Har vi fått något svar på denna fråga? Varför loggade inte AL de flertalet cacher som var de sista LW hittade? Är de kanske loggade vid det här laget? Visst var det samma lirare som var med LW i fjällen då hon skadade sina ben och som knatade till burken och signerade åt LW, som satt kvar i bilen?
Nej (Speedli*ka*) har inte loggat dessa cacher online, varför det kan man undra
och en följd fråga är varför LW har gjort det om hon enligt S.Holmes var så hård med att inte logga cacher som hon inte varit till själv
Det verkar som att ni båda har ungefär liknande uppfattning om att LW pratat med vänner om SD på ett negativt sätt efter misshandelsanmälan.
Sedan var verkligheten en annan?
Enligt Schazz stämmer inte denna bild om att hon var rädd för honom som LW spridit till sina vänner.
Enligt EGT har LW bagatellisertat misshandelshändelsen vid konfrontation.
Stämmer detta? Har jag fattat det rätt?
Jag har gjort tolkningen att LW inte alls var rädd för SD efter sin anmälan om misshandel natten mot den tionde januari förra året.
Postaren som laddade upp bilder på LW och AL, får gärna göra en repris. Jag finner inte inlägget nu.
Vad det gäller inledd relation med AL, så kommer informationen från en källa jag litar på. Hen har i sin tur informationen från AL.
Möjligt att LW hade flera dörrar öppna, men LW var tacksam när Sp**dl*nk*n inte var svårövertalad...
Svarar på ett gammalt inlägg som jag glömt bort. Du Honan6 har alltså fått bekräftat via källa att LW och AL hade en relation? När i tid var detta?
och en följd fråga är varför LW har gjort det om hon enligt S.Holmes var så hård med att inte logga cacher som hon inte varit till själv
AL verkar ju inte alls så besatt av geocaching - detta att döma av endast 124 registrerade loggningar. Kanske han skulle skriva in loggningarna, men en mördare tog LW:s liv och det blev för tungt att skriva om deras geo-tur?
"inte varit till själv" - Tänker du på att AL fick logga då hon skadat benen?
Senast redigerad av Honan6 2018-09-25 kl. 12:19.
Ja? Det är vi ganska många som skrivit om och om igen. Way back i tråden.
Jag vill även föra till protokollet att SD inte ville träffa/fika med LW den där januarinatten men att LW vägrade ta ett nej. Sen vet ingen av oss vad som hände i bilen. Ord står delvis mot ord men om jag har förstått saken rätt så vittnar både SD och LW om att 1. Han inte ville 2. Hon vägrade ta hans nej
Men så kan man väl inte säkert tolka det hela?
Din tolkning menar du är att hon ville bjuda på fika, han ville inte, hon kunde inte ta det? Det var det som orsakade knog- gnuggningen?
Som du säger, vet ingen vad som hände i bilen. Det kunde inte ens rätten ta ställning till. Och vi fick enbart den maskade berättelsen.
Upprinnelsen till bråket i bilen kan ha varit det avvisade fikat. Men sedan började de tjafsa om allt möjligt. Det var då han ville att hon skulle gå ur bilen, men hon ville att de skulle snacka färdigt. Då drog han ner hennes huvud genom att ta armen runt huvudet och knog- gnuggade hennes huvud.
Min tolkning blir därför att det var det fortsatta bråket som var upprinnelsen till att han ville att hon skulle lämna bilen. Bråket som var om allt möjligt, kan ha handlat om den ojämna synen på hur de ska umgås?
Sedan är min teori att när hon ville prata färdigt, då blev han så frustrerad, så arg att han inte kunde behärska sig. Då knoggnuggande han henne.
Inte för att hon skulle gå ut.
Utan för att han var så frustrerad. Han kunde inte hantera sin ilska...
Min starka övertygelse.
Mina fetningar:
"Två polisassistenter åkte till hennes bostad och höll ett förhör med henne. Av anmälan framgår att hon då berättade att allt hade börjat med ett gräl när de satt tillsammans i mannens bil.
"Ojämn syn på hur de ska umgås"
Han la då sin högerarm om henne och drog ner hennes överkropp i ett hårt och smärtsamt grepp. Medan Lena Wesström var fast i greppet gnuggade han sina knogar mot hennes huvud, enligt anmälan.
Mats Nylander på Örebropolisen utredde ärendet. Eftersom stora delar av utredningen är sekretessbelagd vill han inte gå in på detaljer, men säger:
– Anmälan handlar om två människor som har haft någon sorts umgänge, kontakt och gemensamma intressen. En av parterna ville mer än den andra, säger Nylander och fortsätter:
– Det är vad det handlar om, en ojämn syn på hur de ska umgås.
Utredningen lades ned
Senare i utredningen hörde Lena av sig till polisen och berättade att hon var tveksam till fortsatt medverkan i utredningen.
”Det hon berättat är i och för sig sant men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare”, skriver polisen efter samtalet.
Mannen nekade till brott och utredningen lades så småningom ned."
"De nya uppgifterna gäller bakgrunden till bråket. Enligt Lena Wesströms egna uppgifter till polisen hade hon bakat och ville fika – vilket han avböjde, skriver Nerikes Allehanda.
De satte sig då i hans bil och började tjafsa "om allt möjligt". Mannen bad Lena Wesström att lämna bilen men hon svarade att hon ville prata klart först. Det var då han misshandlade henne, enligt hennes berättelse.
Örhänge böjdes
I samband med det ska Lena Wesströms högra örhänge ha skadats. Poliserna som tog upp anmälan fotograferade örhänget, som "blivit böjt på grund av det våld hon utsattes för".
Nerikes Allehanda har också fått tag i den hemligstämplade bilden på Lena Wesströms båda örhängen.
Förundersökningen om misshandel lades senare ner eftersom det enligt åklagaren inte gick att bevisa att ett det som hände i bilen var ett brott."
Jag tror att LW fört Sh.Hollms bakom ljuset.
Han säger att hon inte loggar cacher hon inte klättrat på och att hon är leds karlar.
Vi vet att hon loggat cacher hon inte varit i närheten av (inte SD historian) och loggat cacher hon inte klättrat på.
Vi vet dessutom att hon haft ett ganska rikt och säkert bra sexliv.
Nu tror jag kanske inte fullt ut att LW medvetet har fört Sh.Holms bakom ljuset utan att han i sin fantasi om en perfekt värld och perfekt LW har tolkat det så.
Det är svårt att se brister i någon man tycker väldigt mycket om och lika lätt att tolka negativt om allt en person man ogillar.
Sh.Holms agenda är att han vart brädad av SD och han dessutom håller som GM.
Svarar på ett gammalt inlägg som jag glömt bort. Du Honan6 har alltså fått bekräftat via källa att LW och AL hade en relation? När i tid var detta?
Det vet jag inte. Kan vara så att AL trodde de hade en relation eller att hans vänner drog den slutsatsen. Jag tar inte relationsuppgifterna för 100 procent, men de var till Sälen tillsammans.
De få loggningar (jämfört med andra) AL har, så är LW med flera - se bl a i mars -18.
Din tolkning menar du är att hon ville bjuda på fika, han ville inte, hon kunde inte ta det? Det var det som orsakade knog- gnuggningen?
Som du säger, vet ingen vad som hände i bilen. Det kunde inte ens rätten ta ställning till. Och vi fick enbart den maskade berättelsen.
Upprinnelsen till bråket i bilen kan ha varit det avvisade fikat. Men sedan började de tjafsa om allt möjligt. Det var då han ville att hon skulle gå ur bilen, men hon ville att de skulle snacka färdigt. Då drog han ner hennes huvud genom att ta armen runt huvudet och knog- gnuggade hennes huvud.
Min tolkning blir därför att det var det fortsatta bråket som var upprinnelsen till att han ville att hon skulle lämna bilen. Bråket som var om allt möjligt, kan ha handlat om den ojämna synen på hur de ska umgås?
Sedan är min teori att när hon ville prata färdigt, då blev han så frustrerad, så arg att han inte kunde behärska sig. Då knoggnuggande han henne.
Inte för att hon skulle gå ut.
Utan för att han var så frustrerad. Han kunde inte hantera sin ilska...
Min starka övertygelse.
Mina fetningar:
"Två polisassistenter åkte till hennes bostad och höll ett förhör med henne. Av anmälan framgår att hon då berättade att allt hade börjat med ett gräl när de satt tillsammans i mannens bil.
"Ojämn syn på hur de ska umgås"
Han la då sin högerarm om henne och drog ner hennes överkropp i ett hårt och smärtsamt grepp. Medan Lena Wesström var fast i greppet gnuggade han sina knogar mot hennes huvud, enligt anmälan.
Mats Nylander på Örebropolisen utredde ärendet. Eftersom stora delar av utredningen är sekretessbelagd vill han inte gå in på detaljer, men säger:
– Anmälan handlar om två människor som har haft någon sorts umgänge, kontakt och gemensamma intressen. En av parterna ville mer än den andra, säger Nylander och fortsätter:
– Det är vad det handlar om, en ojämn syn på hur de ska umgås.
Utredningen lades ned
Senare i utredningen hörde Lena av sig till polisen och berättade att hon var tveksam till fortsatt medverkan i utredningen.
”Det hon berättat är i och för sig sant men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare”, skriver polisen efter samtalet.
Mannen nekade till brott och utredningen lades så småningom ned."
"De nya uppgifterna gäller bakgrunden till bråket. Enligt Lena Wesströms egna uppgifter till polisen hade hon bakat och ville fika – vilket han avböjde, skriver Nerikes Allehanda.
De satte sig då i hans bil och började tjafsa "om allt möjligt". Mannen bad Lena Wesström att lämna bilen men hon svarade att hon ville prata klart först. Det var då han misshandlade henne, enligt hennes berättelse.
Örhänge böjdes
I samband med det ska Lena Wesströms högra örhänge ha skadats. Poliserna som tog upp anmälan fotograferade örhänget, som "blivit böjt på grund av det våld hon utsattes för".
Nerikes Allehanda har också fått tag i den hemligstämplade bilden på Lena Wesströms båda örhängen.
Förundersökningen om misshandel lades senare ner eftersom det enligt åklagaren inte gick att bevisa att ett det som hände i bilen var ett brott."
Har vi fått något svar på denna fråga? Varför loggade inte AL de flertalet cacher som var de sista LW hittade? Är de kanske loggade vid det här laget? Visst var det samma lirare som var med LW i fjällen då hon skadade sina ben och som knatade till burken och signerade åt LW, som satt kvar i bilen?
AL har fortfarande inte loggat något från sin tur med LW den 10 maj 2018.