Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-24, 20:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du slåss mot väderkvarnar. Varken jag eller någon annan har påstått att JCA är åtalad för "sin personlighet". Den enda som tar upp den frågan är du.

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag tror också att JCA är sexualsadistisk lagd. Kanske har han en släng av psykopati.
JCA är inte en vanlig kille, som hans försvarsadvokat menar. Han även helt annan och mycket farligare sort.
Jag har aldrig träffat JCA personligen, men jag känner människor som gjort det och jag har egen erfarenhet av hans sort
.

Jag försökte förklara för dig att JCAs personlighet är fullkomligt irrelevant för åtal och dom.
Som du beskriver honom ”har en släng av psykopati” eller är ”sexualsadistiskt lagd” eller ”har egen erfarenhet av hans sort” är persolighetsdrag som inte har ett skit att göra med om hans ska dömas för våldtäkt eller ej.
Citera
2018-09-24, 20:33
Medlem
Jofs avatar
JCA sitter nu i en liten bur. DET är fakta. Han trivs inte med det. Hur tar han det?

Han vet säkert att han är ett svin. Det är inte ett problem för honom. Problem för honom är att hans värld har rasat och att han inte kan orientera sig i denna ny värld

Han beslutar sig - med stöd av Hurtig att sätta sin lit till överklagande och frihet. Och tänker bara på det.

Det han inte kan eller vill förhålla sig till är något år på anstalt.

Hur kunde detta ske. Undrar han. Jag hade ju koll på allt. Och damerna, dom ville ju innerst inne bara ha min kuk. Varför hände detta? Efter alla år. Slynorna vaknade till av detta Metoo? Hur kan jag komma tillbaka efter detta. Hans Ruin låtsat knappt känna mig numer. Kommer alla att svika mig?
Senast redigerad av Jof 2018-09-24 kl. 21:00.
Citera
2018-09-24, 20:39
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idean
Står inget nånstans om att Arnaults övernattningslägenhet ägs av Akademien. Vore mkt intressant att få det klarlagt.
Vad skulle han med en övernattningslägenhet till när han bor på Idungatan, annat än för att slippa ta hem kvinnor till parets gemensamma lägenhet? En övernattningslägenhet i centrala Stockholm måste ju kosta mer än några lokala taxiresor per månad.
Citera
2018-09-24, 20:54
Medlem
Ett nytt storartat jobb av Björn Hurtig...... tycker faktiskt lite synd om fransmannen som valde en uppmärksamhetsknarkare/mediahora istället för en riktigt försvarare.
Citera
2018-09-24, 21:08
Medlem
Ideans avatar
Det kanske inte var nån vettig försvarare som ville åta sig fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av ScottP
Ett nytt storartat jobb av Björn Hurtig...... tycker faktiskt lite synd om fransmannen som valde en uppmärksamhetsknarkare/mediahora istället för en riktigt försvarare.
Citera
2018-09-24, 21:15
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag försökte förklara för dig att JCAs personlighet är fullkomligt irrelevant för åtal och dom.
Som du beskriver honom ”har en släng av psykopati” eller är ”sexualsadistiskt lagd” eller ”har egen erfarenhet av hans sort” är persolighetsdrag som inte har ett skit att göra med om hans ska dömas för våldtäkt eller ej.
Var har jag påstått att JCA:s personlighet är relevant för rättens bedömning av åtalspunkterna?
Du slåss mot din egen skugga.
Citera
2018-09-24, 21:37
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Oj, vad tråkigt att jag inte följt denna tråd 2018. Det är ju jättekul att läsa skvaller om institutionerna. Hans Ruin inblandad Tråkigt. Någon som kan pm:a mig vem MÄ är?

Jaha, Målsägande, förstår. Okej i mitten på bilden som finns i tråden alltså? Ni behöver inte pm:a i så fall.

Inblandad är ett understatement. Han är god vän med JCA, satt i Forums styrelse, och har försökt tysta ner affären. Riktigt, riktigt illa.
Citera
2018-09-24, 21:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Inblandad är ett understatement. Han är god vän med JCA, satt i Forums styrelse, och har försökt tysta ner affären. Riktigt, riktigt illa.

Jag kanske inte vill läsa tråden iallafall. Alla dessa filosofer som jag har haft stor respekt för.

Intellektuella förebilder, och så solkas de ner så av hela den här affären. Men JCA är väl ingen intellektuell gigant, eller vad ska man säga?
Han har varit spindeln i nätet, och solat sig i de andras glans? Plump helt enkelt?

Det kanske är lite "Pianisten" rollkaraktären "Erika" över Katarina Frostensson då?
Jag kommer att tänka på Pianisten hela tiden iallafall.
Citera
2018-09-24, 22:03
Medlem
allegragellers avatar
Den här tråden startade ju i samband med ett upprop i DN. Här är en anonym text av en som säger sig ha jobbat på Forum - vilket man inte behöver ha gjort för att se att Dagens Nyheter har sponsrat Forum och Jean-Claude långt mer än Svenska Akademin:

VI VAR SÅ ATT SÄGA DN:S KVÄLLSREDAKTION

http://www.tsnok.se/sv/2018/och-annat/det-kom-ett-mejl/3500/
Citera
2018-09-24, 22:54
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idean
Vilket oftast är fallet i våldtäktsmål. Och därför är det, och ska det vara, mycket svårt att bli fälld för våldtäkt.

Att rätten nu har häktat Arnault, för att det finns risk att han flyr landet när han nu är på sannolika skäl misstänkt för ett fall av våldtäkt, tyder på väldigt stark stödbevisning.

Om man väljer att kalla utsagor för stödbevisning. Det räcker alltså med att dra sin historia för ett visst antal människor?

Blir han fälld är det uppenbart att den här nämnden består av känslopjunkare, och då måste han väl ändå bli friad i hovrätten.
Citera
2018-09-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vad skulle han med en övernattningslägenhet till när han bor på Idungatan, annat än för att slippa ta hem kvinnor till parets gemensamma lägenhet? En övernattningslägenhet i centrala Stockholm måste ju kosta mer än några lokala taxiresor per månad.
Nu övernattar han på kronobergshäktet i en vecka lite mindre än bostadsrätten på 147 kvm på Östermalm :-) i cellen på kronoberg.
Citera
2018-09-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottP
Både Herr Hurtig och Massi Fritz gillar att sola sig i medias glans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in