del om det som nu händer i tråden:

"SD har inte pekat ut en enskild person mera ett flertal personer som skulle kunna vara misstänkta. Det är ett försök att förvilla utredarna. Är man fundersam kring att någon person skulle kunna ha motiv eller vara i konflikt nämner man det i förhör.
Men inte spretiga svar som leder åt olika tänkbara gärningsmän. Det kollas naturligtvis upp och avskrivs och sen är fokus återigen på den först misstänkta SD.
"

https://www.flashback.org/sp64799363

Där kom den igen. Om du läser vidare på tråden så får MV backa på den uppgiften när jag ifrågasatt hen om uppgiften. Då flög MV om att det var sekretessbelagda uppgifter som jag satt inne med... (Vilket underförstått innebär att hen inte gör det, som hen vill verka framstå som ELLER att hen vill sprida direkta lögner).

SD har sagt en teori om ett händelseförlopp, utan att koppla någon eller några personer till händelsen. Hans teori var endast varför LW skulle befinna sig på plats bakom planket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in