Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Hahaha. Äktenskapskraschare hellre. Så SD är en marionettdocka utan egen vilja som LW styrde och tvingade till sig sex med?
-- Det har jag inte påstått han är han är, men faktum kvarstår att LW var huvudaktör i flera kraschade äktenskap. UWs och sitt eget , HDs och SDs, och senare även UWs och Mallans som postats uppgifter om att hon obstruerade. Drar mig till minnes det också bland hennes övriga, av henne själv benämda manliga "vänner", fanns någon till som skilt sig men där är LWs som orsak mer osäker. Hur det var med mammas "nya kille" AL och resten av dom manliga "vännernas" ev, skilsmässor och äktenskap får nog mer insatta i LWsv ihoptrasslade relationerna vara behjälpliga att utröna ?
-- Även om ni med sanningen förnekande postare tycker det är ovidkommande att "den gode herden: knullade med mannen hon vigt och heligt fått att lova trohet till sin vän vågar jag med bestämdhet påstå att det inte setts med blida ögon från församlingen i vilken hon fick sin teologiska utbildning.
-- Kan man bete sig så som teologisk utbildad pastor är nyfikenheten relevant i vad avskedet från församlingen bestod i? Vågar nog med visst fog påstå att motivet till mordet finns att söka i detta.
-- Några församlingsmedlemmar är synnerligen aktiva i tråden så det tystas väl ner som
alla församlingar
är professionella på. (se pedofilskandalerna) .
Ego sum pastor bonus (Jag är den gode herden)"
"Pastor var latinets ord för herden eller vallhjonet som förde fåren i vall" (måhända är fåren "vännerna")eget tillägg
"Ordet är bildat av verbet pascere med participet pastum (föra i vall, även beta)."
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pastor