Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-26, 16:01
  #28033
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag kan inte se nått som motiverar ett mord, med det vi vet.

Det finns ingenting som motiverar ett mord.
Citera
2018-09-26, 16:11
  #28034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det finns ingenting som motiverar ett mord.

Likväl mördas det.
Självklart finns det en massa saker som kan motivera någon att ta någon annan av daga.

Tror du blandar ihop begreppet motiv med vad som anses legitimt.
Citera
2018-09-26, 16:15
  #28035
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Motivera?
Visserligen sa advokaten "kärleksrelation" men det kan ju betyda allt, och inget.

Motivera? Hm, jag tror att LW älskade människor och SD var en av dessa tills han började missuppfatta hennes vänliga kompiskärlek. SD:s beteende verkar vara gränslöst flyende från sin egen person. Detta tolkat av hans återkommande humorflykter i text. Det måste vara jobbigt att ständigt vara en lustigpelle och inte minst för omgivningen.
Jag tror inte LW upplevde hans sätt eller personlighet som attraktivt och allra minst sexuellt. SD beter ju sig som ett stort barn.
Hon kanske har haft sex av misstag vid tidigare tillfälle, men ångrat sig? Jag kan tänka mig att hon har älskat honom som en vän hon tyckt synd om, men att han sen förstörde vänskapen när han ville ha något mer och började trakassera henne när han fick nej till sex? Jag kan ha helt fel, förstås.
Citera
2018-09-26, 16:16
  #28036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det finns ingenting som motiverar ett mord.
I detta fall är det väl ganska solklart och som jag skriver, med det vi vet.
Men motiverar ett mord kan en sjuk människa göra utan större omsvep med sina bevekelsegrunder.
I din mening så kan jag gå lite OffT. Jag skulle döda direkt och utan eftertanke om min partner eller mina barn var direkt hotade. Andra håller mordet (avrättningen) på Saddam som den enda tänkbara lösningen.
Jag ser två fall framför mig som jag med skulle dödat i. Det senaste där en man skjuter genom dörren när två förövare är på väg in. Det andra är den hemvärnsman som skriker åt inbrottstjuven att gå ut och att han beväpnad, men inbrottstjuven rusar uppför trappan med en machete, varvid han skjuts till döds.

Nödvärn? Ja, men människor dog lika fullt. Där anser jag att det fanns fog att döda.
Nu menar jag inte på något sätt att detta har något med LW att göra, inte ens i närheten, utan det var ett svar att det finns motiveringar till mord ibland.

Då går vi ned till LW. Med skriken i åtanke kan vi glömma olycka eller en kort impulshandling (dråp). Mordet var nog inte planerat (då skulle det gått snabbare), men bestämdheten i att döda kom där och då, på plats. Motiveringen för mördaren är att hen tappat allt och ser bara en utväg, som motiverar hens agerande.
__________________
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-09-26 kl. 16:17. Anledning: syftnigsfel
Citera
2018-09-26, 16:22
  #28037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Motivera? Hm, jag tror att LW älskade människor och SD var en av dessa tills han började missuppfatta hennes vänliga kompiskärlek. SD:s beteende verkar vara gränslöst flyende från sin egen person. Detta tolkat av hans återkommande humorflykter i text. Det måste vara jobbigt att ständigt vara en lustigpelle och inte minst för omgivningen.
Jag tror inte LW upplevde hans sätt eller personlighet som attraktivt och allra minst sexuellt. SD beter ju sig som ett stort barn.
Hon kanske har haft sex av misstag vid tidigare tillfälle, men ångrat sig? Jag kan tänka mig att hon har älskat honom som en vän hon tyckt synd om, men att han sen förstörde vänskapen när han ville ha något mer och började trakassera henne när han fick nej till sex? Jag kan ha helt fel, förstås.

"Hon kanske har haft sex av misstag" - Trillade han in? - Dum kommentar, men kunde inte hålla mig. Förstår vad du menar!

Men jag ska bara säga att dom hade en sexuell relation. Jag vet inte dock när denna skulle påbörjats, vissa säger sex år sedan, men jag vet inte. Vet inte heller vem som skulle vara drivande, men att det skulle bara vara SD som var drivande har jag svårt att tro, speciellt efter anmälan.
Citera
2018-09-26, 16:27
  #28038
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det finns ingenting som motiverar ett mord.
FEL, i mördares värd finns fler motiveringar till mord än du kan fantisera om. Att du bortsett från det är orsaken att du hamnat ohjälpligt fel i många av dina slutsatser.
__________________
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-26 kl. 16:33.
Citera
2018-09-26, 16:28
  #28039
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
"Hon kanske har haft sex av misstag" - Trillade han in? - Dum kommentar, men kunde inte hålla mig. Förstår vad du menar!

Men jag ska bara säga att dom hade en sexuell relation. Jag vet inte dock när denna skulle påbörjats, vissa säger sex år sedan, men jag vet inte. Vet inte heller vem som skulle vara drivande, men att det skulle bara vara SD som var drivande har jag svårt att tro, speciellt efter anmälan.

Om du kunde hitta några fall på jorden där gifte mannen slagit ihjäl eller ens misshandlat en för påstridig utomäktenskaplig kvinna (utan att frågor om arv eller underhåll eldyl varit inblandat) så är det läge att länka till dem här o nu.
Citera
2018-09-26, 16:34
  #28040
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Men snälla Snoris. Hen kände LW förmodligen mycket bra. Du vet att du inte kan kräva någon källa men ändå så går du till attack, ja attack! Hur väl kände / känner du personerna i detta fall? Eftersom du bara härjar här i detta ämne på FB så har du förmodligen någon koppling till de inblandade. Kom med egna konkreta förslag i stället för att trasa sönder tråden. Man blir inte omtyckt som troll

Det är väl lite överhövan påstå jag attackerat honom efter att själv blivit kallad as och idiot, kvinnomisshandlare mm mm.?

Du är nog på fel tråd om du är i en krimtråd för att bli omtyckt. Jag är här för att utan pardon försöka ta reda på vad som föranlett mordet på Wesström och vem som utfört mordet.

Sant att Sh.Holmes kände LW bättre än mej vilket är till nackdel eftersom oriktiga uppgifter han postat då blir svårare att vederlägga. Det är Sh.holmes medveten om men sån för tråden tur är finns åven andra mer sanningsenliga och inte så emotionellt instabila postare vilka delgett oss insikt om LWs liv och leverne.

-- Tillit om dom uppgifter som postas är för trådens varande viktig så därför får man söka bland andra uppgifter samma postare lagt tråden till del för att genom dom kontrollerbara uppgifterna bedöma trovärdigheten på postaren. Sh.Holmes har upprepat postat både lögner och förtäckta hot vilket föranleder mig att starkt ifrågasätta hans trovärdighet överhuvudtaget.

-- Du liksom jag bör tråden till gagn lägga vikt vid att vad dom postas är med sanningen överensstämmande om du nu inte är här för att bli omtyckt.

F.ö. tog jag mig friheten att läsa igenom dina 59 inlägg och inte hittat något som tillför tråden ett enda skvatt. (Som du tidigare gnällt på mig om att inte göra)

Gnälliga "one liners" har du däremot postat många.
__________________
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-26 kl. 17:04.
Citera
2018-09-26, 16:34
  #28041
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Motivera? Hm, jag tror att LW älskade människor och SD var en av dessa tills han började missuppfatta hennes vänliga kompiskärlek. SD:s beteende verkar vara gränslöst flyende från sin egen person. Detta tolkat av hans återkommande humorflykter i text. Det måste vara jobbigt att ständigt vara en lustigpelle och inte minst för omgivningen.
Jag tror inte LW upplevde hans sätt eller personlighet som attraktivt och allra minst sexuellt. SD beter ju sig som ett stort barn.
Hon kanske har haft sex av misstag vid tidigare tillfälle, men ångrat sig? Jag kan tänka mig att hon har älskat honom som en vän hon tyckt synd om, men att han sen förstörde vänskapen när han ville ha något mer och började trakassera henne när han fick nej till sex? Jag kan ha helt fel, förstås.
Var det bara SD som hade svårt att tolka hennes signaler, eller tror du att andra också kan ha missuppfattat hennes vänliga kompiskärlek?
Citera
2018-09-26, 16:34
  #28042
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
FEL, i mördares värd finns fler motiveringar till mord än du kan fantisera om.

Det har jag svårt att tro. Men alla mördare inräknade borde motiveringarna kunna vara fler än tre-fyra stycken i alla fall. Om man kokar ner dem till deras essenser.

Men människan är simpel, inte komplicerad. Dock komplex, inte monokrom eller ensartad.

Eller tvärt om...
Citera
2018-09-26, 16:35
  #28043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om du kunde hitta några fall på jorden där gifte mannen slagit ihjäl eller ens misshandlat en för påstridig utomäktenskaplig kvinna (utan att frågor om arv eller underhåll eldyl varit inblandat) så är det läge att länka till dem här o nu.
Vad är du ute efter? Missförstår du mig eller vad?
Annars:
Fungerar utpressning?
Fungerar att mannen inte accepterar att kvinnan vill gå ifrån honom?
Citera
2018-09-26, 16:37
  #28044
Medlem
gaylordfuckers avatar
Hej, har inte tittat in sedan SD kom ut ur häktet, Har det kommit fram något nytt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback