Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-18, 16:43
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Det är väl bra om dom kollar innan så att man inte slösar varandras tid?

Det är ingen vidare strategi för en kille att inleda att fråga om tjejen är intresserad av att knulla, såvida han inte är jävligt attraktiv. Ditto för förhållande. Jag är av åsikten att man börjar med att flörta och inte med att intervjua varandra. Det ska vara kul och spännande att dejta om känslorna ska komma fram, det ska inte kännas som att gå på en arbetsintervju.
Citera
2018-09-18, 16:49
  #122
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Hahaha, kan man man inte ge gubbsen lite cred för att dom försöker? Det finns faktiskt jättebra män som inte riktigt har orden på sin sida. Nu är jag under 40 men den här tråden var intressant.

Ja det är väl sant, men då kanske man ska försöka hålla sig till normal konversation istället för att skriva några sidors sexnovell om sina egna önskemål som ingen efterfrågat.

Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Valet står ju inte mellan regelrätt sexchatt och artiga frågor och motfrågor. Har du prövat att vara lite flörtig, lättsam och retsam istället för att försöka göra en trist intervju av det hela? Har märkt att många medelålders kvinnor är så förbannat jävla värdelösa på att flörta och att skriva något kul. Om en kvinna på en dejtingsida direkt börjar med sina intervjufrågor och "vad söker du" så ratas hon direkt. Man snackar ofta om nice guys, men nice girls är lika trista dom med. Kvinnor får alldeles för lite skit för sina bristfälliga sociala färdigheter. Äldre kvinnor är ofta väldigt desperata. Inte nödvändigtvis efter sex på samma sätt som män är men definitivt efter att få en man att binda sig och vill att man direkt skall ge något tecken på att man är "seriös". Det är precis samma sak som att en man vill ha garanti på att han ska få knulla direkt när han börjar chatta med en tjej. Trist och needy. Män beskylls ofta för att vara gubbsjuka för att dom dejtar yngre tjejer men jag tror utöver utseende så handlar det minst lika mycket om att unga tjejer inte bär på samma bagage och är bättre på att leva i nuet. Känslorna lär inte blomma ut om man direkt börjar avhandla ett eventuellt förhållandet på samma sätt som om man diskuterar helgens storhandel på Ica Maxi.

Ja men det kan jag hålla med om. Antagligen har företeelserna samma upprinnelse, dessa personer upplever att de har blivit lurade eller iaf slösat bort sin tid för många gånger tidigare. Gubbarna har lagt för mycket tid på att skriva med kvinnor som ändå inte vill knulla, kvinnorna har gjort detsamma och kanske även legat med män som inte vill ha en relation med dem. Så tänker de att de ska effektivisera det hela och spara tid genom att få svar på om motparten vill knulla/gifta sig innan de inleder ett samtal.

Problemet med upplägget är ju bara att alla som är någorlunda attraktiva på marknaden (har alternativ) och något mått av integritet inte har någon lust att lova vare sig sex eller seriösa intentioner förrän man fått en rimlig chans att bilda sig en uppfattning om personen och ifall man tycker han/hon är intressant och attraktiv eller inte.

Sen tycker jag iofs att gubbarnas uppförande är minst rationellt för varför skulle en mycket yngre kvinna ligga med en äldre man liksom? Ja, antagligen för att han kanske använt de extra åren till att förbättra sig på olika sätt som kvinnan kan få del av. Men handlar det bara om noll konversation, ses, kläderna av, in och ut, hejdå, ja varför i hela friden skulle man inte välja någon 25-35 istället som kommer med bättre fysik, bättre kondition och bättre förmåga att få upp den?
Citera
2018-09-18, 17:13
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Det är ingen vidare strategi för en kille att inleda att fråga om tjejen är intresserad av att knulla, såvida han inte är jävligt attraktiv. Ditto för förhållande. Jag är av åsikten att man börjar med att flörta och inte med att intervjua varandra. Det ska vara kul och spännande att dejta om känslorna ska komma fram, det ska inte kännas som att gå på en arbetsintervju.


Det bästa är nog (i mitt tycke) att man skriver ut detta på något vis redan i sin presentation, så att gallringen sker redan där. Visst det kanske inte är lika wild n crazy men vissa vet vad dom söker och då är det dumt att slösa sin tid på att beta av flera casanovor om man nu faktiskt vill ha en seriös relation. Det tar tid att nätdejta och flirta kan man såklart göra ändå.
Citera
2018-09-18, 20:17
  #124
Medlem
tjockballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Och sen vaknade du, petade lite navelludd och loggade in på Flashback ;-)

Om du också kastar dig huvudstupa ut i dejtingdjungeln kommer du med uppleva saker som andra tvivlar på är sanna. Inte mitt fel att jag var Guds gåva till kvinnorna...
Citera
2018-09-18, 21:55
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe
Om du också kastar dig huvudstupa ut i dejtingdjungeln kommer du med uppleva saker som andra tvivlar på är sanna. Inte mitt fel att jag var Guds gåva till kvinnorna...

Mmm
Citera
2018-09-18, 22:15
  #126
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Ovan
Jag är en medelålders man, skild sedan 6 år. Vet av efarenhet att kvinnor i början av klimakteriet helt plötsligt ska börja "förverkliga sig själva", hitta sig själva och fan o hans mormor...
Jodå. Varit ute i datingsvängen ett tag. Man får ligga.
Men.
Jag kan inte underkasta mig någon utbränd kärring som tycker sig behöva någon som kan spendera pengar (resor, krogen, presenter) eller tid på henne. Fixa hennes hus, bil eller vara nån sorts show off gentleman vid sociala tillställningar.
Underkasta mig.
Never.
Träffas på lika villkor eller inte.
Lagt ner projektet då det bara ger en magsår.

Känner igen detta. Bra formulerat! Är själv en medelålders man och möter ofta medelålders kvinnor som är ute efter en "generös vän" eller praktisk person. Hur ofta ser man inte på dating-sidor att de söker en "händig" man?

De vill gärna också ha en vältrimmad man för att imponera på sina väninnor. Väninnornas åsikter är viktigare än vad de själva vill ha. Om mannen har hög inkomst och en fin titel är det ett oerhört stort plus.

Ibland verkar det som de inte heller är intresserade av ens personliga egenskaper. De pratar hellre öppet med sina väninnor än med oss män, mot oss är det ofta ett spel. I deras agerande försöker de antyda och med små medel förmå en att göra som de vill. Exempelvis: "Vad tycker du behöver göras i för att förbättra köket? Är det svårt att göra det? Jasså, kan du det?".....

En del kvinnor har sex som handelsvara, de erbjuder (eller låter antyda att de vill ha) sex om de får något de vill ha. Det är inte speciellt kul att känna sig köpt med sex.

Tyvärr, de flesta medelålders kvinnor får vara för mig. Det är enklare att leva kvar som man gjort de senaste åren. Det är en av fördelarna med att bli medelålders, du låter inte snoppen styra dina handlingar. Det är för det mesta inte värt besväret att gå in i en relation med en ny medelålders kvinna. Priset är för högt i förhållande till vad förhållandet eventuellt leder till (vänskap, gemenskap, kärlek(?), sex...).

Personligen känner jag inte alls igen mig TS beskrivning av medelålders män som "gubbslem" som tjatar om sex hela tiden. Javisst, det kanske finns de också. Men jag tror de flesta männen lugnt går undan och lever kvar i sina liv utan kvinnor!:
Citera
2018-09-22, 18:11
  #127
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Förmodligen därför att Gud hade någon tanke om att kvinnan bara skulle fungera som en prydnad när han skapade henne åt mannen.

Väldigt lite skulle hända ifall mannen inte är den som tar initiativ till det, vilket grundar sig i naturen satta könsroller. Det skulle nog inte heller bli särskilt mycket action i en lejonflock ifall hanarna överlät allting till honorna.

Problemet är att det här, liksom dina andra tankar, inte är en beskrivning av hur det ALLTID går till i verkligheten.

Vad som förmodligen händer nu är att unga män beskriver en lokal verklighet från vissa krogsituationer, och från nätdejting.

Men kvinnor kan helt klart ta initiativ. Det beror på hur situationen ser ut. Och om du tänker efter, hur kan vi män veta att det är fritt fram? Kvinnors initiativ spänner över ett vitt spektrum, allt från de mest plumpa saker, som att de sätter igång att pilla män på snoppen, till att deras röster spricker när vi talar med dem.

Om nätdejting är exempel på när kvinnor inte behöver göra så mycket, så finns det också exempel på när de måste göra mer. Från USAs krigstid under andra världskriget vet vi att kvinnor var väldigt aktiva, och också beskyddande. Männen var borta i krig, så det gällde att visa framfötterna för att få tag på en, och det gällde att vakta killen på danshaket, för det fanns många andra tjejer som ville slita killen från tjejen.

Personligen har jag varit med om kvinnliga initiativ många gånger. När man studerade, kunde tjejer vid samma bord säga att man var helt otrolig, och vid pappersutdelning och annat kunde andra gnugga sina tuttar mot mig.

Kort sagt - hela tanken att kvinnor inte tar initiativ är felaktig.

Man kan se kulturmönster genom alla tider där dejtingsystemet inte alls bygger på manliga initiativ. Istället är det så att männen uppvisar vad grekerna kallar arete, och att kvinnorna väljer en godkänd kandidat.
Citera
2018-09-24, 20:47
  #128
Medlem
Gertrud1s avatar
Jag hade helt glömt den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Alla mina relationer, enbart sexuella eller sexuella + romantiska, har inletts utan att i förväg checka av att man är på "the same page".
Du missförstår vad jag menar, det är bara autister som inte läser av den andra personen.
Katsyn använde ordet vibbar, det vill säga att läsa av vibbarna från den andre. Det kanske är en bättre formulering för dig.

Citat:
Min erfarenhet av nätdejting är ringa
.
Det är inte nätdejting, det är folk som tar kontakt på facebook.
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2018-09-24 kl. 21:09.
Citera
2018-09-24, 20:56
  #129
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Det finns en gräns mellan attraktiv till snuskgubbe. Äckliga gubbar har alltid funnits och antagligen fick de inte lika mycket negativ respons som unga av deras sexism men hängde inte med sin egen ålder. Män har något kvinnor sällan har, ett överdrivet ego gällande det motsatta könet. De bryr sig inte om vad du vill eller känner eftersom du är kvinna och i deras värld, på samma nivå. Det är baserat på att inte tillräckligt många kvinnor ber dem dra åt helvete utan stått ut med deras beteenden eftersom det ingått i manligt privilegium.

Det är ju ett tag sedan jag skrev tråden, men jag har insett att det handlar om utbildningsnivå och bildningsnivå.

Citat:
Män över 30 som är singlar är särskilt usla på kvinnor och deras behov. Inte alltid kanske men ofta. Kvinnor har stått ut med sex på mäns villkor och när det varit ömsesidigt har män upplevt det som naturlag och inte något som de behöver bekymras över.
Det har jag inte upplevt, men däremot verkar de i allmänhet, de som tokraggar vara väldigt okunniga om hur kvinnor fungerar.

Citat:
Själv undviker jag kontinuerligt medelålders män som är singlar. Däremot känns det istället som om jag råkar ut för varenda invandrare som drar rasistkortet så fort jag avvisar eller som tror att det är en rättighet att få ha kontakt med mig och att jag exempelvis är dum i huvudet och de offer, om jag inte vill träffa icke svenskpråkiga män. Jag som träffat en mängd olika nationaliteter blir rasande av alla dessa jävla män som skriker rasist så fort de inte får som de vill. De verkar tro att det är ett kort i rocken på dejtingmarknaden.
Omogna män är ju tvungna att ha sista ordet. Det är nåt manligt ego, som gör att de måste hamna i överläge. Beter man sig som en gris mot mig, så får man nog nåt snärtigt avsnoppande, och ja då brakar det löst. Annars försöker jag vara trevlig.

Igen så verkar det vara lite fråga om en klassfråga. Män från lite bättre hem beter sig med finess. Om de uppvaktar med finess så kan man också avvisa med finess. Ingen behöver bli illa gjord.

Citat:
Eller att de kan få mig att skämmas för att jag inte vill ha någon som kom igår. Då skulle jag kunna åka utomlands och hämta någon stackare bara till partner. Men i dagens samhälle är det tydligen fullt att vilja träffa någon som talar samma språk. En dåre idag skrev långa utlägg om Europas och USAs politik och enligt honom skuld till all världens orättvisor. Dessutom påstod han att jag såg honom som terrorist eftersom han kom ifrån Iran. Såvitt jag vet var det länge sedan revolutionen där och vi har haft lång tid av invandring men våra invandrare som inte fixar sina egna länder kräver att jag som svensk kvinna ska känna skuld över hela världen. Det kanske funkar att trycka ner kvinnor i resten av världen men jag är inte så intresserad.
Det är prestigkulturen, (heder) de måste vara i överläge för att inte få ett psykbryt.

Citat:
Vad är värst, de medelålders svenskarna eller invandrarna. Jäkligt svårt att avgöra. Jag utgår därför ifrån att de artiga yngre män Gertrud talar om är fina, svenska pojkar. Trodde de dog ut i början på 2000-talet. Rediga, svenska pojkar med vett och etikett. Sådant kommer av kultur. Som folk är idag lär de inte bli en särskilt utbredd grupp. Jag kan ha fel men svenska pojkar har alltid varit en klass över resten av befolkningen. De blir nog bittra och desperata som alla andra med åren.
Invandrarna är värst, men det finns trevliga invandrare också, det handlar nog om bildning och utbildning tror jag.
Citera
2018-09-24, 21:09
  #130
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Är medelålders man, och det skulle inte falla mig in att bete mig som ett svin bara för att man sitter bakom en skärm eller får nobben på något annat ställe där man raggar. Nej, jag bemöter andra, så som jag själv vill bli bemött och det funkar alldeles utmärkt både bakom skärmen och ute på stan.
Visst, man får inte alltid napp, men det händer lite då och då
Skulle personen jag är intresserad av skicka nakenbilder till mig, så tappar jag intresset fullkommligt...
Tack för bra svar, det finns många aspekter på det hela, men lite stil kan man ju ha tycker jag. Lite också kanske vad man går igång på, det finns voyeurer och exhibitionister, det kan ha sitt men inte blanda in mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag vet inte hur andra män gör. Men själv skickar jag inte nakenbilder utom om tjejen gjort det först, om hon efterfrågat det, eller om jag av annan anledning är säker på att hon välkomnar detta. Detta av den enkla anledningen att jag vet att många tjejer kan störa sig på sånt. Det kan man ju tycka är trist, men är ändå en sanning man måste förhålla sig till. Inget blir bättre av att köra över partnerns vilja. Själv skulle jag såklart aldrig döma nån för att den gör avancemang som kan föra relationen framåt (ska jag i framtiden ha sex med nån måste jag väl tåla att innan dess ha sett personen naken på foto), men det betyder inte att jag utgår från att andra måste vara lika öppensinnade.
Jag vet inte hur det är för män, men vissa beteenden kan ju vara avtändande och då föra en tänkt relation bakåt ända till dealbreaker.

Som jag skrev tidigare, det handlar ju om vad man är in to. Jag är sapiosexuell så man får igång mig på helt andra sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Hahaha, kan man man inte ge gubbsen lite cred för att dom försöker? Det finns faktiskt jättebra män som inte riktigt har orden på sin sida. Nu är jag under 40 men den här tråden var intressant.

Om folk tar kontakt med en på ett respektfullt sätt så självklart, ska man vara trevlig tillbaka. Jag tror att det kanske kan vara min generations lite mer skamfyllda syn på sex som gör dem lite skumma, de verkar härma dåtidens porrtidningar, och för den som är flashbackskadad av ungdomens mer lättsamma inställning till ämnet så blir det lite off key.
Som andra har påpekat så är den generationen också lite full of themselves. Lite narcissistiska och förväntar sig att kvinnor skall springa efter dem.
De kanske var eftertraktade i sin ungdom, nu är de bara en medelåldersman bland andra. Det räcker inte att finnas till.

Jag tror att när man är ung, så vill man inte hamna utan, därför är nog kvinnor mer på och angelägna. Som vuxen vet man att man klarar sig själv och är mer kräsen. Det räcker inte med att "ha en kille" man vill ha en kille som är intresserad av en ömsesidig relation som handlar om att ta och ge. Jag tror också att min generation var uppfostrad till att vara till lags, men att vi kanske inte vill investera så mycket om den andra inte har ett intresse för ens egna önskningar och behov.
Citera
2018-09-24, 21:11
  #131
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe
All mänsklig kommunikation är dubbelriktad. Tom folk som ensamma tittar på teve kommenterar högt det som händer på skärmen.

Jag önskar att alla kvinnor som klagar på mäns uppförande på dejter kunde tillfälligt byta kön och uppleva saken från den andra sidan. Här är några av mina erfarenheter från FÖRSTA dejten med damer. Olika åldrar och samhällsklasser.

De skickar nakenbilder, utan och med diverse föremål uppkörda i fittan och röven. Jag ber ALDRIG om nakenbilder.

De berättar om sina tidigare sexerfarenheter och vad dom skulle vilja göra sexuellt framöver.

Några har bjudit på middag och direkt efter middagen dragit ner min gylf och sugit min kuk.

En kom in i hotellrummet med kjolen uppdragen och hade med händerna fläkt upp fittan. (Sant!)

En kom till dejten med en buttplugg redan uppkörd. En annan var lite mera dam och hade buttpluggen i sin väska. Lite stil och finess på den damen.

En ljög om sin ålder, men uppåt. Hon sa att hon var 25, men var 21. När jag frågade varför, sa hon att hon var rädd att jag skulle tycka hon var för ung, jag var då 44.

En frågade om jag hade smakat på det här vinet tidigare. Jag var på middag hos ett gift par och de var inte knullkontakter. Mannen var i köket och vi i vardagsrummet. Jag svarade att jag inte hade smakat på vinet tidigare. Då tog hon en klunk, tryckte sina läppar mot mina och sprutade in vinet i munnen på mig.

And the winner is...

Bröllop och jag dansar med den höggravida bruden och jag är inte brudgummen. Hon säger till mig:
-Fan vad kåt jag är på dig. Önskar du kunde knulla mig här och nu.

Euw

Vilken utbildning har de här damerna? Har de något gemensamt kännetecken.
Citera
2018-09-24, 21:21
  #132
Medlem
tjockballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Euw

Vilken utbildning har de här damerna? Har de något gemensamt kännetecken.

Enda gemensamma var att de var kvinnor och att de hade fått kåtslag.

Tjejen med vinet talade 7 språk flytande. Jag testade henne. Universitetsexamen i både USA och Sverige. Hon med uppfläkta fittan kom från Stockholms överklass. Inkomst av kapital på 40.000 EFTER skatt. Skön tjej faktiskt.

Tror inte det har med utbildning att göra. När vi är kåta är vi djur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback