2018-09-25, 10:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Och med blodet (som dom hade under häktningen) skulle det inte räcka till sannolika? Klart det inte är LW:s blod dom hittat så det går att binda SD till något. Minsta antydning åt det hållet hade räckt i TR (detta är min personliga åsikt och övertygelse).
Det är intressant med häktningsförhandlingarna, och vad åklagaren ansåg borde räcka för sannolika skäl. Särskilt den andra gången när det enligt media var en kamp mot klockan:
https://www.metro.se/artikel/polisens-kamp-mot-klockan-i-fallet-lena-wesström

Kan åklagaren ha varit övertygad om att de preliminära resultaten från NFC snart skulle visa att det var LW:s blod man hade hittat hos SD, och om att polisen snart skulle kunna lokalisera ett vittne som skulle ha sett SD i området?
Senast redigerad av Draifos 2018-09-25 kl. 10:41.
Citera
2018-09-25, 10:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Både LW och SD har i förhört vittnat om att han använde våld, vad är det du inte förstår?
Visste du att han knaprar testosteron? Varför?

Nu får du faktiskt skärpa dig och sluta ljuga. Det enda våld som förekommit är våldet mellan dina öron.
Våld har inte förekommit utan "rätt att utöva visst tvång" som statens expert ÅK kom fram till. Hade våld förekommit hade inte ärendet längs ner. Det borde även du förstå.

--Att du fått för dig att burken med örter innehåller testosteron säger resten om din pålitlighet.
Hur någon kan tro att det du berättat om LW är pålitligt är då en gåta. Lögner är som kackerlackor finns en, finns många.
Citera
2018-09-25, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Finns en viss skillnad på "misshandel" och misshandel.
samma med "våld" och våld.

hur hårt det har gått till vet fortfarande bara dem inblandade i bilen.
om inte du var med i bilen, så vet inte du hur det gick till

Vilket är exakt det som förövaren vet och kvinnor fått erfara. Varför det sällan anmäls och OM, vanligen dras tillbaka.

Som LW också gjorde vid första anmälan.

Men inte vid sin andra anmälan.

Mer vanligt dock så finner man dessvärre en så stark envis kvinna mördad.
Citera
2018-09-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Loggtexten lyder:

Tack.
Så SD hittar burkar i naturen, tar med sig dessa som ett slags "håll naturen ren"-projekt inom geochaching och ställer upp dessa burkar på jobbet med ett skämtsamt meddelande till sin chef.
Jag tillåter mig att bli rejält trött på skribenter som flodhästen och detektiven som utan att stanna upp och kolla källor bestämmer sig för att karln knaprar testo.
Citera
2018-09-25, 11:01
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är intressant med häktningsförhandlingarna. Särskilt den andra gången när det enligt media var en kamp mot klockan:
https://www.metro.se/artikel/polisens-kamp-mot-klockan-i-fallet-lena-wesström

Kan åklagaren ha argumenterat för att de preliminära resultaten från NFC snart skulle visa att det var LW:s blod man hade hittat hos SD, och för att polisen snart skulle kunna lokalisera och presentera ett vittne som skulle ha sett SD utanför LW:s hus?

Jag känner att det finns fog för oro vad gäller de två misslyckandena i tingsrätten.

Kan utredarna genom SD ha köpt sig en färdigbakad tårta och därefter försökt att lista ut ingredienserna? Upphittat blod och Peter-tant kan kanske ha gissats/lovats vara delar av kakinnehållet?

Vid det här laget borde polis och åklagare hunnit vända på degen, hoppas jag. Rimligtvis har de nu rikligt med substans till ett rejält hemmagjort bakverk.

Kommer vi snart att få SD serverad på ett något mer hållbart fat i rätten?
Citera
2018-09-25, 11:01
Medlem
Citat:
Både LW och SD har i förhört vittnat om att han använde våld, vad är det du inte förstår?
Visste du att han knaprar testosteron? Varför?

Gör han det? Knaprar testosteron?

Du använder oerhört mycket tid och trådplats till att skapa trådsanningar. Du gör det helt ogenerat, vilket får mig att fundera på ditt syfte.
Citera
2018-09-25, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Gör han det? Knaprar testosteron?

Du använder oerhört mycket tid och trådplats till att skapa trådsanningar. Du gör det helt ogenerat, vilket får mig att fundera på ditt syfte.

Ok, då bilden misslede mig, han gav sken av att äta testosteron.
Vilka trådsanningar syftar du på?
Syftet är enkelt, är SD GM ska han låsas in för gott.
Vad är ditt syfte?
Citera
2018-09-25, 11:27
Medlem
Citat:
Vad är ditt syfte?

Bilden missledde dig? Inte ditt eget psyke alltså?

Mitt syfte är att LWs mördare ska få sitt straff.
Citera
2018-09-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag känner att det finns fog för oro vad gäller de två misslyckandena i tingsrätten.

Kan utredarna genom SD ha köpt sig en färdigbakad tårta och därefter försökt att lista ut ingredienserna? Upphittat blod och Peter-tant kan kanske ha gissats/lovats vara delar av kakinnehållet?

Vid det här laget borde polis och åklagare hunnit vända på degen, hoppas jag. Rimligtvis har de nu rikligt med substans till ett rejält hemmagjort bakverk.

Kommer vi snart att få SD serverad på ett något mer hållbart fat i rätten?

Jag tror att denna kaka kommer att följa Receptet och mer än förtjust passa lagens, med rätta, känsliga smaklökar.

PS intention med utredningen är dock tveksam. Hans ovärderliga insats belönades dock på annat håll.
Citera
2018-09-25, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kastar ur mig en fråga som jag funderar på:

AL är den person som LW tillbringar sin allra sista geocachetur med (10 maj), där hon hittar och loggar sammanlagt 8 cacher. Men varför loggar inte AL dessa cacher?

(Ett exempel på en av dessa 8 cacher: https://www.geocaching.com/geocache/GC13WMF_skaleklint )

AL har ju ett eget geocachekonto (Speedli*ka*), och har av logghistoriken att döma inte loggat dessa cacher vid något tidigare tillfälle. Och för geocachare brukar ju alla hittade cacher vara en fjäder i hatten som man gärna vill lägga till i sin logghistorik.

LW skriver dessutom "nu får vi signera".

Så varför loggade inte AL någon av de cacher han fann under just denna tur tillsammans med LW? Kan det finnas någon särskild anledning?

Har vi fått något svar på denna fråga? Varför loggade inte AL de flertalet cacher som var de sista LW hittade? Är de kanske loggade vid det här laget? Visst var det samma lirare som var med LW i fjällen då hon skadade sina ben och som knatade till burken och signerade åt LW, som satt kvar i bilen?
Citera
2018-09-25, 11:31
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Vad är ditt syfte?

den dagen som det visar sig att det är SD (om det är han) som är GM så ska han givetvis låsas in.
det säger jag absolut inget om

men fram tills dess så kan det mycket väl vara någon annan, men ditt syfte verkar vara att svartmåla SD och få in honom, så vi frågar dig samma sak som du frågar alla andra,
vad är din (personliga) agenda mot just SD?
Citera
2018-09-25, 11:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det intressanta är ju att flera vittnar om att LW låtit omvärlden förstå att hon faktiskt var rädd för SD och att hon på intet sätt ville komma i hans närhet (olika bilar till event). Verkligheten tycks dock ha varit en annan och det blir svårt att bortse från att LWs utsagor om SD kan ligga till grund för det extrema fokus utredningen nu tycks ha på MGM.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du ställer en fråga ingen verkar kunna svara på, så frågan är vad är din teori? Varför fortsatte dom umgås (om så sporadiskt)? Varför ringer LW till TeamDavidsson vid FTF-jakter?

Min teori (och även det jag hört):
Utåt till sina vänner har LW svartlistat SD ganska hårt, men inte inåt. Det har varit ett spel för galleriet och för att hålla HD lugn.
"Misshandeln" i bilen var bagatellartad och inte alls så dramatisk som vissa verkar tro. Detta har LW själv uttryckt för dom som ifrågasatte hela historien när den uppdagades och hon vart påkommen med SD (tror det var just turen på skridskor som vart ifrågasatt).
Vad jag tror och drar slutsatsen till: Anmälan var en hämnd för SD inte vill mer.

Händelsen som eskalerade till ett mord, om SD är skyldig, kan vara en liknande situation. Dock har jag lika svårt att tro det om LW som SD är mördare. Det känns som hon hade ett helt annat fokus denna tid än att skriva nått till SD.
Teorin om att SD skulle ha invändningar mot hennes resa har samma fel i sig, SD hade ett annat fokus vid denna tidpunkt tror jag.

Det verkar som att ni båda har ungefär liknande uppfattning om att LW pratat med vänner om SD på ett negativt sätt efter misshandelsanmälan.

Sedan var verkligheten en annan?
Enligt Schazz stämmer inte denna bild om att hon var rädd för honom som LW spridit till sina vänner.
Enligt EGT har LW bagatellisertat misshandelshändelsen vid konfrontation.

Stämmer detta? Har jag fattat det rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in