2018-09-23, 09:33
Medlem
Jag kikar in här lite då och då.
Har för mig att det finns en ung kvinna, som om jag inte missminner mig var inblandad i någon slags brott i nutid, som är släkt med Kjell-Åke på något vis och sade sig själv träffat Kjell-Åke vid något tillfälle.
Har jag helt fel för mig eller vet du vad jag menar och pratar om Skaraborg?
Citera
2018-09-23, 13:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
1999.

Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag kikar in här lite då och då.
Har för mig att det finns en ung kvinna, som om jag inte missminner mig var inblandad i någon slags brott i nutid, som är släkt med Kjell-Åke på något vis och sade sig själv träffat Kjell-Åke vid något tillfälle.
Har jag helt fel för mig eller vet du vad jag menar och pratar om Skaraborg?

Du har inte hel fel även om du blandar ihop två personer med varandra.

Släktingen var inte en ung kvinnlig släkting till Kjell-Åke utan till Janne Dahlsjö som var inblandad i ett grovt brott. Detta skedde 1999 och är det kända "Mormorsmordet". Kvinnan som blev ihjälslagen var kusin med Janne.

Hon har berättat att hon kom att träffa sin mormors kusin i Tyskland enligt henne själv. Om detta stämmer har jag ingen aning om.
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-09-23 kl. 13:27.
Citera
2018-09-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Du har inte hel fel även om du blandar ihop två personer med varandra.

Släktingen var inte en ung kvinnlig släkting till Kjell-Åke utan till Janne Dahlsjö som var inblandad i ett grovt brott. Detta skedde 1999 och är det kända "Mormorsmordet". Kvinnan som blev ihjälslagen var kusin med Janne.

Hon har berättat att hon kom att träffa sin mormors kusin i Tyskland enligt henne själv. Om detta stämmer har jag ingen aning om.

Tack. Det var detta jag tänkte på, kvinnan säger sig alltså ha träffat Janne Dahlsjö? Med tanke på att hon är född precis i slutet av 70-talet eller början av 80-talet måste alltså Dahlsjö också ha överlevt långt efter 1965 i så fall. Om det nu stämmer att hon träffade honom.
Citera
2018-09-23, 19:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Janne Dahlsjö.

Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Tack. Det var detta jag tänkte på, kvinnan säger sig alltså ha träffat Janne Dahlsjö? Med tanke på att hon är född precis i slutet av 70-talet eller början av 80-talet måste alltså Dahlsjö också ha överlevt långt efter 1965 i så fall. Om det nu stämmer att hon träffade honom.

Hon är född 1979.

Hon berättade också att hon tyckte att han skulle lämnas i fred eftersom han var avliden. Mormodern berättade för henne att om man inte skötte sig så kunde det gå som det gick för hennes kusin. Hon omnämnde Janne som ett varnande exempel för sin dotterdotter. Enligt dotterdottern så besökte han aldrig Sverige men skall tydligen ha vistats en del i Tyskland. Om nu dessa uppgifter stämmer.

Andra uppgifter har gjort gällande att han även skulle ha besökt Danmark. En annan uppgift har gjort gällande att Dahlsjö, i det tidiga 1970-talet, skall ha bott i Köpenhamn. Kamrater från Göteborg skall då ha träffat honom på ett sjukhus där.
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-09-23 kl. 19:27.
Citera
2018-09-23, 20:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Youtube.

Ytterligare en video på Youtube som tar upp detta fall.

Upplagt den 26 juli 2018 och återfinns från 3.25 till 4.29 och är fall # 2. En del felaktigheter förekommer dock i inslaget.

https://www.youtube.com/watch?v=lhL1QgSEUvQ
Citera
2018-09-25, 08:58
Medlem
Azrils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyssung
Är det nödvändigt? Då har du ju lagt in Hymme i ekvationen väl? Dahlsjö m.fl i Volvon torde väl knappast ha kommit så långt söderut som Torekov/Båstad? De skulle ju till Åsa? Om de nu inte ljög iofs.

Jag är rätt övertygad om att de ljög angående Åsa resan, de må ha haft många intressen men jag tvivlar stark på att friluftsliv låg dem så varmt om hjärtat
Citera
2018-09-25, 09:06
Medlem
Azrils avatar
Länken är tyvärr lite exkluderande då den pekar på en facebookgrupp men visar på att några i nutid verkar ha axlat den fallna manteln av Dahlsjögänget när det gäller att smuggla. Jag tänker ju då på de uppgifter som har cirkulerat om att Pvn skulle ha varit något ombyggd

Dahlsjögänget kanske inte var lika tekniska eller förslagna men det ger ju ändå en fingervisning om varför de ibland var väldigt fattiga och ibland hade extremt gott om pengar!
Citera
2018-09-25, 10:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inget intresse för bad- och friluftsliv.

Citat:
Ursprungligen postat av Azril
Jag är rätt övertygad om att de ljög angående Åsa resan, de må ha haft många intressen men jag tvivlar stark på att friluftsliv låg dem så varmt om hjärtat

Jag är övertygad om att resan till Åsa var en lugn. Jag är också övertygad om att resan var en s. k. "avledningsmanöver".

Ingen åker och badar och tältar i ett sådant busväder som rådde den här dagen.

Vi vet i a f ang. Kjell-Åke att han inte hade något som helst intresse för bad- och friluftsliv. Detta har hans syster berättat om.

När Janne Dahlsjö på morgonen den 28 juli lämnar sin bostad för sista gången tar han inte med vad som behövs inför en bad- och campingresa. Det enda han han tar med sig var ett extra par ljusa byxor. Vad skulle han ha dessa till?

Om Gay Karlsson är inget känt eftersom han hade eget boende.
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-09-25 kl. 10:56.
Citera
2018-09-25, 15:41
Medlem
Azrils avatar
Ifrån #5289

Citat:
Ja en vild idé men f*n vet om den är så "vild" ändå?

Det fanns en person i Haga vid den här tiden, och även långt senare, som flitigt höll på med just sprängningar. Han var bl. a. ute öarna i skärgården och sprängde. Han kokade ofta själv ihop sina explosiva varor och han var en kändis i denna stadsdel.

Långt senare kom han att spränga Skatteskrapan i Stockholm. Denne man var född 1944 men inget har framkommit att han på något sätt skulle ha haft att göra med med de tre försvunna eller andra i deras krets.

Jag antar att du menar Hannu Hyttinen, bevisningen saknades så jag antar att han klarade sig ifrån att bli lagförd för detta. Lars Tingström friades också på åtalspunkterna kring skatteskrapan då han hade befunnit sig i Syrien vilket torde visa på att Hannu Hyttinen utförde det hela själv.

Lars Tingström var ju verksam i Stockholmsområdet, var Hannu Hyttinen ifrån Göteborg, hur träffade de då varandra? Spännande med kopplingen till Christer Pettersson!

Slutligen, lät Tingström i förebyggande syfte röja en kåkfararkollega vid namn Hannu Hyttinen ur vägen på det gängse sättet – annars löpte han risken att själv gå samma öde till mötes
Senast redigerad av Azril 2018-09-25 kl. 15:46. Anledning: Källhänvisning
Citera
2018-09-25, 15:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
En helt annan person.

Citat:
Jag antar att du menar Hannu Hyttinen, bevisningen saknades så jag antar att han klarade sig ifrån att bli lagförd för detta. Lars Tingström friades också på åtalspunkterna kring skatteskrapan då han hade befunnit sig i Syrien vilket torde visa på att Hannu Hyttinen utförde det hela själv.

Lars Tingström var ju verksam i Stockholmsområdet, var Hannu Hyttinen ifrån Göteborg, hur träffade de då varandra? Spännande med kopplingen till Christer Pettersson!

Slutligen, lät Tingström i förebyggande syfte röja en kåkfararkollega vid namn Hannu Hyttinen ur vägen på det gängse sättet – annars löpte han risken att själv gå samma öde till mötes

Nej jag menar inte Hannu Hyttinen.

Den person som jag menar är en helt annan person som på sin tid var känd i just Haga p. g. a. av sina sprängningar. Den här personen hade inga som helst kopplingar till Tingström på något sätt. Hyttinen hade inget att göra med sprängningen av den dåvarande Skatteskrapan på Götgatan i stadsdelen Södermalm. Vad jag i a f känner till.

Om den här personen på något sätt skulle ha umgåtts med de tre som försvann så finns det inget som tyder på detta. Däremot måste de ha hört talats om. Dessutom var han i samma ålder som Gay och Janne.
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-09-25 kl. 15:52.
Citera
2018-09-25, 16:24
Medlem
Azrils avatar
Citat:
Nej jag menar inte Hannu Hyttinen.

Den person som jag menar är en helt annan person som på sin tid var känd i just Haga p. g. a. av sina sprängningar. Den här personen hade inga som helst kopplingar till Tingström på något sätt. Hyttinen hade inget att göra med sprängningen av den dåvarande Skatteskrapan på Götgatan i stadsdelen Södermalm. Vad jag i a f känner till.

Hans bil hade ju iallafall varit på plats och han satt häktad för det?!

Citat:
Om den här personen på något sätt skulle ha umgåtts med de tre som försvann så finns det inget som tyder på detta. Däremot måste de ha hört talats om. Dessutom var han i samma ålder som Gay och Janne.

Lite av samma skrot och korn?
Senast redigerad av Azril 2018-09-25 kl. 16:29. Anledning: Trött i huvudet och angav fel
Citera
2018-09-25, 17:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Troligtvis inget gemensamt.

Citat:
Hans bil hade ju iallafall varit på plats och han satt häktad för det?!

Lite av samma skrot och korn?

Okey. Jag känner i a f inte till detta.

Jag tror inte riktigt att han levde samma slags liv som de tre försvunna. Den här personen höll bl. a. på med sina hemkok. Den här personen var troligtvis något "knepig". Jag tror inte att treklövern hade så mycket gemensamt med denne man - förutom att de alla bodde i Haga förutom Gay som bodde i Annedal.
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-09-25 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in